Geen verkeersinfo bij Sensus

Over de RTI navigatiesystemen van Volvo
dimitripb
4th Gear member
Berichten: 583
Lid geworden op: 22.05.2012 - 14:12

Frits V70 schreef: 23.04.2025 - 08:22 Als je een contract hebt tot levering van een dienst kun je dat niet zomaar stoppen, zeker niet als er 3de partijen van afhankelijk zijn.
Dat snap ik, maar in dat contract kan ook staan dat beide partijen binnen een bepaalde tijd bepaalde wijzigingen moeten doorvoeren, als bijv. Een API wijzigt. Jij gaat ervan uit dat de levering van de dienst zomaar gestopt is. Ik vermoed dat één van beide partijen niet tijdig een bepaalde wijziging heeft doorgevoerd.
dimitripb
4th Gear member
Berichten: 583
Lid geworden op: 22.05.2012 - 14:12

Tom_XC60 schreef: 23.04.2025 - 11:51 Volvo heeft de auto geleverd. Niet Inrix. Zo kan iedere leverancier zich wel aan verantwoordelijkheid onttrekken..
Zo een voeding is dat niet. Als je een smarttv van Samsung koopt en Netflix besluit geen updates meer aan Samsung meer te leveren, is Samsung daar niet verantwoordelijk voor. In dit geval is de auto geschikt om verkeersinformatie te ontvangen en te tonen. Dat betekent niet dat Volvo verantwoordelijk is.
Frits V70
5th Gear member
Berichten: 1447
Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
Locatie: Groningen

teebee schreef: 23.04.2025 - 09:49
Frits V70 schreef: 23.04.2025 - 08:22
dimitripb schreef: 22.04.2025 - 22:44 Heb sowieso het gevoel dat dit probleem meer een contractueel probleem is dan een technisch probleem.
Als je een contract hebt tot levering van een dienst kun je dat niet zomaar stoppen, zeker niet als er 3de partijen van afhankelijk zijn. Dit zal zeker vastgelegd zijn bij een partij als Volvo volgens internationaal recht.
Ja, maar het zou zo maar kunnen dat er aan de Volvo zijde geen aktie is ondernomen op een moment dat er bv een verlenging oid aan de orde was. Als dat het geval is dan heb je dus opeens geen geleverde dienst meer.
Dat zou wel heel slordig zijn van een groot bedrijf als Volvo.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5
XC60 D3
XC70 D4
XC60 T5 Polestar Engineered

Naar: XC70 T5 Nordic+ EN Saab 9-3 Cabriolet Vector 1.8t
Frits V70
5th Gear member
Berichten: 1447
Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
Locatie: Groningen

dimitripb schreef: 23.04.2025 - 19:32
Frits V70 schreef: 23.04.2025 - 08:22 Als je een contract hebt tot levering van een dienst kun je dat niet zomaar stoppen, zeker niet als er 3de partijen van afhankelijk zijn.
Dat snap ik, maar in dat contract kan ook staan dat beide partijen binnen een bepaalde tijd bepaalde wijzigingen moeten doorvoeren, als bijv. Een API wijzigt. Jij gaat ervan uit dat de levering van de dienst zomaar gestopt is. Ik vermoed dat één van beide partijen niet tijdig een bepaalde wijziging heeft doorgevoerd.
Dat zou kunnen.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5
XC60 D3
XC70 D4
XC60 T5 Polestar Engineered

Naar: XC70 T5 Nordic+ EN Saab 9-3 Cabriolet Vector 1.8t
Tom_XC60
1st Gear member
Berichten: 37
Lid geworden op: 23.12.2024 - 23:23

dimitripb post_id474 schreef:23.04.2025 - 19:38 Als je een smarttv van Samsung koopt en Netflix besluit geen updates meer aan Samsung meer te leveren, is Samsung daar niet verantwoordelijk voor. I
verkeerd voorbeeld. Bij de samsung tvs download je zelf de Netflix app, en betaal je ook de abonnementen direct aan Netflix.
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 7735
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Frits V70 schreef: 23.04.2025 - 19:44
teebee schreef: 23.04.2025 - 09:49
Frits V70 schreef: 23.04.2025 - 08:22 Als je een contract hebt tot levering van een dienst kun je dat niet zomaar stoppen, zeker niet als er 3de partijen van afhankelijk zijn. Dit zal zeker vastgelegd zijn bij een partij als Volvo volgens internationaal recht.
Ja, maar het zou zo maar kunnen dat er aan de Volvo zijde geen aktie is ondernomen op een moment dat er bv een verlenging oid aan de orde was. Als dat het geval is dan heb je dus opeens geen geleverde dienst meer.
Dat zou wel heel slordig zijn van een groot bedrijf als Volvo.
Eens, maar zou het je verbazen? (Mij niet)
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Frits V70
5th Gear member
Berichten: 1447
Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
Locatie: Groningen

teebee schreef: 23.04.2025 - 21:01
Frits V70 schreef: 23.04.2025 - 19:44
teebee schreef: 23.04.2025 - 09:49 Ja, maar het zou zo maar kunnen dat er aan de Volvo zijde geen aktie is ondernomen op een moment dat er bv een verlenging oid aan de orde was. Als dat het geval is dan heb je dus opeens geen geleverde dienst meer.
Dat zou wel heel slordig zijn van een groot bedrijf als Volvo.
Eens, maar zou het je verbazen? (Mij niet)
Ja, mij wel. Dit soort zaken slippen er niet zomaar tussendoor bij een multinational.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5
XC60 D3
XC70 D4
XC60 T5 Polestar Engineered

Naar: XC70 T5 Nordic+ EN Saab 9-3 Cabriolet Vector 1.8t
dimitripb
4th Gear member
Berichten: 583
Lid geworden op: 22.05.2012 - 14:12

Tom_XC60 schreef: 23.04.2025 - 20:20 Bij de samsung tvs download je zelf de Netflix app, en betaal je ook de abonnementen direct aan Netflix.
Bij de meest TVs staan er apps op die je niet kan verwijderen, waaronder de Netflix app. Ik denk dat het idee duidelijk is. Een leverancier is niet voor alles verantwoordelijk. Die kan een aansluiting op een platform bieden, maar is er niet verantwoordelijk voor dat dat oneindig blijft werken.
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 7735
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Frits V70 schreef: 23.04.2025 - 21:25
teebee schreef: 23.04.2025 - 21:01
Frits V70 schreef: 23.04.2025 - 19:44 Dat zou wel heel slordig zijn van een groot bedrijf als Volvo.
Eens, maar zou het je verbazen? (Mij niet)
Ja, mij wel. Dit soort zaken slippen er niet zomaar tussendoor bij een multinational.
Je zou ook verwachten dat een bedrijf als Volvo dit voortvarend op zou pakken vanaf de 1e melding. Dat is allesbehalve het geval gebleken. Communicatie is brak, zowel onderling als naar de klant. Relevante info wordt niet gedeeld waardoor een oplossing niet vlot naderbij lijkt te komen. Dat het een ‘multinational’ betreft maakt het juist zo kwetsbaar; menig groot bedrijf is te log om dit soort zaken efficient op te pakken.
Maar we verschillen van mening hierover begrijp ik. Ik hoop dat jij gelijk gaat krijgen (maar vrees van niet).
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Tom_XC60
1st Gear member
Berichten: 37
Lid geworden op: 23.12.2024 - 23:23

Gisterenmiddag rond 17:00, deed de RTTI het even! Netjes met de rode én groene lijnen. Te vroeg gejuicht want om 23:00 was de pret alweer over 😑

Het blijft allemaal heel vreemd... 🤪
Zondag
1st Gear member
Berichten: 38
Lid geworden op: 22.08.2021 - 13:55

Ab S schreef: 23.04.2025 - 11:43 ..het lijkt er op dat RDS-TMC ook niet werkt, maar weet het nog niet zeker. TMC staat los van Intrix. Hoe TMC weer aan de slag te krijgen?
Geen idee dus, bij mij ligt dat er ook uit. En zelfs op lange ritten komt tie niet terug.
Gebruikersavatar
PGV90
6th Gear member
Berichten: 3175
Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
Locatie: Zuid Holland - groene hart

Tom_XC60 schreef: 23.04.2025 - 16:54 Een wonder. Ik zie weer groene en rode lijntjes... Hij doet het weer?!
En Tom, doet ie het bij jou nog steeds goed? Zou mooi zijn!
Ik gister en vandaag nog niets wat aangeeft dat er RTTI is (wel wereldbol en vinkje bij RTTI aan).
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
HertogJan
2nd Gear member
Berichten: 54
Lid geworden op: 27.07.2012 - 09:24

Tom_XC60 schreef: 24.04.2025 - 11:11 Gisterenmiddag rond 17:00, deed de RTTI het even! Netjes met de rode én groene lijnen. Te vroeg gejuicht want om 23:00 was de pret alweer over 😑

Het blijft allemaal heel vreemd... 🤪
Bij mij deed ie het ook eventjes. Nu niet meer :-( was overigens niet hetzelfde als google qua files. Geloof dat de volvo sensus geen doorgaand verkeer weergeeft in de stad.
Powershift V70 MY2012 LE
XC60 R-design 2015
V 60 PIH 2014
XC60 R-Design 2018 T8
Zondag
1st Gear member
Berichten: 38
Lid geworden op: 22.08.2021 - 13:55

HertogJan schreef: 24.04.2025 - 13:19
Tom_XC60 schreef: 24.04.2025 - 11:11 Gisterenmiddag rond 17:00, deed de RTTI het even! Netjes met de rode én groene lijnen. Te vroeg gejuicht want om 23:00 was de pret alweer over 😑

Het blijft allemaal heel vreemd... 🤪
Bij mij deed ie het ook eventjes. Nu niet meer :-( was overigens niet hetzelfde als google qua files. Geloof dat de volvo sensus geen doorgaand verkeer weergeeft in de stad.
Jawel, dat geeft Sensus ook aan.
Gebruikersavatar
mtrc
1st Gear member
Berichten: 41
Lid geworden op: 06.01.2019 - 22:58

Had net een update in de auto van de volvo app en daarna doet bij mij de verkeersinfo het weer ........
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 7735
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

mtrc schreef: 24.04.2025 - 19:27 Had net een update in de auto van de volvo app en daarna doet bij mij de verkeersinfo het weer ........
Oehhhhh, spannend….. doetiehetofdoetiehetniet…
Ik zal morgens ns checken.
(Indien het idd gefixt is toont dat mijn ongelijk; ik had (?) verwacht dat het veel langer zou duren voordat het opgelost zou zijn)
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Zondag
1st Gear member
Berichten: 38
Lid geworden op: 22.08.2021 - 13:55

mtrc schreef: 24.04.2025 - 19:27 Had net een update in de auto van de volvo app en daarna doet bij mij de verkeersinfo het weer ........
Die update had ik gisteren ook, maar bij mij is er niets...
Gebruikersavatar
kawaman
5th Gear member
Berichten: 1050
Lid geworden op: 23.07.2008 - 15:32
Locatie: Apeldoorn

Zondag schreef: 24.04.2025 - 22:10 Die update had ik gisteren ook, maar bij mij is er niets...
Hier hetzelfde, na de update nog geen verkeersinfo, ook geen Inrix of iets anders vermeld bij de systeemgegevens
Erik

S60 T5 R-design
Gebruikersavatar
Daf88
3rd Gear member
Berichten: 288
Lid geworden op: 09.09.2020 - 15:03

De dealer (waar ik gisteren was voor de bandenwissel) kon mij weinig zinnigs melden, belaven dan dat ik niet de eerste klant was met een vraag en dat ze net een brief van Volvo Cars NL hadden gehad met het advies om geen onderdelen te gaan vervangen omdat het een software storing is waar aan gewerkt wordt ..... in goed Nederlands: "very underwhelming customer experience" :-(
---
V60 T6 Recharge R-Design (MY21). Eerdere Volvo's: V40 phase III 2.0 Europa Nordic (2004), V40 phase II 2.0 (2000), Volvo 340 1.4 (1990).
Willy.VdW
4th Gear member
Berichten: 872
Lid geworden op: 26.02.2016 - 15:24

mtrc schreef: 24.04.2025 - 19:27 Had net een update in de auto van de volvo app en daarna doet bij mij de verkeersinfo het weer ........
In een Sensus auto?
2018 XC90 T5 - 2024 XC40 T2
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie van Volvo”