Werkplaatstarief 195 euro per uur incl normaal?

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Gebruikersavatar
mees
6th Gear member
Berichten: 3847
Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Dan is u niet de enige nieuwsgierige.
Draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
nielslu
3rd Gear member
Berichten: 417
Lid geworden op: 12.12.2016 - 21:19

Hoe is het overigens met de flexibileit bij jullie dealers? Ik had afgelopen weekend een storing in mijn trekhaakmodule (aanhanger verlichting werkte niet meer), de dealer hier in de buurt heeft over 3 weken pas tijd (voor diagnose stellen wellicht iets eerder, maar wist nog niet precies wanneer).

Gelukkig heb ik het zelf met Vida weten op te lossen, maar ik vind het van de zotte dat ze niet ergens in dezelfde week oid nog tijd hebben om even een auto uit te lezen. Ik ben wel benieuwd wat jullie ervaring hiermee is.

Overigens vind ik het werkplaats tarief van € 195, incl. BTW echt belachelijk hoog, niet voor niets dat dealers tegenwoordig stealers genoemd worden. Naar mijn idee is de dealer tegenwoordig alleen nog maar bedoeld voor de leaserijders, en zodra deze uit de lease gaat, is het voor de gemiddelde consument niet meer te betalen. Ik ben ook wel benieuwd welke dealer dit is.
Volvo V60 R-Design (MY2014) 1.6 T3 Powershift, Polestar Engineered
Renault Mégane Estate Limited TCE 140 (MY2018)
Volvo V60 (MY2015) 1.6 D2 Momentum, High Performance met Sensus Connect
Volvo V50 (MY2011) 1.6D Kinetic, High Performance met RTI navigatie
Gebruikersavatar
Rogier64
5th Gear member
Berichten: 1254
Lid geworden op: 10.04.2006 - 21:57
Locatie: Achterhoek

Gisteren een beurt laten doen bij mijn dealer. Olie, oliefilter, luchtfilter, software service 2.0 en APK keuring + als extra remvloeistof vervangen en 2 x wisserbladen. Kosten € 720,- Als je daar de kosten voor ANWB Europa pechhulp en € 39 voor VOC afhaalt (plus een paar bakken koffie) vind ik het voor de dealer nog niet zo gek. Inderdaad wel ruim van tevoren de afspraak maken.
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar Engineered Alderbastend compleet
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
Stoyanov
3rd Gear member
Berichten: 295
Lid geworden op: 26.06.2024 - 10:31

Schaamteloos.
Niet in trappen.
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13635
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Stoyanov schreef: 28.05.2025 - 23:37 Schaamteloos.
Niet in trappen.
vandaar mijn vraag waar “we” niet moeten zijn
Gebruikersavatar
Edgecrusher
4th Gear member
Berichten: 746
Lid geworden op: 14.07.2016 - 21:24

Ik reed met mijn V40 T4 (naast de D3) niet zoveel, ondanks 2 jr oud kon ik bij HA gewoon gebruik maken van de goedkopere jaarbeurt actie.
(ruitenwissers e.d. deed ik daar niet, aangezien ik de Valeo niet fijn vind)
Nu kost de jaarbeurt volgens mij 335 Incl. software update & 1 jaar Volvo Assistance, een paar jaar geleden was dit volgens mij maar 245,-.
Een beetje remvloeistof vervangen kost ook relatief weinig, dus met 700-800 betaal je ook bij de dealer teveel.
Gebruikersavatar
Gouwe
7th Gear member
Berichten: 6504
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Edgecrusher schreef: 29.05.2025 - 07:45 ...Nu kost de jaarbeurt volgens mij 335 Incl. software update & 1 jaar Volvo Assistance, een paar jaar geleden was dit volgens mij maar 245,-.
Is ooit begonnen met 249,- maar dat is echt al heel wat jaren terug. Laatste paar jaar was het al 299,- volgens mij.
nielslu schreef: 28.05.2025 - 21:59 Hoe is het overigens met de flexibileit bij jullie dealers? Ik had afgelopen weekend een storing in mijn trekhaakmodule (aanhanger verlichting werkte niet meer), de dealer hier in de buurt heeft over 3 weken pas tijd (voor diagnose stellen wellicht iets eerder, maar wist nog niet precies wanneer).
Ik denk dat het een combinatie van twee zaken is: 1. Alle dealers (dus niet alleen Volvo) worstelen met het vasthouden van personeel. In een grote straal rondom ASML is dat nog moeilijker omdat je bij ASML rustig 1500-2000 netto per maand meer kan verdienen. Dat is denk ik ook een van de redenen dat de uurtarieven (fors) gestegen zijn. 2. Door de krapte in personeel (of gewoon een domme planningsstrategie) wordt alles volgepland. Dan heb je dus geen ruimte in je planning over voor klanten die met een storing binnenkomen. En in het slechtste geval wordt je dan na een paar dagen/weken geholpen met een diagnose en kun je dan weer na dagen/weken terugkomen voor reparatie. Wat dat betreft is Premium Assistance helemaal zo gek nog niet....
Gelukkig doet mijn dealer dat gewoon wel goed en heb ik in de afgelopen jaren meerdere keren ervaren dat ze met spoed gewoon direct aan de bak gaan als het echt nodig is.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
iHansz
3rd Gear member
Berichten: 320
Lid geworden op: 08.02.2024 - 09:32
Locatie: Utrecht

Dat zijn Honda-tarieven. Was je wel bij de juiste dealer? 😇
| Volvo EX30 Ultra 2024| Honda e Advance 2020 | Honda CR-Z 2013 | Honda Civic 1.8 Sport 2009 | Renault Mégane | Renault Twingo Easy | Renault Twingo | Renault Mégane Coupé | Renault Clio RN | Peugeot 205 XR | Fiat Panda 45 | Renault R5 GT Turbo | Renault R5 GTS | Renault R5 SL | Renault R4 TL |
Mastiff
2nd Gear member
Berichten: 221
Lid geworden op: 07.04.2022 - 15:38

Ik begreep vandaag van onze wagenparkbeheerder op het werk, dat het uurtarief bij Mercedes ook al gestegen is naar 188 eurootjes per uur.
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 6529
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

RayDelft schreef: 28.05.2025 - 11:18 Wisserbladen (doen ze elk jaar, is dat nodig bij 15.000 km per jaar? ) , slijtage controle, luchtfilter passagiersruimte, batterij sleutel vervangen, inwendige motorreiniging , brandstof reiniger, klein materiaal, en gereedschap, en dat komt dan tezamen op 808 euro . Ik vroeg naar hun Werkplaatstarief en die is 195 euro inclusief BTW.
Dat werkplaatstarief is echt absurd. Tip: ga voor je naar de dealer gaat voor een beurt, even met een sponsje met afwasmiddel, of iets dergelijks, een paar keer onder je wisserbladen heen en weer. Wissen ze weer streep loos? Hoeven ze deze niet te vervangen. De mijne gaan gemiddeld 3 - 4 jaar mee. ;) (ca 12.000 km per jaar)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
WillyWortel2
5th Gear member
Berichten: 1135
Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02

OGA244 schreef: 28.05.2025 - 16:35 Ik wil niet dat er voor zo’n uurloon door een leerling aan mijn auto gesleuteld wordt
Het is vast wel een heel erg goede leerling.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
samlevy0515
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 09.06.2025 - 09:15
Contacteer:

Voor optimale software-updates en volledige app-functionaliteit zou ik bij de Volvo-dealer blijven, maar bespreek duidelijk welke extra’s je echt nodig hebt om de kosten te drukken.
WillyWortel2
5th Gear member
Berichten: 1135
Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02

Volvo assistance is kenteken gebonden. Voor jonge auto's met vervangend vervoer erbij middel Premium een verstandige dekking. Het geeft je ook de andere voordelen die Volvo assistance biedt.

WW is persoonsgebonden en zinvol voor iemand met meerdere auto's. Voor de echtgenote een extra bijdrage zodat zij ook op WW hulp kan rekenen. Een nadeel van het best wel dure WW abonnement is de inmiddels fors uitgedunde dekking.
Transport maximaal twee keer per jaar. Pech aan dezelfde auto zeven keer per jaar.
Transport zijn korte ritjes naar de dichtst bijzijnde garage, niet noodzakelijk een dealer, of naar je huisadres wanneer dat even ver is. De kwaliteit van de hulp is sinds de komst van diagnose kastjes duidelijk achteruit gegaan.

In een stressvolle periode met gezondheidsklachten te weinig opgelet op de brandstofvoorraad. De Volvo hield er mee op rijdend op een provinciale weg. Keurig geborgen met een vrachtwagen en naar het parkeerterrein van de Mc gebracht.
WW monteur kwam een half uurtje later kijkt op het diagnose kastje en zegt. "Storing brandstof systeem" Kijkt niet verder en biedt aan de auto naar de dichtst bij zijnde garage te laten brengen. 12 km naar mijn garage was te ver. Dank u wel.

Laat de auto hier maar staan. Ik laat hem morgen wel door de garage ophalen.
De volgende middag hoor ik dat er met de auto niets mis is. Ik moet er alleen wel op tijd wat diesel indoen.
De auto werd de volgende dag naar mijn huisadres gebracht met een rekening voor 20 L diesel.
De ANWB/WW meteen opgezegd.


Mijn Volvo's gaan naar een Volvo specialist met VIDA licentie die de Volvo's voor 35 euro per jaar pechhulp geeft in heel Europa.
Geen beperkingen op transporten, geen beperkingen op het aantal hulpverleningen. Enige voor waarde is onderhoud bij de Volvo specialist. Voor mij een prettige regeling. Een keer starthulp gehad, vlot en deskundig.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
RayDelft
1st Gear member
Berichten: 23
Lid geworden op: 29.04.2016 - 11:36

T kost een paar centen maar weer keurig geholpen door Mobility Centre . Goede koffie en ik kon erop wachten . Na ruim een uurtje mocht de auto weer gewassen en gezogen mee .
Dank voor jullie reacties .
Gebruikersavatar
kawazxr
5th Gear member
Berichten: 1262
Lid geworden op: 17.09.2023 - 13:21

Altijd weer fijn als de beurt gedaan is en je weer lekker kan genieten van je XC60.
S60 T8 R-Design Hybride
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”