Kofferdeur krakend geluid

Rubriek voor de XC40, Kijk voor de Full Electric modellen ook in het elektrische board
Plaats reactie
Menolidark
2nd Gear member

teebee schreef: 03.12.2023 - 10:44
Amphion schreef: 03.12.2023 - 10:18 Als je met een coulance regeling bedoelt dat ze tussenkomen voor het kofferprobleem. Tja, ze stellen voor de helft te betalen. Maar ik heb problemen met het feit dat dit blijkbaar een behoorlijk ernstig GEKEND probleem is. Ik noem zoiets fabrieksfouten en zou gratis moeten vervangen worden voor wagens jonger dan 5 jaar.
Mijn handremknop - defect na 3 jaar - heb ik volledig zelf moeten ophoesten.
De ene dealer is de andere niet. Maar ik weet zeker dat mijn dealer dat knopje zonder enige diskussie onder garantie had vervangen na 3 jaar. En mbt die veren: een coulance van 50% op een onderdeel wat in principe onderhevig is aan slijtage is niks mis mee. Origineel Volvo onderdeel heeft daarna (tegenwoordig) levenslange garantie.
En ‘gratis’ is toch een vrij lastig begrip voor bedrijven (en dus ook autodealers/-fabrikanten).
Ik zou die 50% pakken. (Maar vervang er wel 2!)
Klopt heb me niet helemaal verdiept in Volvo, bezit Volvo nu sinds enkele maanden. Voor heen reed ik voornamelijk Audi’s als ik een vergelijking zou maken vind ik Audi wel beter in elkaar gezet ook uitvoeren van bepaalde opties is bij Audi veel makkelijker dan bij Volvo je bent te afhankelijk van de dealer is me opgevallen wat betreft problemen ieder merk heeft zo zijn euvels
Stoyanov
3rd Gear member

joeri1974 schreef: 15.05.2025 - 15:34 Wat een top-fotoreportage, dank!

Ook ik ben nog heel blij met mijn Ali-veren. Wat een genot, geen gekraak. En hij trekt hem ook veel besluitvaardiger dicht, dan de kapotte Volvo-veren.
Of mijn veren van Tante Ali zijn weet ik niet, maar ik merk dat inderdaad ook op.
Stoyanov
3rd Gear member

Menolidark schreef: 15.05.2025 - 16:37
teebee schreef: 03.12.2023 - 10:44
Amphion schreef: 03.12.2023 - 10:18 Als je met een coulance regeling bedoelt dat ze tussenkomen voor het kofferprobleem. Tja, ze stellen voor de helft te betalen. Maar ik heb problemen met het feit dat dit blijkbaar een behoorlijk ernstig GEKEND probleem is. Ik noem zoiets fabrieksfouten en zou gratis moeten vervangen worden voor wagens jonger dan 5 jaar.
Mijn handremknop - defect na 3 jaar - heb ik volledig zelf moeten ophoesten.
De ene dealer is de andere niet. Maar ik weet zeker dat mijn dealer dat knopje zonder enige diskussie onder garantie had vervangen na 3 jaar. En mbt die veren: een coulance van 50% op een onderdeel wat in principe onderhevig is aan slijtage is niks mis mee. Origineel Volvo onderdeel heeft daarna (tegenwoordig) levenslange garantie.
En ‘gratis’ is toch een vrij lastig begrip voor bedrijven (en dus ook autodealers/-fabrikanten).
Ik zou die 50% pakken. (Maar vervang er wel 2!)
Klopt heb me niet helemaal verdiept in Volvo, bezit Volvo nu sinds enkele maanden. Voor heen reed ik voornamelijk Audi’s als ik een vergelijking zou maken vind ik Audi wel beter in elkaar gezet ook uitvoeren van bepaalde opties is bij Audi veel makkelijker dan bij Volvo je bent te afhankelijk van de dealer is me opgevallen wat betreft problemen ieder merk heeft zo zijn euvels
Ookik heb mijn XC40 tweedehands gekocht. Mét een jaar garantie. Ondanks dat de auto al 3,5 jaar was toen het kraken begon heb ik toch alles vergoed gekregen. Er werd mij gegarandeerd dat ik een jaar geen problemen zou hebben met de wagen. Daar heb ik de garage aan gehouden. Het had wat voeten in de aarde en er moest een tamelijk rigoreuze actie van mij aan te pas komen, maar uiteindelijk niks dan lof voor Niham. Zelfs de leenauto, wat een bijzonder smakelijke auto was, hoefde ik niet te betalen....
Plaats reactie

Terug naar “XC40”