De laatste maanden heb ik toch beduidend vaker problemen met de laadplanning van de Volvo app voor mijn V60 t6 2023. ik heb volgend probleem al vanaf het begin, maar de laatste tijd (sinds de update van de app) is het veel verergerd: De laadplanning aan en uitzetten werkt vaak niet. Dan staat de schuiver van de handmatige planning 'uit', maar de wagen blijft in 'gepland' staan en weigert dus op te laden. Heel vervelend. Andere functionaliteiten van de app zoals voorverwarmen, ontgrendelen op afstand etc. Werken op datzelfde moment wél, dus het ligt niet aan mijn telefoon.
Ik gebruik dit vaak gezien ik deze thuis plan om s nachts te laden, maar overdag op het werk dan wel wens te laden en dit dus snel moet kunnen uitschakelen. Heel vervelend dus dat dit zo onbetrouwbaar is.
Ik heb de indruk dat het vaker gebeurt als de wagen al een tijd stilstaat (bvba langer dan 30 min). Misschien soort slaapstand? Maar waarom werken andere zaken dan wel? Soms 'triggert' het ontgrendelen of voorverwarmen wel eens dat ook de laadplanning aangepast wordt, soms niet...
Nog mensen dit dit hebben? Ter info: van Volvo support krijg ik het standaard antwoord om de app eens opnieuw te starten of te installeren, maar ik ben zeker dat het niet aan m'n telefoon ligt , anders zouden andere functionaliteiten in diezelfde app ook niet werken.
Volvo app perikelen
- Bluesbroeder
- 3rd Gear member
Maar heb je dat laatste ook gedaan. Na een update kan het altijd zijn dat er iets niet goed staat en dat wordt meestal opgelost door herinstallatie. Dat betekent niet als erst wel werkt dat dit niet het probleem is.
Weet je ook gelijk of dit wel of niet de oplossing is. Is dit niet opgelost dan verder kijken!
Weet je ook gelijk of dit wel of niet de oplossing is. Is dit niet opgelost dan verder kijken!
Volvo V60 B4 Business Pro au. - Denim Blue
-
- 1st Gear member
Ter info: herinstallatie van de app hielp niet. Uiteindelijk op dag 2 , na nog steeds hetzelfde probleem , ondanks een rit van 40 min net ervoor en aan andere laadpaal, heb ik de "oplossing" gevonden door de laadkabel te ontkoppelen van de OBC, en opnieuw aan te koppelen. Daarna begon de wagen te laden
Ter info, in de app werkt de feature nog steeds niet, nu kan ik laden niet meer inschakelen... Er is nog werk aan de app. Vermoedelijk terug te fixen door zelfde handeling, maar handig is anders.
Ter info, in de app werkt de feature nog steeds niet, nu kan ik laden niet meer inschakelen... Er is nog werk aan de app. Vermoedelijk terug te fixen door zelfde handeling, maar handig is anders.