Na een redelijke rit van zo'n 50 km de C70 2011 onder de carport gezet en na een uurtje lag er een plas groene olie onder. gezien de kleur nam ik aan dat het olie van de stuurbekrachting was. Onder de rechterkoplamp het reservoir en onderliggende pomp ontdekt, er zat nog behoorlijk veel (groene) olie in het reservoir (meer dan 2/3). kunststof reservoir zelf leek buitenom droog maar onder bij de pomp glom het wel van de olie. aan/afvoerleiding voelden droog aan (voor zo ver ik er bij kon). had de laatste tijd wel regelmatig een olieluchtje (hydrauliek) geroken maar weet dat in eerste instantie aan het spoelen van de versnellingsbak (200 km geleden gedaan) misschien wat gemorst.
voor zo ver ik nu kan uitmaken kan ik de pomp het beste benaderen via de wielkast, nog niet aan begonnen met de huidige temperatuur. Is er iemand die dit euvel al een keer aan de hand heeft gehad en wat tips&tricks heeft? zou een 2e hands pomp (Rima oid) een optie zijn of 'hang' ik voor een nieuwe?
lekkage stuurhuispomp
-
- 7th Gear member
Voordat je besluit iets nieuws uit de kast te trekken zou ik eerst kijken wat er lekt aan het geheel. Voor hetzelfde geld is het enkel een afdichting.
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...
"A man without a vision for his future, always returns to his past"
"A man without a vision for his future, always returns to his past"
-
- 5th Gear member
De drukleiding zelf is ook een verdachte. Een onprettige klus mocht dat de oorzaak zijn.
De leiding loopt van de pomp naar de stuurkant om de motor naar het stuurhuis.
De aansluiting van het stuurhuis zit bijna achter de pomp.
Er zijn verschillende leidingen. Dat hangt af van het merk stuurhuis dat gemonteerd is.
De leiding loopt van de pomp naar de stuurkant om de motor naar het stuurhuis.
De aansluiting van het stuurhuis zit bijna achter de pomp.
Er zijn verschillende leidingen. Dat hangt af van het merk stuurhuis dat gemonteerd is.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.