welk modeljaar deze ervaring?The Volvoboy schreef:Ik prefereer een Geartronic boven een Powershift, waarom?
- Powershift schakelt te langzaam van D naar R en andersom
- Wegrijden moet met een Powershift met een fluwelen voetje. Als je vanuit stilstand teveel gas geeft gaat de motor eerst toeren maken en daarna grijpt de bak met een klap aan, wat ik zeker niet comfortabel vind, heel erg irritant. Omdat de bak zo plotsklaps aangrijpt terwijl de motor al wat meer toeren draait, heb je ook snel last van spinnende voorwielen. Zeker als de bak koud is en je wil wegrijden, heb je naar mijn mening veel te snel last van spinnende voorwielen. Met een Geartronic kun je vanuit stilstand gewoon op het gas gaan staan. Alles pakt heerlijk vloeiend op, een Geartronic is gewoon veel relaxter dan een Powershift.
Zie nu trouwens pas dat je al een Powershift S60 T3 hebt gekocht
wel of geen powershift
- Ab S
- 5th Gear member
- Berichten: 1026
- Lid geworden op: 12.01.2011 - 18:24
- Locatie: Utrecht omgeving
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
- The Volvoboy
- 7th Gear member
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
- Locatie: Sassenheim
Alle. Nu moet ik er wel bij zeggen dat het bij de eerste 2.0T met Powershift veel erger is dan bij een nieuwe V70 T4 Powershift. Ze worden steeds ietsje beter, net als de Geartronics, die worden ook elk modeljaar iets beter.Ab S schreef:welk modeljaar deze ervaring?The Volvoboy schreef:Ik prefereer een Geartronic boven een Powershift, waarom?
- Powershift schakelt te langzaam van D naar R en andersom
- Wegrijden moet met een Powershift met een fluwelen voetje. Als je vanuit stilstand teveel gas geeft gaat de motor eerst toeren maken en daarna grijpt de bak met een klap aan, wat ik zeker niet comfortabel vind, heel erg irritant. Omdat de bak zo plotsklaps aangrijpt terwijl de motor al wat meer toeren draait, heb je ook snel last van spinnende voorwielen. Zeker als de bak koud is en je wil wegrijden, heb je naar mijn mening veel te snel last van spinnende voorwielen. Met een Geartronic kun je vanuit stilstand gewoon op het gas gaan staan. Alles pakt heerlijk vloeiend op, een Geartronic is gewoon veel relaxter dan een Powershift.
Zie nu trouwens pas dat je al een Powershift S60 T3 hebt gekocht
Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -

'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 25.01.2022 - 10:05
Ik heb een VOLVO XC60 van bouwjaar 2013 met een powershift versnellingsbak. Natuurlijk heb ik daar problemen mee en de vraag is dan ook bestaat er iemand welke zo'n bak kan repareren i.pv. van wat de dealer meld een ruil bak te monteren. dat zou inhouden dat zo'n totall los is bij 167000 km. Kortom heeft iemand een adres van een reparateur ?
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8485
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
https://www.autrans.nl/
Ik heb destijds prijs gevraagd en was vergelijkbaar met een ruilbak bij de Volvo dealer
Ik heb destijds prijs gevraagd en was vergelijkbaar met een ruilbak bij de Volvo dealer
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D