Volvo app iOS

In dit board verzamelen we nieuws en tips & tricks over Volvo software
mga1600
6th Gear member

In de nieuwe iOS versie van de Volvo app (5.55.0) zit nu ook Honk&Flash maar belangrijker -vind ik- in de app kun je nu voor PIH ook zoeken naar laadpunten, tankstations, parkeerplaatsen en andere bestemmingen en dat doorzetten naar de navigatie.
XC60 T6 Ultimate Dark my24
J33Bee
5th Gear member

Belangrijk om te vermelden dat het om AAOS auto's gaat. Voor Sensus was dit er altijd al icm de iOS app. Is het je al opgevallen, dat ze de "honk & flash" alweer verwijderd hebben?

Klaarblijkelijk (zoals we Volvo kennen) zat er een bug in dat bij AAOS de batterij van de auto leeggetrokken werd omdat iets nadien actief blijft...

Nu ben ik wel benieuwd of de feature (die pas een paar weken beschikbaar was op iOS (AAOS only) maar al jaar en dag werkt met een My Volvo Android app) ook weg is gehaald bij de My Volvo app op Android icm AAOS?
J33Bee
5th Gear member

Iets meer context in Engels;
from what I’ve understood from that thread above, while the issue appeared simultaneously with its introduction in the iOS app, but it was not caused by the app itself. The reason is that there were some changes to the backend of the system, which kept sending the requests to the car preventing it from returning to sleep mode and causing excessive battery usage.

Given all the other issues with AAOS which are still not ironed out several years after its introduction (I’m on 3.5.14, the speed recognition works worse than ever, and the sound output has crashed once causing full infotainment reboot while driving), the only word I have to describe Volvo’s software and their SW QA process is ‘pathetic’.
BertZ64
5th Gear member

Even dit topic weer tot leven brengen…

Gisteren versie 6.4.0 van de iOS app geïnstalleerd. Qua functionaliteit zie ik op het eerste gezicht weinig wijzigingen, behalve dat bij de rittenregistratie de geregenereerde energie in kWh niet meer wordt weergegeven.
Een ander puntje is dat het thema telkens op ‘altijd licht’ staat als je de app opent, ondanks dat ik hem op ‘altijd donker’ heb ingesteld. Een nieuwe bug dus…
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Bert

Privé: Volvo XC60 T8 AWD Recharge Inscription (MY2021) Fusion Red met vele opties waaronder luchtvering.
Zakelijk: BMW iX1 eDrive 20 xLine (2025)
Mijn autohistorie
mga1600
6th Gear member

BertZ64 schreef: 21.01.2026 - 09:54 Even dit topic weer tot leven brengen…

Gisteren versie 6.4.0 van de iOS app geïnstalleerd. Qua functionaliteit zie ik op het eerste gezicht weinig wijzigingen, behalve dat bij de rittenregistratie de geregenereerde energie in kWh niet meer wordt weergegeven.
Een ander puntje is dat het thema telkens op ‘altijd licht’ staat als je de app opent, ondanks dat ik hem op ‘altijd donker’ heb ingesteld. Een nieuwe bug dus…
Dat altijd donker werkt bij mij ook pas nadat ik een paar keer op dat betreffende ‘knopje’ heb getikt.
Naast het nu ontbreken van de regeneratie energie zie ik nog een verschil: de ‘elektrische kilometer range staat nu tenminste weer op de homepagina. Maar honk&flash is nog steeds niet terug……
Verder werkt alles wel vlot!
XC60 T6 Ultimate Dark my24
BertZ64
5th Gear member

mga1600 schreef: 21.01.2026 - 12:25 Dat altijd donker werkt bij mij ook pas nadat ik een paar keer op dat betreffende ‘knopje’ heb getikt.
Naast het nu ontbreken van de regeneratie energie zie ik nog een verschil: de ‘elektrische kilometer range staat nu tenminste weer op de homepagina. Maar honk&flash is nog steeds niet terug……
Verder werkt alles wel vlot!
Inmiddels blijft hij mij nu ook op donker staan, vreemd!
Honk&flash zit onder de drie puntjes…
Bert

Privé: Volvo XC60 T8 AWD Recharge Inscription (MY2021) Fusion Red met vele opties waaronder luchtvering.
Mijn autohistorie
BertZ64
5th Gear member

De elektrische range stond er bij mij in de vorige versie ook al, maar alleen als de kabel afgekoppeld is. Nu tijdens het laden nog steeds niet.
Wat mij opvalt is dat de app er heel ver naast zit wat de laadtijd betreft. En ik mis ineens de ritten van vanmorgen! Die staan er niet in.
Bert

Mijn autohistorie
BertZ64
5th Gear member

BertZ64 schreef: 21.01.2026 - 12:51 Honk&flash zit onder de drie puntjes…
En ook onder ‘Bediening’.
Bert

Mijn autohistorie
BertZ64
5th Gear member

BertZ64 schreef: 21.01.2026 - 13:00 Wat mij opvalt is dat de app er heel ver naast zit wat de laadtijd betreft.
Uiteindelijk was het opladen anderhalf uur eerder klaar.
Bert

Mijn autohistorie
BertZ64
5th Gear member

BertZ64 schreef: 21.01.2026 - 13:00 En ik mis ineens de ritten van vanmorgen! Die staan er niet in.
De ritten staan er inmiddels weer in. Moesten wellicht opnieuw geladen worden?
Bert

Mijn autohistorie
BertZ64
5th Gear member

Ik heb versie 6.3.0 en 6.4.0 even met elkaar vergeleken. Mijn vrouw had de app nog niet geupdate.
Het enige verschil wat ik zo kan ontdekken is de weergave van de elektrische range in het home scherm. Dat wordt nu weergegeven zodra het laden gereed is.
Ook in versie 6.3.0 kan ik de regeneratie per rit niet meer terugvinden. Wellicht komt dit door de laatste Sensus upgrade in de auto?
Bert

Mijn autohistorie
Black-or-White
2nd Gear member

Bert, jij hebt een "sensus-auto" gezien je onderschrift. AAOS voor de XC60 is er vanaf lateMY22. Daarin is Honk&flash nog steeds niet terug.
(voorheen VictorS60)
'98-'03 S40 1.8i MY99 exclusive, 15"arcturus, zwart metallic
'03-'12 S60 2.4 170pk MY04, dynamic, RTI, 16"Mimas, black sapphire
'12-'14 XC60 D5 AWD Geartronic MY13, Summum, 20"Avior, black sapphire, Inscription softleder Toscane Tan
'14-'22 XC60 D5 AWD Geartronic MY14 Polestar, Summum, 20"Avior, black sapphire, Inscription softleder Toscane Tan
'22-heden XC60 T8 Inscription MY22, 20", Crystal White
BertZ64
5th Gear member

Black-or-White schreef: 27.01.2026 - 09:58 Bert, jij hebt een "sensus-auto" gezien je onderschrift. AAOS voor de XC60 is er vanaf lateMY22. Daarin is Honk&flash nog steeds niet terug.
Klopt, ik heb een Sensus systeem.

Vanmorgen kreeg ik ineens onderstaande melding bij het openen van de app. Het is nog steeds versie 6.4.0. Dus waar dat nu ineens vandaan komt…
IMG_2914.png

Daarnaast start mijn app nog steeds in de heldere modus op ondanks dat ik hem op donker heb ingesteld.
Bert

Mijn autohistorie
AureliusMax
1st Gear member

Die nieuwe voorwaarden had ik ook in dezelfde app versie vanochtend.
Gouwe
7th Gear member

BertZ64 schreef: 21.01.2026 - 15:49 De ritten staan er inmiddels weer in. Moesten wellicht opnieuw geladen worden?
Zit soms inderdaad vertraging in is ook mijn ervaring. Gewoon geduld en dan komt het weer goed luidt het devies.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Joepemans
1st Gear member

Ik weet niet of er meer mensen problemen hebben met de Volvo App maar hier loopt hij nog wel eens vast met name bij gebruik van een timer om de auto voor te verwarmen. Gister in de ochtend voorverwarmen gebruikt maar de hele dag en avond bleef de App aangeven dat het voertuig aan het voorverwarmen was terwijl dat al was afgerond. Uitgelogd en opnieuw inloggen hielp niet. Vervolgens de hele app van telefoon verwijderd maar ook dat hielp niet. Na installatie kreeg ik weer een melding dat voorverwarmen actief was terwijl dit gelukkig niet zo was. Scherm in auto gereset maar ook zonder resultaat.
Vanmorgen was alles weer OK en werkte de app weer naar behoren alleen zag ik vanmiddag dat de rit registratie geen locatiebepaling meer heeft. Eerst zag ik bij elke rit een mooi kaartje met de gereden route maar nu wordt de rit wel geregistreerd in kilometers maar staat er een melding bij "locatie ontbreekt" Gecontroleerd of locatie voorziening is ingeschakeld in de auto maar dat staat allemaal goed.
Ik zag overigens wel dat dit weer een nieuwe versie van de app is, versie 6.5.0 Volvo betreft een MY26 en de app op een iPhone

Hopelijk is het een voorlopige bug maar is wel lastig.
XC60 T6 Ultra Bright MY26 facelift model Onyx black
BertZ64
5th Gear member

Ik heb de app ook geüpdate naar versie 6.5.0 en zie nog geen verschillen. Ook de ritten staan er prima in. (iPhone versie)
Bert

Mijn autohistorie
Joepemans
1st Gear member

Vandaan verscheen er op eens een melding in de Volvo app over het veranderen van de internetprovider in de auto. Ben benieuwd of dit nog iets gaat uitmaken voor de stabiliteit in verbinding tussen auto en de app.
Gister kreeg ik weer een melding dat de auto off line was en kon bv niet via de app de auto afsluiten. De ritten werden wel geregistreerd en ook zag ik dat de accu werd bijgeladen toen de auto onder lading stond dus er was wel degelijk een verbinding. Vanmorgen de app geopend en toen werkte alles weer.
Het blijft een beetje een instabiele app.
Zijn er meer mensen die deze melding hebben gekregen?

.
XC60 T6 Ultra Bright MY26 facelift model Onyx black
J33Bee
5th Gear member

Ik kreeg die melding ook. Weet iemand of we dan (eindelijk) af zijn van Odildo?
BertZ64
5th Gear member

Volgens mij is dit alleen van toepassing op AAOS systemen en niet voor Sensus.

En de provider Volvo Cars Corporation is natuurlijk geen mobiele provider. Dus welke mobiele provider (KPN, Odido of Vodafone-Ziggo) daar onder zit, zal niet duidelijk worden.

Mijn VOC verbinding wordt alleen voor de Volvo app gebruikt, dus heeft maar weinig bandbreedte nodig. In mijn modem zit een KPN simkaart en dat werkt prima. Vanmiddag nog de kaartupdate Benelux gedownload en die was binnen 5 minuten klaar.
Bert

Mijn autohistorie
Plaats reactie

Terug naar “Software voor Volvo's”