Jij kan maar op 1 fase laden en dat blijft ook zo

Hoe weet ik dat? Hier laadt ie nu ook op 1 fase ipv 2… de kabel is meegeleverd maar ik wil zeker weten dat ik geen verkeerde kabel heb.
Stel je de vraag aan mij? Bij mij is het een volwaardige 3 fase Wallbox met dus 7 pennen, maar de derde fase wordt door de T6 niet gebruikt. Dat is geen probleem. Het gebruik van de Wallbox wordt afgewisseld tussen de XC60 en de Fiat new 500e van mijn vrouw die laadt met 11 kwh (3 x 16A) net als de C40 deed.
Hier toch nog issues, maar lijkt de load balancer te zijn. Op een of andere manier vind deze dat het te druk is op de aansluiting
Heb je al een idee waar dit door komt? Ik heb sinds gisteren mijn auto en ervaar het zelfde. Hij komt lang niet aan de 6,4 kWJ33Bee schreef: ↑06.11.2024 - 09:34Hier toch nog issues, maar lijkt de load balancer te zijn. Op een of andere manier vind deze dat het te druk is op de aansluitingIk start op 6kW waarna het heel snel inzakt naar 4,2 kW met de melding hoog stroom verbruik terwijl ik de fasen amper belast (omdat ik ook tijdens testen bewust niks anders aan zet), waarbij de loadbalancer zelfs zegt dat er 14000W "over" is
![]()
![]()
Hier zaten fase 1 en 3 andersom aangesloten op de hoofdschakelaar waardoor de load balancer het niet snapte.AdriaanV60-2025 schreef: ↑09.11.2024 - 19:33Heb je al een idee waar dit door komt? Ik heb sinds gisteren mijn auto en ervaar het zelfde. Hij komt lang niet aan de 6,4 kWJ33Bee schreef: ↑06.11.2024 - 09:34Hier toch nog issues, maar lijkt de load balancer te zijn. Op een of andere manier vind deze dat het te druk is op de aansluitingIk start op 6kW waarna het heel snel inzakt naar 4,2 kW met de melding hoog stroom verbruik terwijl ik de fasen amper belast (omdat ik ook tijdens testen bewust niks anders aan zet), waarbij de loadbalancer zelfs zegt dat er 14000W "over" is
![]()
![]()