Volvo app perikelen

Plaats reactie
v60dude
2nd Gear member

De laatste maanden heb ik toch beduidend vaker problemen met de laadplanning van de Volvo app voor mijn V60 t6 2023. ik heb volgend probleem al vanaf het begin, maar de laatste tijd (sinds de update van de app) is het veel verergerd: De laadplanning aan en uitzetten werkt vaak niet. Dan staat de schuiver van de handmatige planning 'uit', maar de wagen blijft in 'gepland' staan en weigert dus op te laden. Heel vervelend. Andere functionaliteiten van de app zoals voorverwarmen, ontgrendelen op afstand etc. Werken op datzelfde moment wél, dus het ligt niet aan mijn telefoon.

Ik gebruik dit vaak gezien ik deze thuis plan om s nachts te laden, maar overdag op het werk dan wel wens te laden en dit dus snel moet kunnen uitschakelen. Heel vervelend dus dat dit zo onbetrouwbaar is.

Ik heb de indruk dat het vaker gebeurt als de wagen al een tijd stilstaat (bvba langer dan 30 min). Misschien soort slaapstand? Maar waarom werken andere zaken dan wel? Soms 'triggert' het ontgrendelen of voorverwarmen wel eens dat ook de laadplanning aangepast wordt, soms niet...

Nog mensen dit dit hebben? Ter info: van Volvo support krijg ik het standaard antwoord om de app eens opnieuw te starten of te installeren, maar ik ben zeker dat het niet aan m'n telefoon ligt , anders zouden andere functionaliteiten in diezelfde app ook niet werken.
Bluesbroeder
3rd Gear member

Maar heb je dat laatste ook gedaan. Na een update kan het altijd zijn dat er iets niet goed staat en dat wordt meestal opgelost door herinstallatie. Dat betekent niet als erst wel werkt dat dit niet het probleem is.
Weet je ook gelijk of dit wel of niet de oplossing is. Is dit niet opgelost dan verder kijken!
Volvo V60 B4 Business Pro au. - Denim Blue
v60dude
2nd Gear member

Ter info: herinstallatie van de app hielp niet. Uiteindelijk op dag 2 , na nog steeds hetzelfde probleem , ondanks een rit van 40 min net ervoor en aan andere laadpaal, heb ik de "oplossing" gevonden door de laadkabel te ontkoppelen van de OBC, en opnieuw aan te koppelen. Daarna begon de wagen te laden

Ter info, in de app werkt de feature nog steeds niet, nu kan ik laden niet meer inschakelen... Er is nog werk aan de app. Vermoedelijk terug te fixen door zelfde handeling, maar handig is anders.
J33Bee
5th Gear member

Wellicht kun je het slimme deel vanuit je laadrobot regelen, zodat je geen planning nodig hebt via de Volvo app? Het is een workaround, maar dan is je beperking op het werk wel meteen weg.
v60dude
2nd Gear member

Nee, mijn laadpaal heeft die opties niet. Los daarvan, van een wagen van 62k euro verwacht je dat zoiets gewoon goed werkt... Ook het feit dat je dit enkel vanuit de app kan aan en uitzetten en niet via menu in de wagen blijf ik ook onbegrijpelijk vinden. Ik heb dit 2 jaar geleden al gemeld aan de dealer, maar "ze kunnen zelf niets doen, behalve het melden"...

Een positieve vooruitgang van de app dan weer: sinds kort kan je veel meer details zien in het ritten logboek: verbruik elektrisch en benzine per rit, ook de gevolgde route op kaart. Dus verbeteringen zijn er zeker ook!
J33Bee
5th Gear member

Ja je kunt nu ook al tüüteren met de iOS app en AAOS... Gelukkig zijn de prioriteiten en doorvoeren van de PBI's puik in orde bij Volvo.
Jers3n
5th Gear member

J33Bee schreef: 06.05.2025 - 21:12 ook al tüüteren met de iOS app
Met iOS-app kan dat al jaren, is in de iOS-app niet nieuw…
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
J33Bee
5th Gear member

Jers3n schreef: 06.05.2025 - 23:05
J33Bee schreef: 06.05.2025 - 21:12 ook al tüüteren met de iOS app
Met iOS-app kan dat al jaren, is in de iOS-app niet nieuw…
Voor jouw Sensus auto niet nee…

Voor een AAOS systeem is het sinds deze week pas mogelijk.
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”