Onderzoek naar een XC40 naast een SAAB
- raspaardje
- 6th Gear member
Lees het boekje zou ik willen zeggen.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 2nd Gear member
Voordat ik deze vraag stelde had ik natuurlijk al gezocht in het instructieboek(je) en de info via Google (AI ) video gevonden/bekeken. Maar dat modem/Module zie ik dus niet op de aangewezen plaats. En dus denk ik dat die module er blijkbaar niet standaard in zit (of op een andere plaats) en stelde hier de vraag voordat ik de hele auto overhoop haal 

- Hans Eilander
- 7th Gear member
Dat dus. Ik heb dat ding ook niet in mijn XC40. Maar daarom rijdt hij er niet minder om.....

Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
-
- 3rd Gear member
In elke Volvo XC40 zit een modem anders zou de VOC ook niet werken. Bovendien is het een wettelijke eis dat elke nieuwe auto voorzien moet zijn van E_Call, dus dan moet er een modem aanwezig zijn.
Ik denk dat je de plaat in je kofferbak niet hebt verwijderd, dus niet de plaat die je kan opklappen maar de plaat daaronder met de kuil erin.
Je ziet dan een aantal componenten met diverse kabels en ook de airconpressor en de spuitbus igv een lekke band.
Ik denk dat je de plaat in je kofferbak niet hebt verwijderd, dus niet de plaat die je kan opklappen maar de plaat daaronder met de kuil erin.
Je ziet dan een aantal componenten met diverse kabels en ook de airconpressor en de spuitbus igv een lekke band.
164 GLE > 264 GLE > 240 > 740 GL > S80 V8 > 760 GLE > XC90 V8 > XC40 T4 R design
- mees
- 6th Gear member
- Contacteer:
In de kofferbak zit (mogelijk) een extra. Bij mij wel (zie Ben's link) maar ik heb er geen simkaart in.
De VOC etc werkt goed, dus... er zit ergens gewoon een modem daarvoor (waar je niet bij kan).
De VOC etc werkt goed, dus... er zit ergens gewoon een modem daarvoor (waar je niet bij kan).
Draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
-
- 3rd Gear member
Mees, er zit standaard vanaf de fabriek een simkaart in het modem van je kofferbak. Maar daarmee heb je alleen access tot de VOC, dus geen internet wat je bijvoorbeeld zou willen gebruiken om je auto als WIFI hotspot te gebruiken of nieuwe navigatiekaarten zou willen downloaden. Het is dus beperkt tot de standaard functies benodigd voor de VOC. Als je de auto internet access wil geven zal je de originele simkaart moeten vervangen door een sim met abo of via je telefoon een hotspot moeten maken.
Je hebt dus maar 1 modem in je auto.
Ik zie dat je een XC40 uit 2018 hebt, als hij een productiedatum na april 2018 heeft heb je zelfs een 4G modem wat na de uitfasering van 2G GPRS blijft werken.
164 GLE > 264 GLE > 240 > 740 GL > S80 V8 > 760 GLE > XC90 V8 > XC40 T4 R design
- mees
- 6th Gear member
- Contacteer:
FLITS34,
Net gekeken.
Wel modem in kofferbak, wist ik.
Nu dat simhoudertje eruit getrokken.
En..... geen simkaart daarin.
VOC werkt wel
Net gekeken.
Wel modem in kofferbak, wist ik.
Nu dat simhoudertje eruit getrokken.
En..... geen simkaart daarin.
VOC werkt wel

-
- 3rd Gear member
Ik heb eea uitgezocht en dit gevonden !
Voor zover ik weet, heeft onze Volvo twee simkaart "slots” (en maar 1 modem)
De eerste is eigenlijk geen slot, maar een E-sim ( electronic sim) die in het modem van de auto is ingebouwd. Dit is de simkaart die altijd actief is en waarvoor je niet betaalt. Deze heeft datavermogen, maar alleen voor diagnostiek en software-updates (firmware van de auto). Het is ook verantwoordelijk voor de connectiviteit van je Volvo Cars App als je je ervoor abonneert. Zonder je eigen simkaart geïnstalleerd kan je Volvo Cars App nog steeds verbinding maken met je auto via deze E-sim mits je je voor de service abonneert.
De tweede is een echt slot waar je in theorie elke simkaart in kunt stoppen die je wilt en dataverbinding kunt krijgen om te gebruiken zoals je wilt. De alternatieve methode (en in de meeste gevallen goedkopere methode) is om data via een Bluetooth-verbinding van je mobiele telefoon naar je auto te tetheren. Zodra je de eerste installatie van de verbinding hebt doorlopen en data tethering hebt ingeschakeld, is het zo simpel als Bluetooth op je telefoon inschakelen en toestaan dat deze automatisch verbinding maakt met je auto.
Voor zover ik weet, heeft onze Volvo twee simkaart "slots” (en maar 1 modem)
De eerste is eigenlijk geen slot, maar een E-sim ( electronic sim) die in het modem van de auto is ingebouwd. Dit is de simkaart die altijd actief is en waarvoor je niet betaalt. Deze heeft datavermogen, maar alleen voor diagnostiek en software-updates (firmware van de auto). Het is ook verantwoordelijk voor de connectiviteit van je Volvo Cars App als je je ervoor abonneert. Zonder je eigen simkaart geïnstalleerd kan je Volvo Cars App nog steeds verbinding maken met je auto via deze E-sim mits je je voor de service abonneert.
De tweede is een echt slot waar je in theorie elke simkaart in kunt stoppen die je wilt en dataverbinding kunt krijgen om te gebruiken zoals je wilt. De alternatieve methode (en in de meeste gevallen goedkopere methode) is om data via een Bluetooth-verbinding van je mobiele telefoon naar je auto te tetheren. Zodra je de eerste installatie van de verbinding hebt doorlopen en data tethering hebt ingeschakeld, is het zo simpel als Bluetooth op je telefoon inschakelen en toestaan dat deze automatisch verbinding maakt met je auto.
- mees
- 6th Gear member
- Contacteer:
Dank!
-
- 2nd Gear member
Deze maar besteld, geen kabeltjes meer en die aparte SIM voegt verder ook weinig toe qua muziek etc....
photo upload