Hallo forumleden,
Ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn VW Up! en zit te denken aan een Volvo V40 T2 of T3 met het 2.0 blok.
Het wordt waarschijnlijk een handgeschakelde variant met zo’n 150.000 tot 200.000 kilometer op de teller.
Het word een 2.0 blok vanwege het tuningpotentieel (van 122pk naar 225pk, uiteraard bij Vtune!). Remmen en koeling wil ik later als hobby aanpakken.
Mijn vraag is: waar moet ik specifiek op letten bij deze motoren uit modeljaren 2015-2017?
Natuurlijk check ik de standaard dingen zoals onderhoudshistorie, bandenmerk en eventuele schades, maar zijn er aandachtspunten die echt specifiek gelden voor de V40?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Aandachtspunten V40 T2 2.0 2015-2017
- vankol
- 4th Gear member
- Berichten: 716
- Lid geworden op: 09.04.2016 - 15:26
Kijk een bij Rica Tune zelfde waardes en met andere turbo 285 pk stage 3
Heb zelf T2 tot 225 gedaan en rij al 4 jaar probleemloos rond.
Heb is begin wel onder garantie de " balans as module" laten vervangen.
Als is dat volgens garage niet nodig, hier zijn topics over.
viewtopic.php?t=80259
Verder een hele fijne betrouwbare auto.
Heb zelf T2 tot 225 gedaan en rij al 4 jaar probleemloos rond.
Heb is begin wel onder garantie de " balans as module" laten vervangen.
Als is dat volgens garage niet nodig, hier zijn topics over.
viewtopic.php?t=80259
Verder een hele fijne betrouwbare auto.
VOLVO S60 D3 2011 GT V40 T2 Nordic+ 2016
- BkB
- 1st Gear member
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 31.05.2016 - 09:06
Tip: bij een dergelijke vermogen toename zou ik toch eerst de remmen aanpakken.
Op de T2 zit vlgs mij 280 mm en je gaat naar 225 pk . Dit is vergelijkbaar met de T5 en die heeft een diameter van 320 mm.
99 van de 100 keer merk je geen verschil, maar ja .... die 100e keer
Op de T2 zit vlgs mij 280 mm en je gaat naar 225 pk . Dit is vergelijkbaar met de T5 en die heeft een diameter van 320 mm.
99 van de 100 keer merk je geen verschil, maar ja .... die 100e keer
- JelleR
- 2nd Gear member
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 06.11.2023 - 11:48
Bedankt voor de tips! Over de balans as had ik nog niks gelezen dus fijn om te weten dat dat een potentieel probleem kan zijn.
De remmen zijn inderdaad klein en onbetrouwbaar met bijna het dubbele vermogen. Daar zou ik de T5 remmen op willen zetten.
Wat betreft de herkeuring, ja je hebt gelijk want het is meer dan 20% boven het oorspronkelijk vermogen, maar succes met het vinden van een betaalbare verzekering daarna.
De remmen zijn inderdaad klein en onbetrouwbaar met bijna het dubbele vermogen. Daar zou ik de T5 remmen op willen zetten.
Wat betreft de herkeuring, ja je hebt gelijk want het is meer dan 20% boven het oorspronkelijk vermogen, maar succes met het vinden van een betaalbare verzekering daarna.
Volvo V40 Inscription
Volkswagen Up!
Volkswagen Polo WRC
Volkswagen Up!
Volkswagen Polo WRC
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13732
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
Heb je wel een betaalbare verzekering zou die zomaar niet uit kunnen gaan keren bij een ongeval omdat het voertuig formeel "illegaal" is daar het niet meer aan de typegoedkeuring voldoet.
De keuzes maak je steeds zelf
De keuzes maak je steeds zelf