Argwaan tegen Chinese herkomst is begrijpelijk maar niet helemaal terecht.
China is inmiddels in staat kwalitatief goede auto's te ontwerpen en te produceren.
Kijk naar BYD. Misschien niet zo geavanceerd als auto's met Europese of Amerikaanse achtergrond maar wel zonder problemen.
Volvo en andere Europese fabrikanten hebben steeds vaker te maken met problemen die niet of zeer moeilijk op te lossen zijn. Voorbeelden ga ik niet noemen die komen regelmatig voorbij op dit forum.
Bij Volvo is de manier waarop met software omgegaan wordt reden tot zorg.
Een software afdeling die bekend maakt dat problemen met remmen ZSM worden opgelost heeft niet helemaal door dat die mededeling onacceptabel is. Dat laat onverlet dat dit maar één van de twee bekende klachten over het remsysteem betreft.
Moet aan deze software ontwerpers nog uitgelegd worden dat het remsysteem van een auto tot de primaire veiligheid behoort? Dat systeem mag niet weigeren.
Er zijn twee mogelijkheden: 1. Het software ontwerp moet dit soort problemen uitsluiten.
2. Wanneer dat niveau niet gehaald kan worden moeten de auto's voorzien worden van een back up systeem dat de remwerking bij een storing in de software overneemt.
Het moment is gekomen om eens na te denken over de complexiteit van nieuwe auto ontwerpen.
Is de huidige trend met steeds complexere techniek wel verstandig. Die auto's moeten ook nog onderhouden worden
door dealer werkplaatsen.
Onopgeloste problemen karakteriseren als product eigenschap is de klant voor de gek houden.
Neem de verantwoordelijkheid als fabrikant en geef toe dat het niet lukt dat probleem op te lossen.
OTA is geen verworvenheid maar een symptoom van gebrekkige software ontwerpen.
Een fabrikant als Subaru kent geen OTA. Bij Subaru krijgen auto's tijdens periodiek onderhoud indien nodig een software upgrade. Wanneer een upgrade dringend noodzakelijk is roept Subaru auto's terug. Zover mij bekend is dat nog niet gebeurd.
De aircopomp van onze V60 D6
-
- 5th Gear member
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
-
- 7th Gear member
WW2 je had dominee moeten worden....
Wat betreft je opmerking over Subaru updates zit je er volledig naast. Software updates worden tussentijds aangeboden via het multimediascherm of de app op de telefoon.
Heb hier 2 Subs staan...
Wat betreft je opmerking over Subaru updates zit je er volledig naast. Software updates worden tussentijds aangeboden via het multimediascherm of de app op de telefoon.
Heb hier 2 Subs staan...
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...
"A man without a vision for his future, always returns to his past"
"A man without a vision for his future, always returns to his past"
-
- 5th Gear member
Met je vermoeden over dominee worden zit je er helaas naast.
Ik ga af op de situatie in Australië waar Subaru voor een zes jaar oude Subaru geen tussentijdse updates doet.
Ik heb me tientallen jaren nuttig gemaakt met technische werkzaamheden waar veel mensen plezier aan beleefd hebben.
Daar heb ik zelf ook van genoten.
Ik ga af op de situatie in Australië waar Subaru voor een zes jaar oude Subaru geen tussentijdse updates doet.
Ik heb me tientallen jaren nuttig gemaakt met technische werkzaamheden waar veel mensen plezier aan beleefd hebben.
Daar heb ik zelf ook van genoten.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
- Fredhead
- Geartronic member
[MODS BREAK]
Van Australië gaan we weer terug naar de aircopomp van de V60.
Van Australië gaan we weer terug naar de aircopomp van de V60.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D