Volvo V60 CC benzine

Plaats reactie
ATV
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 29.03.2025 - 19:26

Graag ontvang ik reacties over de turboproblemen met mijn auto.


Met ca 129.000 km op de teller viel de turbodruk weg, de aandrijfstang zat toen los en is vervangen (kosten ca 600 euro) en helaas na een maand is de stang weer losgeschoten en opnieuw vervangen door de dealer.

Inmiddels is de turbo weer uitgevallen rond 139.000 km en is de conclusie van de dealer dat de turbo in zijn geheel vervangen moet worden. Kosten 4200 euro.......

Mijn auto is van september 2020.

Hebben meer mensen hier last van met zo'n lage km stand?

Alvast dank Ans
Gebruikersavatar
Gouwe
7th Gear member
Berichten: 6679
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Heb je de zoekfunctie al gebruikt? En met de formulering van de vraag ben ik wel benieuwd naar welk antwoord je precies op zoek bent?
Je zou wel denken dat bij de eerste diagnose en/of reparatie er iets niet goed is gegaan.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
Philken
5th Gear member
Berichten: 2310
Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
Locatie: Leeuwergem(B)

normaal heb je toch levenslange garantie na herstelling indien bij dealer gebeurd?
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad

you've been beaten by a bRick
ATV
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 29.03.2025 - 19:26

Philken schreef: 31.03.2025 - 17:28 normaal heb je toch levenslange garantie na herstelling indien bij dealer gebeurd?
Ja, de dealer heeft de stang opnieuw gerepareerd zonder kosten, echter nu constateren ze toch echt dat de turbo zelf kapot is. Dus dit is een ander probleem. De 1e 2 keer was het mechanisch, de borgpen was los.
Gebruikersavatar
Philken
5th Gear member
Berichten: 2310
Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
Locatie: Leeuwergem(B)

ATV schreef: 01.04.2025 - 12:50
Philken schreef: 31.03.2025 - 17:28 normaal heb je toch levenslange garantie na herstelling indien bij dealer gebeurd?
Ja, de dealer heeft de stang opnieuw gerepareerd zonder kosten, echter nu constateren ze toch echt dat de turbo zelf kapot is. Dus dit is een ander probleem. De 1e 2 keer was het mechanisch, de borgpen was los.
en is de turbo dan geen vervolgschade van de (niet goed) uitgevoerde reparatie?
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad

you've been beaten by a bRick
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3717
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

ATV schreef: 29.03.2025 - 21:10 Hebben meer mensen hier last van met zo'n lage km stand?
Ik lees toevallig het volgende:

"De v60 met de B-motoren uit 2020 en 2021 hebben drie grote issues:

1. de stang naar de wastegate van de turbo gaat loszitten en dat kan gevolgen hebben voor de werking van de turbo en in het ergste geval kan de klep losschieten en de turbo compleet kapot maken.
Bij mijn B3 uit 2021 is de waste gate kapot en daardoor bouwt de turbo geen druk op; reparatie kosten ongeveer 2000 euro (nieuwe turbo).

2. de riem van de oliepomp loopt door de olie; deze slijt overmatig en stukjes van de riem kunnen in de pomp terecht komen. Dit kan je voorkomen door om de 15.000 km de olie te vervangen en door superbenzine (98) te tanken. De ethanol van normale benzine (95) tast de rubberen riem aan. Zodra het lampje gaat branden dat de oliedruk laag is, direct stoppen. De reparatie blijft dan beperkt tot de vervanging van de riem door een ketting, blijf je doorrijden dan kan je de hele motor aan gort rijden.

Ik wil de riem preventief laten vervangen door een ketting; kosten kleine 1.300 olie omdat ze de olie kunnen hergebruiken.

3. De module van de trekhaak is gevoelig voor corrosie; ook het geval bij mijn B3, er blijven meldingen komen van de aanhangwagen (die er niet achter zit) en de parkeersensoren doen het niet altijd.
Een nieuwe module plus inbouwen kost ongeveer 400 euro. Tip: zorg ervoor dat het water weg kan lopen in de ruimte waar de module zit en hang de module zo hoog mogelijk op.
Dit is mijn 2e Volvo, hiervoor had ik een V70 D4 waar ik probleemloos van 170.000 km naar 235.000 km heb gereden. De B3 komt uit 2021 en heeft 138.000 km gereden."

viewtopic.php?p=1919625#p1919625
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 3943
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Waardevolle informatie idd!
Of punt 1 typisch is voor de B-motoren uit alleen 2020 en 2021 weet ik dan weer niet. Wellicht hebben de motoren uit recentere jaren er ook last van.
Punt 2 is iig verbonden aan 2020 en 2021 gezien de wijziging die Volvo heeft doorgevoerd (van riem naar ketting).
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”