Vandaag is ie naar Elst geweest. EGR dicht en intake reiniging gedaan. Advies was nu om een tank HVO-100 leeg te gaan rijden en dan met bijna lege tank roetmeting laten doen.
Echter door een miscommunicatie is er geen tuning uitgevoerd, terwijl ik hier wel om had gevraagd en het volgens Obbe ook een manier was om roetuitstoot nog verder te verminderen.
Dus dat is op zijn minst gezegd balen..
Maar zat wel veel roet in het inlaatsysteem wat er nu grotendeels uit is dus hopelijk komt hij binnenkort door de apk.
Advies gezocht voor meerdere problemen met 2017 D2
-
- 4th Gear member
Dus als ik het goed heb was de roetfilter niet kapot.
Vanaf nu tot de APK met HVO-100 rijden en flink gas er op dan brand alles lekker schoon.
Jammer van de tuning maar daar moet toch een mouw aan kunnen worden gepast.
Vanaf nu tot de APK met HVO-100 rijden en flink gas er op dan brand alles lekker schoon.
Jammer van de tuning maar daar moet toch een mouw aan kunnen worden gepast.
Volvo V70 R=Design D4
-
- 1st Gear member
Dat is nog niet helemaal duidelijk, wat ik vernam is dat je niet (zonder een roetfilter open te maken) kan bepalen of het keramiek en daarmee de functie van een roetfilter stuk is.
Meten van de roetdeeltjes vlak na de reiniging kon niet, logisch natuurlijk aangezien al die zooi die er nog uit moet de meting op hol doet slaan.
Dus het is even vingers gekruisd voor de volgende roetmeting. Heb vlak voor einddatum een inspectie afspraak gemaakt, en ga in de tussentijd na een stukje HVO100 bij een garage in de buurt even een roetmeting laten doen.
Wat betreft die tuning lijkt inderdaad goed te komen. Heb al contact met Obbe gehad erover om te kijken of we die tune er nog op kunnen krijgen voor de APK.
Meten van de roetdeeltjes vlak na de reiniging kon niet, logisch natuurlijk aangezien al die zooi die er nog uit moet de meting op hol doet slaan.
Dus het is even vingers gekruisd voor de volgende roetmeting. Heb vlak voor einddatum een inspectie afspraak gemaakt, en ga in de tussentijd na een stukje HVO100 bij een garage in de buurt even een roetmeting laten doen.
Wat betreft die tuning lijkt inderdaad goed te komen. Heb al contact met Obbe gehad erover om te kijken of we die tune er nog op kunnen krijgen voor de APK.