Advies gevraagd
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13707
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
ergens voor moeten betalen wordt ook al snel als klantonvriendelijk gezien, je moet je definitie van “klantonvriendelijk” gewoon eens herijken..
Laatst gewijzigd door OGA244 op 10.07.2025 - 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.
- Rene64
- 2nd Gear member
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 26.12.2018 - 15:29
Ik denk dat het nog wat anders ligt.
De software die de dealer gebruikt is het probleem.
Hoe moeilijk kan het zijn er een module in te maken die de uitdraai van het onderhoud gewoon eenvoudig maakt?
Zonder naw gegevees en prijzen gewoon de datum, kilometerstand en vervangen delen.
Ik heb bij mijn XC60 wel , op verzoek, gewoon de historie mee gekregen.
De wagen was bij de ( specialist, geen dealer) ook in onderhoud geweest,
Vanaf dag 1 alles netjes op een paar A4 blaadjes.
Het is dus geen klant onvriendelijkheid of onwil, maar een beperking.
En misschien zit het er zelfs wel in maar weet "men "het niet eens.
Eigenlijk zou dat een wettelijke regel moeten zijn dat je bij een gebruikt voertuig verplicht de onderhoudshistorie krijgt.
De software die de dealer gebruikt is het probleem.
Hoe moeilijk kan het zijn er een module in te maken die de uitdraai van het onderhoud gewoon eenvoudig maakt?
Zonder naw gegevees en prijzen gewoon de datum, kilometerstand en vervangen delen.
Ik heb bij mijn XC60 wel , op verzoek, gewoon de historie mee gekregen.
De wagen was bij de ( specialist, geen dealer) ook in onderhoud geweest,
Vanaf dag 1 alles netjes op een paar A4 blaadjes.
Het is dus geen klant onvriendelijkheid of onwil, maar een beperking.
En misschien zit het er zelfs wel in maar weet "men "het niet eens.
Eigenlijk zou dat een wettelijke regel moeten zijn dat je bij een gebruikt voertuig verplicht de onderhoudshistorie krijgt.
Volvo XC60 D4 Polar + 2017
Volvo V70 III MY 2010 D3 Geartronic
Volvo V70 III MY 2010 D3 Geartronic
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5299
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Ik ben het eens met Rene, dit is info die je in deze tijd toch zeker makkelijk uit een erp systeem zou moeten kunnen plukken, de info is er, het staat in een database en je wilt het "alleen" maar uitdraaien zonder de gegevens van de eigenaar. Ook dat is service en transparantie.
Ik heb nu een auto van een niet nader te noemen Duits merk waar men zeker het regulier onderhoud in de app, sleutel en auto zelf opslaat (niet reguliere reparaties weet ik niet want hij is nog niet stuk geweest) zelfs niet dealers kunnen hier toegang toe krijgen. Volvo heeft nu andere prioriteiten met software denk ik maar ik denk dat zo'n registratie waarde toevoegt.
Ik heb nu een auto van een niet nader te noemen Duits merk waar men zeker het regulier onderhoud in de app, sleutel en auto zelf opslaat (niet reguliere reparaties weet ik niet want hij is nog niet stuk geweest) zelfs niet dealers kunnen hier toegang toe krijgen. Volvo heeft nu andere prioriteiten met software denk ik maar ik denk dat zo'n registratie waarde toevoegt.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 27.06.2025 - 12:04
Vandaag afspraak gemaakt eind september en mag meekijken met spoelen.
Jaar garantie zit er niet voor niks op. Bak problemen worden niet verwacht. Volvo zegt zelf ook elke 100k flush.
Mochten er problemen zijn valt het onder garantie.
Ik ga volgende week bellen met hooftman en ben dankbaar dat het telefonisch kan.
Bij ford was het anders geregeld. Zonder enige informatie over eigenaren werd alleen auto info opgeslagen.
Avg snap ik zeker.
Ga ook ff met nieuwenhuijse ff overleggen wat hun kunnen zien. Ik lees dat er blijkbaar gewoon bij te kunnen komen zonder informatie over de 1e eigenaar
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 27.06.2025 - 12:04
Dat vind ik ook echt heel erg aardig en ben er enorm blij mee. Dus eind goed al goedGouwe schreef: ↑10.07.2025 - 08:51Onze overheid heeft iets met AVG bedacht? En dus hebben ook dealers zich daar aan te houden. Kan zijn dat sommige dealers/medewerkers daarvan een wat meer striktere interpretatie hebben dan anderen. In ieder geval is Hooftman kennelijk van harte bereid je alle info te verstrekken op het moment dat je de auto in bezit hebt toch?
Veel plezier met deze upgrade trouwens!
Supertof van hooftman
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24656
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
geniet van je V90!
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 27.06.2025 - 12:04
Ondertussen de complete onderhoudsgeschiedenis in bezit. Vanochtend alles kunnen opschrijven. Echt supertof van hooftman.
Auto is volgens Volvo richtlijnen onderhouden
.
Vorig jaar nieuwe DB riem etc erop gezet incl nieuwe accu bij hooftman.
Nu vanmiddag de ramen blinderen.
Volgende week word de voorbumper, linker voorscherm en wat andere plekken op de carrosserie vakkundig gespoten ivm de blanke lak die los laat.
Nu alleen nog een mooi wielsetje in 19 of 20 inch
.
Iedereen erg bedankt voor het meedenken
Auto is volgens Volvo richtlijnen onderhouden
Vorig jaar nieuwe DB riem etc erop gezet incl nieuwe accu bij hooftman.
Nu vanmiddag de ramen blinderen.
Volgende week word de voorbumper, linker voorscherm en wat andere plekken op de carrosserie vakkundig gespoten ivm de blanke lak die los laat.
Nu alleen nog een mooi wielsetje in 19 of 20 inch
Iedereen erg bedankt voor het meedenken
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 27.06.2025 - 12:04
Vandaag nadat ik vanochtend telefonisch contact had en dingen had opgeschreven, een mailtje ontvangen van hooftman woerden met de complete onderhoudsgeschiedenis in PDF bestand en de informatie over de 1e eigenaar doorgestreept. 
