V502.4i schreef: ↑04.05.2025 - 14:20
...Maar goed ik ben hier ook verder niet voor een discussie...
Waarom ga je de discussie dan aan en doe je best wel stellige uitspraken dan? En discussie is op zich trouwens niets mis mee, kunnen we alleen maar meer van elkaar leren toch?
Ik lees op internet meerdere max. torque waarden: 400, 440, 450 en ook 480. En dan is er ook nog iets als continue- of tijdelijke (piek-)belasting waar hier een verschil in kan zitten. Kan op de website van AW geen specificatieblad vinden, alleen dat er voor Volvo een afgeleide bak is geweest (TF-80SD).
Als ik deze website mag geloven (niet alles op wiki is 100% accuraat):
https://gearboxlist.com/aisin/tf-80sc/
dan lees is een max. torque van tot 450 Nm. Dus als Volvo de T6 afregelt op max 440 dan zit dan zou dat binnen de norm van Volvo zelf zitten. En als Polestar met behoud van garantie 480Nm op de T6 levert dan is ook dat binnen de marges die de fabrikant van de bak opgeeft.
En dan nog houdt elke fabrikant marges aan, dus zit je met die 480 waarschijnlijk nog niet aan de max, maar blijft het wel heel (over langere tijd). Kortom, misschien ligt het allemaal iets genuanceerder dan jij hier neerschrijft?