Geen verkeersinfo bij Sensus

Over de RTI navigatiesystemen van Volvo
Plaats reactie
Broersky
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 15.09.2021 - 19:53

Voor de bredere lezers die interesse hebben in dit probleem zet ik hieronder een link waar ook het probleem wordt benoemd.

https://www.swedespeed.com/threads/real ... st-8349569
Peter0269
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 12.06.2025 - 14:23

teebee schreef: 19.06.2025 - 21:10
Peter0269 schreef: 19.06.2025 - 19:55 Op engels volvo forum.

”I just wanted to update you that we have finally had an update on the issue with the Real Time Traffic Information. A fix has been found and will be available in our workshops over the next few weeks. Once the fix has been released to your retailer over the next few weeks, they will start taking bookings to get this matter resolved. I apologise that this is not able to be done via an over-the-air update. Once we have a confirmed date for release, I will, of course, update you again via email. I would also like to take this opportunity to thank you for your patience on this while our teams have been collaborating with the developers of the RTTI to get a fix in place.​“
En wie is de schrijver van dat heugelijke nieuws? Bijzonder dat men hier in NL die info niet deelt (of niet heeft…)
Indien info klopt dan kunnen we (zoals al verwacht) met zn allen in de rij bij de dealer voor een update… zullen ze blij mee zijn <not>
Zie tab 17 en 18 in
https://www.volvoforums.org.uk/forum/te ... 7?t=346013
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 7785
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Peter0269 schreef: 20.06.2025 - 08:23
teebee schreef: 19.06.2025 - 21:10
Peter0269 schreef: 19.06.2025 - 19:55 Op engels volvo forum.

”I just wanted to update you that we have finally had an update on the issue with the Real Time Traffic Information. A fix has been found and will be available in our workshops over the next few weeks. Once the fix has been released to your retailer over the next few weeks, they will start taking bookings to get this matter resolved. I apologise that this is not able to be done via an over-the-air update. Once we have a confirmed date for release, I will, of course, update you again via email. I would also like to take this opportunity to thank you for your patience on this while our teams have been collaborating with the developers of the RTTI to get a fix in place.​“
En wie is de schrijver van dat heugelijke nieuws? Bijzonder dat men hier in NL die info niet deelt (of niet heeft…)
Indien info klopt dan kunnen we (zoals al verwacht) met zn allen in de rij bij de dealer voor een update… zullen ze blij mee zijn <not>
Zie tab 17 en 18 in
https://www.volvoforums.org.uk/forum/te ... 7?t=346013
Vooralsnog vaag… ‘customer care’….. nou die kunnen er wat van is mijn ervaring.
Eerst zien.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
RobbieZ
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 02.04.2025 - 16:51

teebee schreef: 19.06.2025 - 21:10
Peter0269 schreef: 19.06.2025 - 19:55 Op engels volvo forum.

”I just wanted to update you that we have finally had an update on the issue with the Real Time Traffic Information. A fix has been found and will be available in our workshops over the next few weeks. Once the fix has been released to your retailer over the next few weeks, they will start taking bookings to get this matter resolved. I apologise that this is not able to be done via an over-the-air update. Once we have a confirmed date for release, I will, of course, update you again via email. I would also like to take this opportunity to thank you for your patience on this while our teams have been collaborating with the developers of the RTTI to get a fix in place.​“
En wie is de schrijver van dat heugelijke nieuws? Bijzonder dat men hier in NL die info niet deelt (of niet heeft…)
Indien info klopt dan kunnen we (zoals al verwacht) met zn allen in de rij bij de dealer voor een update… zullen ze blij mee zijn <not>
Ik heb mijn Volvo bij een garage gekocht....niet bij een officiële dealer.
Ik denk dat ik dus nooit een update krijg tenzij ik naar een dealer ga volgens afspraak.
Zal dan ook denk ik flink moeten betalen als ik zo hier en daar bedragen lees voor software updates.
Voor mij als prille Volvo rijder nog niet duidelijk hoe of dat zit met updates.
Soms OTA soms alleen bij de dealer mogelijk?
Waarin zit dan het verschil?
Ik wacht dan wel even tot er een goede versie is voor het oplossen van dit probleem.
Fijne dag allemaal
Gelukkig hebben we de foto's nog.
Volvo XC40 Inscription 2021
Gebruikersavatar
MisterNick
2nd Gear member
Berichten: 92
Lid geworden op: 20.05.2024 - 10:40
Locatie: Deventer

RobbieZ schreef: 20.06.2025 - 09:23
teebee schreef: 19.06.2025 - 21:10
Peter0269 schreef: 19.06.2025 - 19:55 Op engels volvo forum.

”I just wanted to update you that we have finally had an update on the issue with the Real Time Traffic Information. A fix has been found and will be available in our workshops over the next few weeks. Once the fix has been released to your retailer over the next few weeks, they will start taking bookings to get this matter resolved. I apologise that this is not able to be done via an over-the-air update. Once we have a confirmed date for release, I will, of course, update you again via email. I would also like to take this opportunity to thank you for your patience on this while our teams have been collaborating with the developers of the RTTI to get a fix in place.​“
En wie is de schrijver van dat heugelijke nieuws? Bijzonder dat men hier in NL die info niet deelt (of niet heeft…)
Indien info klopt dan kunnen we (zoals al verwacht) met zn allen in de rij bij de dealer voor een update… zullen ze blij mee zijn <not>
Ik heb mijn Volvo bij een garage gekocht....niet bij een officiële dealer.
Ik denk dat ik dus nooit een update krijg tenzij ik naar een dealer ga volgens afspraak.
Zal dan ook denk ik flink moeten betalen als ik zo hier en daar bedragen lees voor software updates.
Voor mij als prille Volvo rijder nog niet duidelijk hoe of dat zit met updates.
Soms OTA soms alleen bij de dealer mogelijk?
Waarin zit dan het verschil?
Ik wacht dan wel even tot er een goede versie is voor het oplossen van dit probleem.
Fijne dag allemaal
Ik weet niet of je hiervoor zult moeten betalen. Het feit blijft dat Volvo/Inrix ergens een fout heeft gemaakt waardoor nu een belangrijk onderdeel van de navigatie in de auto stuk is. Met een beetje een goede babbel vermoed ik dat een dealer gewoon gratis die update voor je doet. Het is namelijk eigenlijk een soort van scheve terugroepactie achtig geval geworden.
Volvo V60 T6 Twin Engine R-Design Fusion Red (2020)
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 3889
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

MisterNick schreef: 20.06.2025 - 10:44 Met een beetje een goede babbel vermoed ik dat een dealer gewoon gratis die update voor je doet. Het is namelijk eigenlijk een soort van scheve terugroepactie achtig geval geworden.
En daar zou niet eens een vlotte babbel voor nodig moeten zijn; een functionaliteit van de navigatie doet het niet meer, Volvo zou dat kosteloos moeten oplossen. Maar met de huidige manier van communiceren van Customer Care vrees ik dat alleen de mensen die ongemak ervaren en er een punt van maken bij de dealer zullen aankloppen.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Cris71
2nd Gear member
Berichten: 166
Lid geworden op: 09.06.2024 - 20:46

Nou, vreemde situatie weer met de android car oplossing van Car-Essentials.

Pakket ontvangen. Maar het bedrijf waar de afspraak stond om a.s maandag de boel in te bouwen heeft de afspraak geannuleerd met de uitleg erbij dat zij niet in CAN-Bus kabels gaan lopen prutsen. Schijnbaar moet er kabel van de box bij de CAN-Bus stekker in gezet worden. Daar willen ze geen risico mee nemen.

Ik schrik ook wel van de risico's die door hun verteld werden.
En nu dan?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo XC40 Momentum pro.T2 bjr.2020, Leder, Harmon Kardon.
Toyota Yaris Dynamic Brons groen bjr.2022.
Volvo S60 D3 5cil.aut.bjr.2012 Momentum.
Volvo C30 Summum 2.0D bjr.2007, Leder, navigatie etc.
dimitripb
4th Gear member
Berichten: 613
Lid geworden op: 22.05.2012 - 14:12

teebee schreef: 16.06.2025 - 19:40 Geen enkele onderbouwing, niks….. uhu…. Massaal…..
Wat verwacht je dan? Een volledig onderzoek van mij onder de Volvorijders in Nederland? Ik heb geen reden om te twijfelen aan wat de dealer mij vertelt over hoe hun klanten de systemen gebruiken en wat hun adviezen zijn. Ik hecht daar meer waarde aan dan wat mensen op een forum roepen.
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 7785
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

dimitripb schreef: 20.06.2025 - 19:11
teebee schreef: 16.06.2025 - 19:40 Geen enkele onderbouwing, niks….. uhu…. Massaal…..
Wat verwacht je dan? Een volledig onderzoek van mij onder de Volvorijders in Nederland? Ik heb geen reden om te twijfelen aan wat de dealer mij vertelt over hoe hun klanten de systemen gebruiken en wat hun adviezen zijn. Ik hecht daar meer waarde aan dan wat mensen op een forum roepen.
:lol: :lol:
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
BobvanAsselt
1st Gear member
Berichten: 17
Lid geworden op: 02.04.2025 - 10:59
Locatie: Kempen NB
Contacteer:

Sandertlnr schreef: 18.06.2025 - 20:10 Vandaag voor de derde keer in 3 maanden met Volvo Nederland gemaild. Dit is de eerste mail die ik ontvang waarin de schuld niet meteen bij Inrix wordt gelegd.
Ik plak hieronder ter info mijn vraag en het antwoord:
Graag informeer ik andermaal naar de status van de RTTI storing. We zijn nu weer bijna een maand verder sinds onze laatste berichtwisseling en het blijft stil vanuit Volvo.
Inmiddels duurt de situatie al zo lang dat ik me ga afvragen of er wel een oplossing gaat komen. Het betreurt me daarnaast dat er geen (pro-)actieve informatie vanuit Volvo wordt gegeven.
Verneem graag de huidige status en verzoek op wat meer transparantie.
Hartelijk dank voor uw bericht en voor uw geduld in deze vervelende situatie.

We begrijpen uw frustratie volledig. De storing in de Real Time Traffic Information (RTTI)-dienst duurt inmiddels onacceptabel lang, en we erkennen dat de communicatie hierover beter had gekund. Onze oprechte excuses daarvoor.

De storing is het gevolg van een technisch probleem dat zich voordoet binnen het Sensus-platform, dat in veel Volvo-modellen wordt gebruikt. Onze technische teams zijn zich bewust van het probleem en werken nog steeds aan een oplossing. Helaas is er op dit moment nog geen concrete datum bekend waarop de dienst volledig hersteld zal zijn.

We begrijpen dat dit voor u als gebruiker bijzonder onbevredigend is, zeker gezien het belang van actuele verkeersinformatie voor een veilige en comfortabele rit. Uw verzoek om meer transparantie is terecht, en we zullen uw feedback intern delen om onze communicatie richting klanten te verbeteren.

Zodra er meer duidelijkheid is over de voortgang of beschikbaarheid van een oplossing, zullen wij u daar uiteraard direct over informeren.

Nogmaals onze excuses voor het ongemak en het gebrek aan informatie tot nu toe. We waarderen uw loyaliteit en geduld, en hopen u snel beter nieuws te kunnen brengen.

Med vänliga hälsningar

Met vriendelijke groet

Customer Care | Volvo Car Nederland
Tsja, ik weet niet waar ze communicatie wetenschappen hebben 'gestudeerd', maar alleen maar informatie geven als er een resultaat of wijziging is is nu juist wat ze niet moeten doen (of eigenlijk 'ook')
Als er niets bereikt is, is het niet meer dan netjes om de gedupeerde klanten (met goede communicatie naar de Dealers een fluitje van een cent om te weten wie de gedupeerden zijn) regelmatig een berichtje te sturen, al is het maar, "Sorry we zijn druk bezig, maar hebben helaas nog geen positief nieuws te melden" oid. En natuurlijk meteen als ze wel informatie hebben.
Maar ja dan moet je wel hebben opgelet tijdens je opleiding natuurlijk....
Volvo nr 9: V90 Safire Black - 2019
Urbexpeditie
7th Gear member
Berichten: 8148
Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53

Als je niks te melden hebt, waarom zou je dan iets moeten melden?
Dan verdoe je enkel je tijd.
Grote bedrijven zitten niet te wachten op dat soort onzinberichten.
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...

"A man without a vision for his future, always returns to his past"
BobvanAsselt
1st Gear member
Berichten: 17
Lid geworden op: 02.04.2025 - 10:59
Locatie: Kempen NB
Contacteer:

teebee schreef: 20.06.2025 - 09:00
Peter0269 schreef: 20.06.2025 - 08:23
teebee schreef: 19.06.2025 - 21:10 En wie is de schrijver van dat heugelijke nieuws? Bijzonder dat men hier in NL die info niet deelt (of niet heeft…)
Indien info klopt dan kunnen we (zoals al verwacht) met zn allen in de rij bij de dealer voor een update… zullen ze blij mee zijn <not>
Zie tab 17 en 18 in
https://www.volvoforums.org.uk/forum/te ... 7?t=346013
Vooralsnog vaag… ‘customer care’….. nou die kunnen er wat van is mijn ervaring.
Eerst zien.
Heb je de laatste post op die UK website, page 18 gelezen ?
Nadat een eerdere post Volvo aanhaalt met allerlei uitspraken over "Over twee weken is het voor elkaar en kan je naar de dealer" staat deze er onder:

Jun 20, 2025, 20:51
Incredible.
I got this email today when I chased for an implementation time...

Thank you for your email.

We are not aware off a fix for RTTI that has been implemented by Volvo Car UK.
Are you able to share the information you have received and I will flag this to my technical team for verification.

Om te gieren toch?! Begint echt op prutsers te lijken.... "we are not aware...'
Volvo nr 9: V90 Safire Black - 2019
BobvanAsselt
1st Gear member
Berichten: 17
Lid geworden op: 02.04.2025 - 10:59
Locatie: Kempen NB
Contacteer:

Urbexpeditie schreef: 22.06.2025 - 17:05 Als je niks te melden hebt, waarom zou je dan iets moeten melden?
Dan verdoe je enkel je tijd.
Grote bedrijven zitten niet te wachten op dat soort onzinberichten.
Zoiets schijnen ze after-sales support te noemen. Het blijven informeren van je klanten voorkomt frustraties zeggen ze, maar blijkbaar (gezien je reactie) niet bij iedereen. 😜
Maar on topic blijvend, het wordt nu echt hoog tijd dat er iets aan gedaan wordt. Geen gezicht met een TomTom op je ruit geplakt; zooooo 2015!!. (ik heb het niet zo op Waze, persoonlijke afwijking)
Volvo nr 9: V90 Safire Black - 2019
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 7785
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

BobvanAsselt schreef: 22.06.2025 - 17:14
teebee schreef: 20.06.2025 - 09:00
Peter0269 schreef: 20.06.2025 - 08:23 Zie tab 17 en 18 in
https://www.volvoforums.org.uk/forum/te ... 7?t=346013
Vooralsnog vaag… ‘customer care’….. nou die kunnen er wat van is mijn ervaring.
Eerst zien.
Heb je de laatste post op die UK website, page 18 gelezen ?
Nadat een eerdere post Volvo aanhaalt met allerlei uitspraken over "Over twee weken is het voor elkaar en kan je naar de dealer" staat deze er onder:

Jun 20, 2025, 20:51
Incredible.
I got this email today when I chased for an implementation time...

Thank you for your email.

We are not aware off a fix for RTTI that has been implemented by Volvo Car UK.
Are you able to share the information you have received and I will flag this to my technical team for verification.

Om te gieren toch?! Begint echt op prutsers te lijken.... "we are not aware...'
Precies….
Need I say more… ??
Als men er bv in NL niks van af weet hoezo is er dan een ‘oplossing’….
Typisch gevalletje van kluitje in het riet en zoethouden….
Ik heb al eerder gezegd… ALS het al opgelost gaat worden….
Heus, ik ben er van overtuigd dat dit stukken minder ingewikkeld is dan men wil doen laten geloven.
Ze hebben heus wel een rekensommetje gemaakt en weten dat dit een klein kapitaal gaat kosten… daar hebben ze helemaal geen trek in.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 7785
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Urbexpeditie schreef: 22.06.2025 - 17:05 Als je niks te melden hebt, waarom zou je dan iets moeten melden?
Dan verdoe je enkel je tijd.
Grote bedrijven zitten niet te wachten op dat soort onzinberichten.
Tja… dan snap je van de essentie van communiceren niet heel veel….
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Urbexpeditie
7th Gear member
Berichten: 8148
Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53

teebee schreef: 22.06.2025 - 17:36
Urbexpeditie schreef: 22.06.2025 - 17:05 Als je niks te melden hebt, waarom zou je dan iets moeten melden?
Dan verdoe je enkel je tijd.
Grote bedrijven zitten niet te wachten op dat soort onzinberichten.
Tja… dan snap je van de essentie van communiceren niet heel veel….
Er staat duidelijk in het bericht van Volvo, ik citeer:
"Zodra er meer duidelijkheid is over de voortgang of beschikbaarheid van een oplossing, zullen wij u daar uiteraard direct over informeren."

Wil je dan alsnog bericht krijgen dat ze niets te melden hebben?
Hoezo niet snappen....
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...

"A man without a vision for his future, always returns to his past"
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40758
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Zeg teebee, zomaar een vraagje tussendoor. Misschien ga ik dan je vasthoudendheid en irritatie richting de ontwikkelaars van Volvo cq de communicatie van Volvo Car beter begrijpen.
Wat is jouw dagelijks werk ?
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
V60Driver
3rd Gear member
Berichten: 379
Lid geworden op: 28.05.2018 - 20:47

Wat doet dat er nou toe. Er is toch gewoon geen of bagger communicatie vanuit Volvo over dit probleem. Alleen als iemand blijft lastig vallen komt er een bericht van Volvo NL of Volvo Zweden. Maar niets proactief of wat dan ook. Ik ga er echt vanuit dat mijn V60PIH MY2015 geen RTTI meer gaat ontvangen. En dan over 2 jaar ook geen 2G modem update. Ook een issue waar Volvo briljant in communiceert. Terwijl er in de VS wel een update voor bestaat. Maw mijn auto is dan zijn SOS functie hoogst waarschijnlijk kwijt. Tijd voor een andere auto. En of dat dan een Volvo word weet ik echt niet.
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie van Volvo”