Volvo EX30 problemen

Hij is aangekondigd. Introductie op 7 juni 2023
Hans Eilander
7th Gear member

ElvireEX30 schreef: 21.03.2025 - 12:56 Hoe dan ook. Ik laat het er niet bij zitten. Volvo doet niks. Ik heb inmiddels een jurist ingeschakeld.
Die EX30 van je, lijkt me achteraf een grote tegenvaller. Elvire, wat was jouw vorige auto, als ik vragen mag?
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
VEX30
Starter

Ik ben vanmorgen nog heel even met mijn oude wagen weg geweest maar ook ik vond die veel prettiger dan de EX30. Ga mezelf maar weer oriënteren.
frankvial
Starter

Probleempje na software update 1.5.2
EX30 MY2024 ER Plus

Fantastische auto, maar probleempje met 1.5.2.
Ik heb als eigenaar de digital key op mijn iPhone 11 gezet en ook op mijn Apple Watch SE. Die laatste heeft volgens mij geen nut want als je de iPhone niet bij je hebt, zit de kaart niet meer in de wallet van de Watch.

Mijn partner gebruikt de NFC kaart, uiteraard gekoppeld aan haar profiel. Als zij voor mij de auto heeft gebruikt en vervolgens ikzelf, dan wordt het profiel niet aangepast naar mijn profiel, dus ook geen verbinding met mijn iPhone. Kan natuurlijk handmatig worden aangepast maar dat lijkt me niet de bedoeling.

Is hier een directe oplossing voor of wordt dit een bugfix?

Groet,
Frank
-KJ-
5th Gear member

frankvial schreef: 13.04.2025 - 20:17 Ik heb als eigenaar de digital key op mijn iPhone 11 gezet en ook op mijn Apple Watch SE. Die laatste heeft volgens mij geen nut want als je de iPhone niet bij je hebt, zit de kaart niet meer in de wallet van de Watch.
Een kaart in je Wallet op je Apple Watch werkt onafhankelijk van je Iphone. Ik betaal regelmatig contactloos met mijn Watch zonder dat ik mijn telefoon bij me heb. Dit geldt ook voor Digital Keys die in de Wallet zijn opgelsagen.
robv
1st Gear member

frankvial schreef: 13.04.2025 - 20:17 Probleempje na software update 1.5.2
EX30 MY2024 ER Plus

Fantastische auto, maar probleempje met 1.5.2.
Ik heb als eigenaar de digital key op mijn iPhone 11 gezet en ook op mijn Apple Watch SE. Die laatste heeft volgens mij geen nut want als je de iPhone niet bij je hebt, zit de kaart niet meer in de wallet van de Watch.

Mijn partner gebruikt de NFC kaart, uiteraard gekoppeld aan haar profiel. Als zij voor mij de auto heeft gebruikt en vervolgens ikzelf, dan wordt het profiel niet aangepast naar mijn profiel, dus ook geen verbinding met mijn iPhone. Kan natuurlijk handmatig worden aangepast maar dat lijkt me niet de bedoeling.

Is hier een directe oplossing voor of wordt dit een bugfix?

Groet,
Frank
Heb exact zelfde probleem...ben zelf ook al aan net stoeien geweest zonder resultaat. Kan de digital key ook met geen mogelijkheid delen van de wallet
iHansz
3rd Gear member

"Mijn partner gebruikt de NFC kaart, uiteraard gekoppeld aan haar profiel. Als zij voor mij de auto heeft gebruikt en vervolgens ikzelf, dan wordt het profiel niet aangepast naar mijn profiel, dus ook geen verbinding met mijn iPhone."

Klopt, profiel blijft staan op wie het laatst de auto heeft gebruikt. Auto ontgrendeld wel op de iPhone, maar het profiel wordt niet aangepast. Weet niet of dit bewust zo is.
| Volvo EX30 Ultra 2024| Honda e Advance 2020 | Honda CR-Z 2013 | Honda Civic 1.8 Sport 2009 | Renault Mégane | Renault Twingo Easy | Renault Twingo | Renault Mégane Coupé | Renault Clio RN | Peugeot 205 XR | Fiat Panda 45 | Renault R5 GT Turbo | Renault R5 GTS | Renault R5 SL | Renault R4 TL |
iHansz
3rd Gear member

"Kan de digital key ook met geen mogelijkheid delen van de wallet."

Dit is iets anders en ligt waarschijnlijk aan de iPhone's. Heb je Apple al gecontacteerd hierover?
| Volvo EX30 Ultra 2024| Honda e Advance 2020 | Honda CR-Z 2013 | Honda Civic 1.8 Sport 2009 | Renault Mégane | Renault Twingo Easy | Renault Twingo | Renault Mégane Coupé | Renault Clio RN | Peugeot 205 XR | Fiat Panda 45 | Renault R5 GT Turbo | Renault R5 GTS | Renault R5 SL | Renault R4 TL |
AndreVK
Starter

Sinds 2 maanden ook de eigenaar van een Volvo EX30 Plus 2024. Voorzien van de laatste update 1.5.3. Na wat problemen met de profielen (bleek nog een oud, verborgen, profiel actief van een servicemonteur) geen onoverkomelijke problemen met de auto. Ook koppelen met iPhone 16 en Watch werkt naar behoren. Wel een onregelmatigheid ontdekt waarbij ik op zoek ben om dit te veranderen, wie kan me helpen? Zodra de auto actief is staat de radio (muziekspeler) soms op pauze, soms op spelen. Na de auto gebruikt te hebben wordt deze afgesloten met de radio aan. Wordt de auto hierna (na 5 minuten, 1 dag of 2 weken later) weer geactiveerd, staat de radio soms op pauze, soms op play (geen pijl op te trekken en ook geen verklaarbare volgorde). Kan iemand me aangeven waar ik evt. in kan stellen dat de radio bij activeren van de auto altijd op aan moet staan?
Volvo XC60 T6 (2024 MY25) en Volvo EX30 Plus (2024)
Volvo historie:
Volvo XC60 T5 (2018)
mvveelen
1st Gear member

Hi, ik heb de EX30 slechts een paar weken, maar bij mij staat de radio altijd uit. Ik heb begrepen (ergens gelezen) dat dit niet aangepast kan worden. Hier wordt er ook over gesproken: https://www.ex30forums.com/viewtopic.php?t=958
EX30 Twin Ultra April 2024
puccini
2nd Gear member

Waarom zou die radio an moeten staan????
EX30 SMER plus Onyx
Hans Eilander
7th Gear member

AndreVK schreef: 08.07.2025 - 15:50 Sinds 2 maanden ook de eigenaar van een Volvo EX30 Plus 2024. Wordt de auto hierna (na 5 minuten, 1 dag of 2 weken later) weer geactiveerd, staat de radio soms op pauze, soms op play. Kan iemand me aangeven waar ik evt. in kan stellen dat de radio bij activeren van de auto altijd op aan moet staan?
Kun je mij het voordeel uitleggen, als jij de auto activeert, waarom tegelijk je radio aan moet staan? En wat is het probleem, om na de start de radio aan te zetten? Ik ben gewend om pas na het starten, de radio aan te zetten, en voor het stopzetten van de motor, (na elke rit) de radio altijd eerst uit te zetten. In die volgorde.
Urbexpeditie
7th Gear member

Hans Eilander schreef: 11.07.2025 - 19:06
AndreVK schreef: 08.07.2025 - 15:50 Sinds 2 maanden ook de eigenaar van een Volvo EX30 Plus 2024. Wordt de auto hierna (na 5 minuten, 1 dag of 2 weken later) weer geactiveerd, staat de radio soms op pauze, soms op play. Kan iemand me aangeven waar ik evt. in kan stellen dat de radio bij activeren van de auto altijd op aan moet staan?
Kun je mij het voordeel uitleggen, als jij de auto activeert, waarom tegelijk je radio aan moet staan? En wat is het probleem, om na de start de radio aan te zetten? Ik ben gewend om pas na het starten, de radio aan te zetten, en voor het stopzetten van de motor, (na elke rit) de radio altijd eerst uit te zetten. In die volgorde.
puccini schreef: 11.07.2025 - 18:08 Waarom zou die radio an moeten staan????
Waarom uitleggen? Is toch niet relevant? Ieder heeft zo zijn/haar voorkeur. Ik vind het ook prettig als ik instap en op start druk dat de radio ook aan staat.

De vraag lijkt mij duidelijk.
Ik weet er alleen geen antwoordt op.
Mogelijk IHans. Hij is inmiddels de EX30 goeroe / kennisbank en weet erg veel over deze auto.
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...

"A man without a vision for his future, always returns to his past"
Hans Eilander
7th Gear member

Urbexpeditie schreef: 11.07.2025 - 19:32 Waarom uitleggen? Is toch niet relevant? Ieder heeft zo zijn/haar voorkeur. Ik vind het ook prettig als ik instap en op start druk dat de radio ook aan staat. De vraag lijkt mij duidelijk.
Gewoon uitleggen. Simpelweg omdat ik daar geen enkel voordeel van zie. Als ik instap en het regent, wil ik niet dat de ruitenwissers automatisch gaan wissen. Dat ga ik dus zelf bepalen. Jij kan toch niet zeggen van uit jouw Point of View, of iets voor mij relevant is of niet? Ik wil bv dat de motor pas start, als ik de Startknop indruk. Bovendien was het altijd zo, als je de auto had verlaten, en je radio stond nog aan, kon dat wel eens de volgende dag een lege accu opleveren. :whistle:
iHansz
3rd Gear member

Dank Urbexpeditie, maar ik luister echt nooit naar de radio en heb die in m’n EX30 dan ook nog nooit gebruikt. Zou het niet weten.
OGA244
8th Gear member

Hans Eilander schreef: 11.07.2025 - 20:34
Urbexpeditie schreef: 11.07.2025 - 19:32 Waarom uitleggen? Is toch niet relevant? Ieder heeft zo zijn/haar voorkeur. Ik vind het ook prettig als ik instap en op start druk dat de radio ook aan staat. De vraag lijkt mij duidelijk.
Gewoon uitleggen. Simpelweg omdat ik daar geen enkel voordeel van zie. Als ik instap en het regent, wil ik niet dat de ruitenwissers automatisch gaan wissen. Dat ga ik dus zelf bepalen. Jij kan toch niet zeggen van uit jouw Point of View, of iets voor mij relevant is of niet? Ik wil bv dat de motor pas start, als ik de Startknop indruk. Bovendien was het altijd zo, als je de auto had verlaten, en je radio stond nog aan, kon dat wel eens de volgende dag een lege accu opleveren. :whistle:
dat was voor de eeuwwisseling
Hans Eilander
7th Gear member

OGA244 schreef: 11.07.2025 - 20:55 Dat was voor de eeuwwisseling
Ik ben van voor de eeuwwisseling.... :lol: :lol:
Urbexpeditie
7th Gear member

iHansz schreef: 11.07.2025 - 20:36 Dank Urbexpeditie, maar ik luister echt nooit naar de radio en heb die in m’n EX30 dan ook nog nooit gebruikt. Zou het niet weten.
Haha, zal je net zien 🤭
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...

"A man without a vision for his future, always returns to his past"
Breezer
2nd Gear member

Zijn jullie hier gek geworden? Dit is toch geen verantwoordingssite. Iemand stelt gewoon een vraag en daar geef je antwoord op of niet.

Mijn ervaring met de radio is dat als ik hem aan laat staan en na korte tijd terugkeer, dat hij nog aan staat. Blijf ik langere tijd weg voordat ik terugkeer naar de auto, dan staat hij uit. Hoeveel tijd er tussen moet zitten, weet ik niet. Ik ken ook geen instelling om dit te veranderen.
puccini
2nd Gear member

Breezer schreef: 12.07.2025 - 11:35 Zijn jullie hier gek geworden? Dit is toch geen verantwoordingssite. Iemand stelt gewoon een vraag en daar geef je antwoord op of niet.

Mijn ervaring met de radio is dat als ik hem aan laat staan en na korte tijd terugkeer, dat hij nog aan staat. Blijf ik langere tijd weg voordat ik terugkeer naar de auto, dan staat hij uit. Hoeveel tijd er tussen moet zitten, weet ik niet. Ik ken ook geen instelling om dit te veranderen.
Volgens mij wordt deze uitgeschakeld als de deur op slot gaat, en er is bij mij weten niets wat je daar aan kan instellen, bij mijn vorige auto was het zo dat als ik het bestuurders portier opendeed de radio al uit ging, dus zo vreemd is dat niet. Voorheen was het probleem soms dat mensen de radio per ongeluk lieten een staan en de volgende morgen was de accu leeg. Meer zou ik me niet kunnen bedenken.
EX30 SMER plus Onyx
AndreVK
Starter

Excuus als de, in mijn ogen eenvoudige vraag, zoveel discussie en tumult oplevert. In ieder geval hartelijk dank voor de antwoorden die hier betrekking op hebben. Zal de vraag nog wel eens bij de dealer stellen alhoewel ik meer vertrouwen heb in de gebundelde kennis van een forum.
Volvo XC60 T6 (2024 MY25) en Volvo EX30 Plus (2024)
Volvo historie:
Volvo XC60 T5 (2018)
Plaats reactie

Terug naar “EX30”