Beste mensen,
Dit onderwerp heb ik al meerdere keren voorbij zien komen en toch post ik ook nog maar een vraag.
Situatie van mijzelf: niet erg technisch, weinig kennis over auto's
Situatie auto: V70 2.5T 2004 met G3 gasinstallatie met 305.000 km
Situatie probleem: begon met uitvallen motor bij inrijden van Velsertunnel. Wegenwacht erbij met diagnose: LMM. Sensor losgehaald en daarmee redelijk doorgereden, ondanks motormanagement lampje. Na een paar dagen sensor weer aangesloten, lampje ging uit en een tijdje nauwelijks problemen.
Sinds deze week echter weer ellende. Motor wil niet strarten, gaat van 600 naar 1500 toeren en slaat dan af. Met geen mogelijkheid te starten. Wanneer ik veel gas probeer te geven om het afslaan te voorkomen, reageert de motor niet. Wegenwacht er weer bij. Nu dianose: brandstofpomp, probleem met benzine. Wegenwacht kreeg de auto aan de praat met advies om direct naar de garage te rijden om het probleem te laten verhelpen.
Garage heeft nu geen tijd vanwege zomerdrukte. Auto heeft daar wel een paar dagen gestaan en ze hebben zo nu en dan even geprobeerd te starten, zonder probleem. Raar, maar waar. Auto toch maar opgehaald en twee dagen min of meer probleemloos gereden. Nou ja, hij loopt niet lekekr. Soms voelt het alsof hij inhoudt, beetje schokt. Niet ok, maar wel te doen. Overigens ook een stuk op benzine gereden om te kijken of daar een probleem mee was (pomp?), maar dat ging prima. Zowel gas als benzine dus soms een probleem, soms ok.
Gisteren op de afrit van de snelweg hield alles ermee op. Alle lampjes aan, stuurbekrachtiging uit, etc. Op de motor weten te starten (ik reed nog ongeveer 70 km/u) en hortend en stotend thuisgekomen.
Mijn eigen diagnose is, met het eerste advies van de wegenwacht in mijn hoofd, is de luchtmassameter. Nu heb ik deze besteld (originele Bosch) en die ga ik er inzetten zodra ik hem binnen heb.
Vraag: wie herkent dit gedrag?
Vraag 2: moet er iets gebeurden qua inleren van de ECU? Mijn garage zegt van wel, maar ik kom ook veel berichten tegen van mensen die zeggen dat je er gewoon een eind mee moet gaan rijden en dat de ECU dan vanzelf leert. En ik kom berichten tegen van mensen die aanraden de accu een tijdje af te koppelen, om zo de ECU te resetten?
Vraag3: als het niet de LMM is, wat zou ik dan nog meer kunnen doen?
Dank voor jullie hulp...
Jelle
afslaande motor bij weinig touren en slecht starten
In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”
Ga naar
- Over Volvo Forum
- ↳ FAQ over de werking van het forum
- ↳ Berichten van en over Volvo-forum.nl
- ↳ Volvo en Forum hebbedingen
- Alleen voor leden
- ↳ Alleen voor leden
- ↳ Even Voorstellen
- ↳ Het fotoalbum
- ↳ Foto van mijn Volvo
- ↳ De Volvo Forum Trofee
- ↳ De projecten
- ↳ Persoonlijke weblogs
- ↳ Entertainment
- ↳ Familieberichten
- ↳ Banenbeurs
- ↳ Evenementen
- ↳ Volvo-Forum reizen
- ↳ Voorbije evenementen
- ↳ Evenementen zonder datum
- ↳ Volvo verzamelingen
- ↳ De miniaturen - Volvo modelauto's
- ↳ Publicaties
- ↳ Volvomobilia
- ↳ Volvo Club Nederland
- ↳ VCN nieuwsberichten
- ↳ VCN Evenementen
- ↳ VOLVO-Forum marktplaats
- ↳ Gevraagd
- ↳ Volvo (auto) te koop - met foto en prijs!
- ↳ Volvo onderdelen te koop - met foto en prijs!
- ↳ Volvo documentatie te koop - met foto en prijs!
- ↳ Volvomobilia te koop - met foto en prijs!
- ↳ Off Topic
- ↳ Links
- ↳ Off Topic rubrieken
- ↳ Off Topic Auto
- ↳ Polestar
- ↳ Lynk & Co
- ↳ Off Topic Algemeen
- ↳ De film van Ome Willem
- ↳ Off Topic IT
- ↳ Naar Scandinavië
- ↳ On(t)roerend goed
- ↳ Toeristische tips
- Algemeen Volvo
- ↳ Volvo algemeen (niet technisch)
- ↳ Zou mijn oude Volvo nog rijden?
- ↳ Volvo fraudemeldingen
- ↳ Volvo Nieuws
- ↳ Volvo Racing Nieuws
- ↳ Volvo Ocean Race
- ↳ De avonturen van Peth©oni
- ↳ Polestar Cyan racing
- ↳ Volvo Drive Magazine
- ↳ Volvo SPY
- De Modellen
- ↳ De Klassiekers
- ↳ De Katterug en Duett
- ↳ De Amazon
- ↳ AWD maar geen XC
- ↳ 1800 serie
- ↳ De oldtimers
- ↳ De 'Bakstenen'
- ↳ De 140 - 240 - 160 - 260 series
- ↳ De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90
- ↳ De Nederlandse Volvo's
- ↳ De 66 - 340 - 360 series
- ↳ De Volvo 440 - 460 series algemeen
- ↳ Volvo 400 evenementen
- ↳ Volvo 400 techniek
- ↳ Volvo 400 foto's
- ↳ Volvo 400 projekten
- ↳ De 480
- ↳ S40 - V40 Classic
- ↳ De 30- 40 en 50 series vanaf MY 2004
- ↳ S40 - V50 series
- ↳ C30
- ↳ V40
- ↳ XC40
- ↳ De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic
- ↳ De 60 - 70 - 80 en 90 series
- ↳ S60 my 2000 t/m 2009
- ↳ S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018
- ↳ V60/S60 vanaf MY 2019
- ↳ V70 MY2000 t/m MY2008
- ↳ XC60 t/m MY2017
- ↳ XC60 vanaf MY 2018
- ↳ C70 vanaf MY2006
- ↳ XC70 t/m MY2007
- ↳ V70/XC70 vanaf MY2008
- ↳ S80
- ↳ S90 / V90 vanaf MY 2016
- ↳ XC90 Classic t/m MY 2014
- ↳ XC90 vanaf MY2015
- ↳ Elektrische Volvo's
- ↳ Plug In Hybrid Volvo's
- ↳ Elektriciteit voor Volvo Electric Vehicles
- ↳ EX30
- ↳ EC40
- ↳ EX40
- ↳ EX60
- ↳ EX90
- ↳ ES90
- ↳ Volvo Polestar tuning
- ↳ De werkpaarden van Volvo
- ↳ Foto's van Volvo Trucks en Bussen
- ↳ Foto's van Volvo Graafmachines
- ↳ Informatie over Volvo op het werk
- Volvo Techniek Algemeen
- ↳ Techniek overig
- ↳ Over alle vloeistoffen
- ↳ Turbo
- ↳ Handleidingen + gereedschapstips
- ↳ Banden en velgen
- ↳ Tuning (niet optisch)
- ↳ Bifuel
- ↳ Techniek niet modelgebonden
- ↳ Verzorging
- ↳ Canbus
- ↳ Software voor Volvo's
- ↳ Audio - Video - Navigatie - Communicatie
- ↳ Algemeen A-V-N
- ↳ Telefoon in de auto
- ↳ Navigatie van Volvo
- ↳ Navigatie 'niet Volvo'
- ↳ Communicatie
- ↳ Volvo On Call
- ↳ Televisie in de auto
- ↳ iMIV-adapter - V50-S60/V70/XC70 tot MY07
- Berichten van Sponsors
- ↳ De Forumsponsors
- ↳ Berichten van Sponsors