Hallo,
De laatste tijd een probleem met onze Volvo V60 D4, er is een lekstroom. De accu is in 1a2 dagen zo leeg getrokken zodat de auto niet meer start. Na enige speurwerk ben ik bij de primaire zekering van 40ampere gekomen(nr 1 in de bijlage) als ik die eruit haal dan is er geen lekstroom meer. Daar achter zitten 4 zekeringen van 5 en 10 en 15 ampère, die zijn van de radio beeldscherm en Bluetooth ( nr 16 tm19). Als ik die eruit haal en de 40 ampère erin is er weer lekstroom. Mijn vraag is wat zit er meer achter deze 40ampere? Heeft iemand dit zelfde geval ook gehad, alvast bedankt, de bijlage is in het frans want we wonen in Frankrijk. Het is de zekeringkast onder het handschoenen vak.
Lekstroom
-
- Starter
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- 5th Gear member
Ik kan je niet helpen met informatie over de gebruikers die gezekerd zijn met de 40 A zekering helaas maar kan je wel een tip geven hoe je bij het afkoppelen van gebruikers makkelijk kunt zien dat je de veroorzaker hebt gevonden.
Sluit over de contacten van de 40 A zekering een lampje aan. Dat gaat branden omdat er stroom loopt.
Zodra je de boosdoener hebt gevonden en afkoppelt gaat het lampje uit.
Dit werkt ook goed wanneer de zekering iedere keer doorbrandt. Het lampje is handiger dan steeds weer een zekering opofferen.
Sluit over de contacten van de 40 A zekering een lampje aan. Dat gaat branden omdat er stroom loopt.
Zodra je de boosdoener hebt gevonden en afkoppelt gaat het lampje uit.
Dit werkt ook goed wanneer de zekering iedere keer doorbrandt. Het lampje is handiger dan steeds weer een zekering opofferen.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
-
- Starter
Ik had alle 4 zekeringen na die 40 ampère eruit en nog lekstroom. Daar moet iets meer aanhangen achter die 40 ampère, maar wat?
-
- Starter
Zo staat het in het franse instructieboekje, het is een volvo v60 D4 geartronic 163pk van het bouwjaar begin 2013 .
-
- Starter
Ja dat klopt maar daar heeft bij mij geen zekering in.