sensus systeem probleem (hikje/resetje?)
- rutgerv60
- 1st Gear member
een update vanuit de dealer, er is voor dit probleem een support case aangemaakt bij Volvo Nederland, uiteindelijk is dit van wat ik begrepen heb behandeld bij Volvo Belgie en de uitkomst is dat de IHU vervangen dient te worden. De reparatie gaat volgende week woensdag uitgevoerd worden. @Romeo-Lima wellicht dat dit voor jou ook de oplossing kan zijn? je zou dit eens met jou dealer kunnen bespreken.
-
- 1st Gear member
Kijk dat is informatie! Ik ben zeer benieuwd wat je bevindingen zijn en het probleem hiermee is opgelost. Dank voor het delen!rutgerv60 schreef: ↑10.03.2025 - 14:44 een update vanuit de dealer, er is voor dit probleem een support case aangemaakt bij Volvo Nederland, uiteindelijk is dit van wat ik begrepen heb behandeld bij Volvo Belgie en de uitkomst is dat de IHU vervangen dient te worden. De reparatie gaat volgende week woensdag uitgevoerd worden. @Romeo-Lima wellicht dat dit voor jou ook de oplossing kan zijn? je zou dit eens met jou dealer kunnen bespreken.
V70 2003, 2.4L 140 pk
V90 Cross Country, 90th Anniversary Edition 2018
- rutgerv60
- 1st Gear member
De IHU is afgelopen woensdag vervangen, tot op heden geen storingen meer gehad. Het is nog even afwachten of de storing weg blijft want het gebeurde wel eens dat de storing een aantal weken niet optrad en dan opeens weer wat vaker. Volvo is er in ieder geval van overtuigd dat dit het probleem oplost en dat geeft vertrouwen. De kosten waren niet mals, voor mij was de factuur een goeie 1100 euro. Persoonlijk stoorde ik me enorm aan dit probleem dus voor mij is het het waard geweest, maar kan me ook voorstellen dat een ander daar anders over denkt.
-
- 1st Gear member
Ah, wat jammer! Ik neem aan dat er nu verder gezocht gaat worden door Volvo? En krijg je nu je oude IHU weer terug gemonteerd incl. het retourneren van het door jou betaalde bedrag?
V70 2003, 2.4L 140 pk
- rutgerv60
- 1st Gear member
Ja balen inderdaad, de zoektocht gaat verder.
Van te voren heb ik geïnformeerd naar wat als het niet opgelost wordt door het vervangen van het ihu, mij is verteld dat als dat zo zou zijn, het een foutieve diagnose vanuit volvo zou zijn en de kosten zijn dan voor volvo.
De auto is van de week weer uitgelezen en de data gaat naar volvo. Ze willen ook graag weer een nieuw video fragment van de storing. Daar werk ik nu aan, het wachten is tot de storing optreed terwijl een gemonteerde camera dit vastlegt.
Van te voren heb ik geïnformeerd naar wat als het niet opgelost wordt door het vervangen van het ihu, mij is verteld dat als dat zo zou zijn, het een foutieve diagnose vanuit volvo zou zijn en de kosten zijn dan voor volvo.
De auto is van de week weer uitgelezen en de data gaat naar volvo. Ze willen ook graag weer een nieuw video fragment van de storing. Daar werk ik nu aan, het wachten is tot de storing optreed terwijl een gemonteerde camera dit vastlegt.
- rutgerv60
- 1st Gear member
Vandaag de volvo weer opgehaald bij de dealer, deze heeft daar 3 dagen gebivakkeerd. Helaas zonder oplossing, er zijn veel controles gedaan en er is contact met volvo zelf. Voor nu is het nog giswerk, we gaan nu proberen of het probleem weg blijft na demonteren/afkoppelen van de ingebouwde dashcam. Ik heb bij de binnenspiegel een fitxam z zitten, deze gebruikt de stroom van de automatisch dimmende binnenspiegel.
@Romeo-Lima: heb jij toevallig ook een dashcam van fitcam x gemonteerd? Volvo wil uitsluiten dat de storing door rand apparatuur veroorzaakt kan worden, wellicht als jij dezelfde dashcam gebruikt dat dit de oorzaak kan zijn?
Ik ben er zelf voor 90% zeker van dat dit probleem al speelde voordat ik de dashcam monteerde. Maar om hier zeker van te zijn, en om dit te bewijzen aan volvo, wordt er voorlopig weer rondgereden met een camera op de tellers totdat de storing weer optreed…
@Romeo-Lima: heb jij toevallig ook een dashcam van fitcam x gemonteerd? Volvo wil uitsluiten dat de storing door rand apparatuur veroorzaakt kan worden, wellicht als jij dezelfde dashcam gebruikt dat dit de oorzaak kan zijn?
Ik ben er zelf voor 90% zeker van dat dit probleem al speelde voordat ik de dashcam monteerde. Maar om hier zeker van te zijn, en om dit te bewijzen aan volvo, wordt er voorlopig weer rondgereden met een camera op de tellers totdat de storing weer optreed…
- rutgerv60
- 1st Gear member
Inmiddels alweer een video waarop de storing is vastgelegd zonder dat de fitcam x gemonteerd zat. Hiermee kunnen de techneuten van volvo weer verder puzzelen.
- Johans60850
- 1st Gear member
Hallo Rutger, ik heb ook een V90 90 anniversay edition met een fitcam x dashcam voor en achter, aangesloten ook op de binnenspiegel, en (AFKLOPPEN) geen storingen of iets dergelijks op welk scherm ook.
Volvo V90 T5 Saville Grey; Volvo 850R black stone; Volvo S60 vibrant copper sold; Volvo 850 Champagne sold.
- Risrael
- 5th Gear member
Een collega van mij met een V60 heeft ook veel van dit soort vreemde storingen gehad. Bleek uiteindelijk een kabelbreuk te zijn van een kabel die liep bij de linkervoetsteun van de chauffeurskant. Laat ze daar maar eens kijken.
Nu: V60 T6 MY2024 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
- rutgerv60
- 1st Gear member
Bedankt voor deze tip, ik ga ze dit zeker even laten controleren. Volgens mij zit er in die regio ook een zekering kast en of massa aansluiting.