M'n bolide staat op dit moment bij de garage voor een kromme remschijf en ik heb ze gevraagd om gelijk even naar m'n Four-C te kijken aangezien (ondanks dat er geen melding in het display komt) het erop lijkt dat mijn Four-C standaard in de sport-modus staat. Als ik naar de comfort-modus wissel, dan geeft ie dat wel netjes aan in het display, maar aan de vering/het rijcomfort veranderd verder helemaal niets. Nu blijkt er een storing te zitten in het kastje wat de Four-C regelt. Voor de goede orde: ik heb een T5 die alleen "sport" en "comfort" kent, en geen "advanced" zoals bij de R. De garage geeft aan dat het regelkastje vervangen zal moeten worden om het probleem op te lossen, maar dat het kastje alléén al zo'n 600 euries kost (en dan is ie nog niet ingebouwd).
Nou was de monteur die dit aangaf dezelfde monteur die tegen mij zei dat er een nieuwe richtingaanwijzerhendel van 280 euro in moest om het probleem op te lossen dat m'n richtingaanwijzer soms haperde tijdens het insturen. Een zoektocht op internet bracht me bij een filmpje waarin de hendel even werd opengemaakt en de contactpuntjes werden gereinigd en daarna deed ie het weer perfect. Ik heb dit toen zelf nagedaan en met een kwartiertje had ik weer een probleemloos functionerende richtingaanwijzerhendel. Jullie zullen begrijpen dat ik enigszins argwanend ben geworden bij uitspraken van de betreffende monteur dat er direct onderdelen vervangen moet worden