Dat klinkt hoopvol.
Het is in ieder geval teken dat er actief aan gewerkt wordt.
Dat klinkt hoopvol.
Voor de hybride uitvoeringen mis je dan de energieverdeling die de Sensus navigatie wél biedt.Cris71 schreef: ↑18.05.2025 - 09:00 Zou dit een optie/alternatief zijn? Volgens de info op deze site heb je dan full screen Apple/Android Carplay.
https://www.car-essentials.nl/products/ ... o-inbouwen
Helaas bij mij nog geen enkele verandering ten positieve
Dat gaan ze echt niet doen. Net zoals apps op een smarttv of smartphone hoeft men niet te garanderen dat een functie die afhankelijk is van online diensten blijft werken gedurende de levensduur. Als men het niet meer herstelt is het gewoon helaas pindakaas.gfvissinga schreef: ↑18.05.2025 - 13:02 En misschien wel iets wat Volvo de ‘gedupeerde’ rijders zou moeten bieden als de oplossing van het verkeersinfo-probleem nog langer op zich laat wachten.
gfvissinga schreef: ↑18.05.2025 - 13:02Voor de hybride uitvoeringen mis je dan de energieverdeling die de Sensus navigatie wél biedt.Cris71 schreef: ↑18.05.2025 - 09:00 Zou dit een optie/alternatief zijn? Volgens de info op deze site heb je dan full screen Apple/Android Carplay.
https://www.car-essentials.nl/products/ ... o-inbouwen
Maar als je daar niet zoveel om geeft lijkt me dit een grote verbetering.
En misschien wel iets wat Volvo de ‘gedupeerde’ rijders zou moeten bieden als de oplossing van het verkeersinfo-probleem nog langer op zich laat wachten.
Speculatie. Dan zouden ze toch ook aan dealers kunnen communiceren dat deze functie stopt? Of er wordt teveel in silo's gedacht en iemand besluit de stekker eruit te trekken zonder dat een ander het weet.dimitripb schreef: ↑17.05.2025 - 11:48 Ik ben bang dat we dit in de toekomst steeds vaker gaan zien. Veel systemen werken niet meer als een losstaand apparaat maar zijn afhankelijk van een internetdienst waar je geen invloed op hebt. Die diensten evolueren en na enige jaren worden oudere systemen of oudere versies niet meer ondersteund. Technisch is het niet altijd mogelijk om dan mee te migreren naar de nieuwe platforms of versies en ook financieel is er vaak onwil.
In geval vermoed ik ook dat het probleem niet zo ingewikkeld is als men wil doen geloven maar dat men naar een oplossing zoekt die financieel gunstig is voor Volvo en niet iedere auto afzonderlijk een update moet krijgen.
Als iets zonder update van de een op de andere dag niet meer werkt heeft het 9 van de 10 keer te maken met verlopen entiteiten, zoals cerificaten.
Dat kan dus niet als de dienst er door wat voor reden dan ook van de één op de andere dag mee stopt. Dat een dienst in de toekomst niet meer functioneert kan gepland en ongepland zijn.markvanloo schreef: ↑20.05.2025 - 10:17 Dan zouden ze toch ook aan dealers kunnen communiceren dat deze functie stopt?
dat mogen salesmensen dan weer gaan uitleggen, als Volvo feitelijk zegt “zoek het uit” geef ik die onacceptabele boodschap dan ook maar 1 op 1 door ..
Ik denk niet dat 'de dienst' er van de ene op de andere dag mee gestopt is; hoe zouden dan sommigen wel en anderen geen RTTI hebben, of dat RTTI tijdelijk terugkomt?dimitripb schreef: ↑20.05.2025 - 19:49Dat kan dus niet als de dienst er door wat voor reden dan ook van de één op de andere dag mee stopt. Dat een dienst in de toekomst niet meer functioneert kan gepland en ongepland zijn.markvanloo schreef: ↑20.05.2025 - 10:17 Dan zouden ze toch ook aan dealers kunnen communiceren dat deze functie stopt?