Na twee jaar met veel plezier in mijn V60 D4 te hebben gereden wordt het langzaam aan tijd voor een nieuwe auto. Ik rijd zo'n 50-60.000km per jaar, dus we lopen al richting de drie ton op de teller.
Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat het bedrijf dat ik zo'n twee jaar geleden gestart ben heel hard loopt. Als mooie beloning daarvoor aan mezelf had ik eigenlijk al een prachtige V60 T8 Ultra Dark samengesteld bij de dealer. Kleur Silver Dawn, ongeveer alle opties inclusief Bowers & Wilkins. Prachtige auto en ik stond op het punt om de bestelling te plaatsen.
Maar nu komt Volvo ineens met een wel heel interessant alternatief... https://www.volvocars.com/nl/l/c/v90-edition/
Een ramvolle V90 uitzwaaieditie gelimiteerd tot 100 stuks. Met 20" velgen, comfortstoelen met massagefunctie, luchtvering, Bowers & Wilkins speakers, en ongeveer alle andere opties die je je maar kunt bedenken. Normaal gesproken een auto van krap een ton, nu voor 'slechts' €75.995. Doe de trekhaak en gelamineerd glas en nog wat kleine dingetjes erbij en dan zit je net over de 80k. Dat is dus ongeveer dezelfde prijs als de V60 die ik had samengesteld.
Dus nu is de twijfel toch toegeslagen.
Vanmiddag een testritje gemaakt met een S90 Ultra en een V60 Plus R-Design. Verschillen? De S90 lijkt als op een wolk over de weg te zweven. Verslavend comfortabel. Tot je met een beetje pit een bocht om wilt. Dan merk je ineens dat hij daar niet per se voor gebouwd is.
Direct na de testrit ook in de V60 gestapt. Dat merkte ik direct in de eerste bocht. Als je die aanvalt voel je gewoon dat de auto er veel meer zin in heeft. Lekker...
Kortom, de V90 is geweldig op de snelweg. De V60 in iets mindere mate ook, maar die is daar buiten toch net even leuker als rijdersauto. Daarnaast ziet die V60 er net een tikje sportiever uit. Prachtauto.
Uiteraard een behoorlijk luxeprobleem om deze keuze te moeten maken. Ben ik me 100% van bewust.
Toch vroeg ik me af of er hier mensen zijn die meer ervaring hebben in beide auto's en de keuze wat gemakkelijker kunnen maken. Ik ben benieuwd!
Uiteraard zal ik zodra de keuze gevallen is een aantal mooie plaatjes uploaden

Thanks! Lars