Barry (Grillmeister) schreef:@turbokikker, je hebt jouw kant en Barts kant. Het is niet zo dat Bart tegen chippen is hij geeft alleen terecht een waarschuwing dat mensen geen valse hoop moeten krijgen over zaken met betrekking tot garantie.
Met betrekking tot het chippen en de Volvo garantie, ik vind het niet gek dat Volvo zijn handen aftrekt van een auto waar door een ander (lees niet volvo dealer) aan gesleutelt is, immers kunnen zij niet garanderen dat het op hun procedures is gedaan.
Verder werk ik (bij de rijksoverheid) al 10 jaar met auto's waar op alle manieren (ook chippen) het maximale uit wordt gehaald en ik kan je garanderen dat onze auto's (van alle top merken waaronder ook Volvo) niet de zelfde levensduur hebben als de niet extra opgepepte modellen, ze hebben storingen te over en aan het onderhoud ligt het niet daar wordt bij mijn dienst nooit beknibbelt, bij elk rammeltje staan ze bij de dealer.
Nogmaals, probeer het in dit soort gevallen niet op de man te spelen, Bart loopt al lang genoeg mee in de auto wereld om te weten waar hij het over heeft (alles al genoeg meegemaakt) en zie het juist positief dat er mensen zijn die kritisch naar providers (bijv. tuning bedrijven) kijken die niet waar maken wat ze zeggen.
Groet Barry
@Barry BBQ:
Je haalt hier wat dingen door elkaar. De wagens die in overheidsdienst een chippie krijgen zijn wagens die heel vaak veel op hun lazer krijgen. Ligt niet echt aan het chipje dat ze eerder kapot gaan. Lukt met de standaard Opel Astra van mijn buurman ook als ik daar iedere dag lekker mee mag doortrappen.
En Bart gaat in zoverre de fout in dat Rica één van de meest serieuze én meest gewaardeerde chiptuners in de branche is. En dan valt Bart over één geval.
Natuurlijk mag hij er op wijzen dat het lastig ligt met garantie, maar dan moet hij geen onzin verkopen. Lees de andere posts, van de mensen die gewoon dealergarantie krijgen. Onzin dat dat geen Volvo-garantie is. Dealer moet volgens de wet de problemen voor de consument oplossen. dus voor de klant die van de dealer te horen krijgt dat hij garantie krijgt is dealergarantie = Volvo-garantie. Enige juiste argument van Bart is dat VCN er niet achter staat. Heeft 'ie helemaal gelijk in.
En verder zijn fabrieken en importeurs ook lekker hypokriet in deze. Neem VW. Tegen chiptunen. Tot het aan sloeg. Toen was het opeens: 'chippen is prima, maar alleen van ABT en alleen via de importeur' Moet je eens aan de twee, drie
goede VW-tuners vragen wat hun mening is over de software van ABT...(kunnen ze onderbouwen op de rollenbank) Enige wat belangrijk is voor PON is dat achter ABT een grote organisatie staat die goed garantie op kan lossen. En PON schuift een hoop af op ABT...
En zo heeft RICA jarenlang alle Belgische D5's gedaan ivm de wetgeving. Gewoon voor de importeur in België.
Bart kent blijkbaar maar één kant van het verhaal en dat voegt hier dus niet zo veel toe, zoals Ben al een paar keer heeft proberen aan te geven.