Dashcam voor de EX30

Hij is aangekondigd. Introductie op 7 juni 2023
Plaats reactie
mvveelen
1st Gear member

Na vele jaren weer terug naar de Volvo. Testrit gemaakt in een 1 jaar 'oude' EX30 Twin Ultra en gekocht. Levering 27-6, dus moet nog even geduld hebben.

Nu heb ik al zo'n 10 jaar in de auto's die ik heb gehad een dashcam in laten bouwen en ook telkens over laten zetten. Het is nu alleen wel tijd voor een nieuwe en ik ben me aan het oriënteren naar een goed dual dashcam, waarbij ik het belangrijk vind dat de dashcam aan de voorkant niet het zicht belemmert en dus zo compact mogelijk is. Dus ben ik op zoek naar ervaringsdeskundigen of tips voor de plek en misschien ook wel het model camera.

Heeft iemand een EX30 uitgerust met dashcam die z'n ervaringen wil delen en misschien ook wel foto's van hoe hoe en waar die precies is gemonteerd?

Ik tel ondertussen de dagen af dat ik 'm geleverd krijg.
EX30 Twin Ultra April 2024
iHansz
3rd Gear member

Ik weet niet of ik dat hier mag plaatsen, maar op de een ander (Brits) forum is daar al een hele discussie over (geweest): https://www.ex30forums.com/viewtopic.ph ... &start=100. Die van FITCAMX lijkt mij de mooiste oplossing. Volvo zelf heeft er trouwens ook één https://accessories.volvocars.com/en-gb ... 30243/2025. Ik geen ervaring met een dashcam in een EX30.
| Volvo EX30 Ultra 2024| Honda e Advance 2020 | Honda CR-Z 2013 | Honda Civic 1.8 Sport 2009 | Renault Mégane | Renault Twingo Easy | Renault Twingo | Renault Mégane Coupé | Renault Clio RN | Peugeot 205 XR | Fiat Panda 45 | Renault R5 GT Turbo | Renault R5 GTS | Renault R5 SL | Renault R4 TL |
mvveelen
1st Gear member

Die eerste had ik ook net gevonden en wilde die hier plaatsen. Super netjes weggewerkt en ook simpel zelf te installeren zonder al teveel werk.

https://www.amazon.nl/4K-Geschikt-2024- ... 01&sr=8-16

Enige minpuntje is dat er dan geen camera achter is. [edit] die is er dus wél [/edit]

Ik lees alleen nergens iets over audio, neemt deze geen geluid op dus? Geen must, maar heb weleens een filmpje opgestuurd naar de Telegraaf en daar vroegen ze of ik ook nog geluid had, maar dat wilde ik niet opsturen vanwege het vele vloeken, hahaha.

Die van je 2e linkje is ook vrij klein, maar door de foto zie ik wel dat de plek aan de bijrijderskant het meest gunstig is voor de bestuurder omdat de camera dan niet in het zicht is. Dan neig ik weer naar een BlackVue DR970X Box-2CH Plus.

Ik ga goed vergelijken en bij mezelf te rade of het nog een must is om een camera achter te hebben of dat dit meer een nice to have is.
Yucko
1st Gear member

front + rear voor EX30 --> https://fitcamx.com/collections/volvo/p ... 5048902828

je kunt via de app instellen of geluid opgenomen moet worden of niet.
fitcamx laat alleen geen snelheid of coordinaten zien.
mvveelen
1st Gear member

Oh, toch wel geluidsopnames mogelijk? Da's mooi. Geen GPS en/of snelheid is niet echt een probleem wat mij betreft.

Als ik het goed begrijp, dan heb je met de "Fuse box cable set" dus een opname wanneer de wagen geparkeerd staat en iemand er tegenaan rijdt, zo lees ik. Dan bestel ik die er ook bij.
En de polarizing lenses zijn geen overbodige luxe, al is dat ook later te bestellen. Ik heb die nu op mijn rearcam ook niet eigenlijk.

Ik ben er wel uit, ik ga voor de nette manier van wegwerken, het makkelijk zelf doen en bovengenoemd voordeel van opnames bij een hit (and run).

Maar wel pas als ik de EX30 heb en die onder de knie heb.
mvveelen
1st Gear member

Vorige week vrijdag de EX30 opgehaald en zit nu te kijken naar de dashcam. Ik ga voor de combi met fuse box cable.

Nu hebben ze vanaf morgen bij Fitcamx een 10% korting "Prime Day Sale" een paar dagen lang (5-11 juli) en dat is toch wel weer interessant om even te wachten met bestellen. Onderaan de streep is het (met verzendkosten) wss voordeliger dan via Amazon (al hebben zij ook een actie van 8 - 11 juli waarbij ik niet weet of dit voor de dashcam geldt).

Volgende week maar even vergelijken met elkaar.
Plaats reactie

Terug naar “EX30”