Het betreft een importauto uit Denemarken.
VIN: YV1FW45C1E1204471

Advertentie:

Geadverteerde KM stand: 139.360km
'distributieriem onlangs vervangen'. Staat overigens ook in het boekje (exacte datum weet ik niet meer, maar dit jaar).
Echter op zoek onder de motorafdekking kwam ik dit stickertje tegen:

Een gates stickertje voor vervanging van de distributieriem met ingevulde km stand van 199234km op datum 03-06-2022 (dus bijna 3 jaar geleden).
Dus de km stand is teruggedraaid en het onderhoudsboekje vervalst. Alle genoteerde beurtjes hadden ook dezelfde stempel (dat kan natuurlijk) maar met zelfde initialen, zelfde pen, schrijfwijze etc etc. Dat is over een periode van ~10 jaar ook verdacht.
Daarnaast is code DIM-U300045 aanwezig welke terugkomt bij wissen. Deze code kan meerdere oorzaken hebben, maar het veranderen van de km stand is 1 van de oorzaken, waarna deze code erg lastig weg te krijgen is.

Code werd als eerste geregistreerd op 6-3-2025 om 23:50u (toen is de tellerstand) dus waarschijnlijk veranderd. Of dit door de huidige handelaar gedaan is of door een partij waar hij 'm weer vandaan heeft is mij niet duidelijk (die codedatum zit precies tussen de registratiedatum goedkeuring en datum inschrijving in nederland in volgens de kentekengegevens.