raspaardje meldt zich in een andere subforum - MY2019 V60 T5 R-design

Plaats reactie
RZA
5th Gear member

Ah heel gaaf! Goede exemplaren daarvan beginnen ook in waarde te stijgen...
- V90 T5 90th Anniversary Edition || Denim Blue || MY 2018 || Polestar Engineered
- Alfa Romeo 916 GTV 2.0 TS || Alfa Rosso || 2001
- Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
wasbeer2006
5th Gear member

raspaardje schreef: 13.06.2025 - 11:29
Ja, met Linglongs op de achteras is het natuurlijk een beetje valsspelen...:-)
Vooral het opvangen van een drift kan lastig zijn hoewel het soort sper daar vast ook invloed op heeft. Met een nat wegdek kan het allemaal langzaam gaan, op droog komt er automatisch meer snelheid bij kijken.

En ik weet wat ik doe en kan, en gedraag me heel verantwoordelijk...:-)
Uiteraard 😉

Maar driften is ook lastig zeker in droog moet je met wat minder vermogen echt wel forseren.
Mijn vrouw had een 120i maar ook op droog moest je die echt "te" hard een bocht ingooien en dan verbrak de grip wel.

Met nat ging het wel, maar ik vond het ook lastig om op de openbare weg goed aan te voelen waar die grens lag.
Kan wel stoer gaan doen, maar het is echt wel lastig.

De V60 is wel mooi neutraal als je een beetje met het gas speelt, de oude (niet google) modellen laten behoorlijk wat speelruimte over zeker op esc sport mag je echt wel glijden zonder ingreep.
-V60 B4 7dct R design wit
Philken
5th Gear member

ik heb vroeger veel gedrift, zelfs aan competitiedriften gedaan, ik deed dit op semislicks om toch nog grip te hebben om de auto te 'plaatsen'
(had een BMW E30 met een gekieteld S50b30blokje erin)
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad

you've been beaten by a bRick
raspaardje
6th Gear member

Philken schreef: 13.06.2025 - 15:07 ik heb vroeger veel gedrift, zelfs aan competitiedriften gedaan, ik deed dit op semislicks om toch nog grip te hebben om de auto te 'plaatsen'
Nice, het E36 M3 blok in een E30...:-)
Kan je het nog een beetje, is driften net als fietsen of moet je op niveau blijven?
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
raspaardje
6th Gear member

wasbeer2006 schreef: 13.06.2025 - 13:15
raspaardje schreef: 13.06.2025 - 11:29
Ja, met Linglongs op de achteras is het natuurlijk een beetje valsspelen...:-)
Vooral het opvangen van een drift kan lastig zijn hoewel het soort sper daar vast ook invloed op heeft. Met een nat wegdek kan het allemaal langzaam gaan, op droog komt er automatisch meer snelheid bij kijken.

En ik weet wat ik doe en kan, en gedraag me heel verantwoordelijk...:-)
Uiteraard 😉

Maar driften is ook lastig zeker in droog moet je met wat minder vermogen echt wel forseren.
Mijn vrouw had een 120i maar ook op droog moest je die echt "te" hard een bocht ingooien en dan verbrak de grip wel.

Met nat ging het wel, maar ik vond het ook lastig om op de openbare weg goed aan te voelen waar die grens lag.
Kan wel stoer gaan doen, maar het is echt wel lastig.

De V60 is wel mooi neutraal als je een beetje met het gas speelt, de oude (niet google) modellen laten behoorlijk wat speelruimte over zeker op esc sport mag je echt wel glijden zonder ingreep.
Een 120i is natuurlijk een andere auto met wat extra kg's en vooral: zonder sper. Een sper zorgt voor de controleerbaarheid,
Met de juiste techniek zet je een 124 Spider/MX-5 heel gemakkelijk dwars. En blijf je dwars...:-)

De V60 heb ik voor mijn gevoel nooit tegen of over het randje gereden, op wellicht een enkel zijstapje bij erg glad asfalt.
Deze auto moet bochten gewoon "als op rails" nemen...:-)
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Philken
5th Gear member

raspaardje schreef: 13.06.2025 - 16:01
Philken schreef: 13.06.2025 - 15:07 ik heb vroeger veel gedrift, zelfs aan competitiedriften gedaan, ik deed dit op semislicks om toch nog grip te hebben om de auto te 'plaatsen'
Nice, het E36 M3 blok in een E30...:-)
Kan je het nog een beetje, is driften net als fietsen of moet je op niveau blijven?
is zoals fietsen, wanneer je het een tijdje niet meer gedaan hebt, ga je eerst een paar keer op je bek maar dan lukt het wel...
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad

you've been beaten by a bRick
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”