Als je op Sensus de Android Auto/Carplay functionaliteit hebt dan kan je zo goed als hetzelfde als op het nieuwere AAOS besturingssysteem.
Alleen dan op een beperkt scherm.
Als je op Sensus de Android Auto/Carplay functionaliteit hebt dan kan je zo goed als hetzelfde als op het nieuwere AAOS besturingssysteem.
Ik denk niet dat er veel Volvorijders bereid zijn om hun merk de rug toe te keren vanwege een online dienst die niet meer werkt. Dit is niet speciaal iets voor Volvo. Dit is een verschijnsel wat we steeds vaker zien bij aan internet gekoppelde systemen. Heel veel Volvo rijders zullen sowieso overgestapt zijn op CarPlay en veel mensen die geen CarPlay hebben zullen al hun telefoon gebruiken om te navigeren met verkeersinformatie.
Heel goed idee
m.i. foute aanname. Ik was vandaag ook bij een vestiging van de zelfde dealer groep als Bluesbroeder. Mij is mede geldeeld dat het intern bij Volvo een ‘hot-topic’ is maar dat het probleem bij de externe partij ligt (inrix) en er zeker behoorlijk gepushed wordt vanuit Volvo voor een oplossing. Lijkt dus zeker onder de aandacht te zijn.
Helaas, maar bij lange na niet. Lijkt er niet op:raspaardje schreef: ↑05.06.2025 - 17:19 Android Auto/Carplay functionaliteit hebt dan kan je zo goed als hetzelfde
ik heb bij dezelfde dealer, in Houten, het probleem 2,5 maand geleden aangemeld...
Dat moet degene waarop ik reageerde maar een andere auto kopen, Sensus gaat nooit AAOS worden, net zo goed dat een T2 nooit een PHEV gaat worden.Tom_XC60 schreef: ↑07.06.2025 - 08:18Helaas, maar bij lange na niet. Lijkt er niet op:raspaardje schreef: ↑05.06.2025 - 17:19 Android Auto/Carplay functionaliteit hebt dan kan je zo goed als hetzelfde
- geen bestuurders- display
- geen headsup display
- 1/3 van het scherm ( niet de helft, ga maar eens meten)
- géén koppeling met hybride systeem
Kortom, waardeloos
Vanuit technisch oogpunt kun je dat wel gemakkelijk stellen, maar we weten niet welke contracten Volvo heeft met partijen als INRIX. Mogelijk zijn er nog andere partijen bij betrokken. Als er een vrij magere SLA is afgesproken komt Volvo niet zo gemakkelijk onder een contract uit en gaat het een hoop geld kosten om INRIX te vervangen door TomTom. Het verbreken van een contract met INRIX zou ook weer kunnen betekenen dat alle Volvo-modellen die nu nog wel werken ook geüpdatet moeten worden naar de nieuwe API. Uiteindelijk zitten hier allemaal zakelijke afwegingen achter en niet enkel het bouwen en testen van een nieuwe API.MisterNick schreef: ↑07.06.2025 - 10:18 Wellicht moet Volvo maar eens denken nu duurt het al veel te lang we stellen Inrix wel aansprakelijk voor de kosten en maken een nieuwe koppeling op basis van de tomtom api.