hallo,
sinds kort geeft mijn boardcomputer de volgende melding:
MOTOR MANAGEMENT STORING SPOED .
dit krijg ik als ik veel gas geef.
mijn auto is een v70-d5 uit 2003 met 245.000km.
ik vermoed dat het iets met de turbo is.
als ik de motor opnieuw start is de melding weg. als ik niet de enthousiast rij is er ook niets aan de hand.
wie heeft een tip voor mij, voor ik meteen aan een nieuwe turbo toe ben.
turbo problemen d5?
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
luchtmassameter?
even uit laten lezen !
even uit laten lezen !
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
vanwaar het vermoeden dat het een turboprobleem betreft?
Volvo for life
-
- 1st Gear member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 26.02.2007 - 17:43
geen idee waarom turbo. het is alleen dat als ik veel gas geef het probleem ontstaat
als ik stil sta (en in de N) en maximaal gas geef dan gebeurd er niets raars. dus bij belasting (gaatje op de snelweg pakken), dan gaat het dus fout
als ik stil sta (en in de N) en maximaal gas geef dan gebeurd er niets raars. dus bij belasting (gaatje op de snelweg pakken), dan gaat het dus fout
bart simpson schreef:vanwaar het vermoeden dat het een turboprobleem betreft?
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
is er geen turbo slang gescheurd?dat komt vaak voor!
-
- 1st Gear member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 26.02.2007 - 17:43
de code van de comp is P0094.
dat wijst op iets in het brandstofsysteem.
computer reset gegeven, alle meldingen gewist.
proefrit lijkt nu ok, houd continue het volle vermogen.
we gaan zien of dit de komende weken stand houd.
dat wijst op iets in het brandstofsysteem.
computer reset gegeven, alle meldingen gewist.
proefrit lijkt nu ok, houd continue het volle vermogen.
we gaan zien of dit de komende weken stand houd.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 03.12.2006 - 21:53
- Locatie: Den Haag
Da's ook toevallig,
sinds eind december (2006) heb ik een S60 D5a met zo'n 235.000 op te de teller.
Na 2 dagen hetzelfde probleem. Terug naar de garage en na enig onderzoek een verstuiver vervangen.
Ging enkele dagen goed, maar daarna weer hetzelfde probleem: weer 2 verstuivers vervangen.
Ging weer enige tijd goed: druksensor in de common rail en nog een andere sensor vervangen.
Probleem was niet over: inspuitpomp gedemonteerd en getest. Bleek OK.
Uiteindelijk zag iemand het licht: alle betrokkenen zeiden dat het brandstoffilter het probleem niet kon zijn. De waarheid bleek anders.
Filter vervangen en sinds afgelopen woensdag geen probleem meer.
sinds eind december (2006) heb ik een S60 D5a met zo'n 235.000 op te de teller.
Na 2 dagen hetzelfde probleem. Terug naar de garage en na enig onderzoek een verstuiver vervangen.
Ging enkele dagen goed, maar daarna weer hetzelfde probleem: weer 2 verstuivers vervangen.
Ging weer enige tijd goed: druksensor in de common rail en nog een andere sensor vervangen.
Probleem was niet over: inspuitpomp gedemonteerd en getest. Bleek OK.
Uiteindelijk zag iemand het licht: alle betrokkenen zeiden dat het brandstoffilter het probleem niet kon zijn. De waarheid bleek anders.
Filter vervangen en sinds afgelopen woensdag geen probleem meer.
Passat 1.6 D
Peugeot 305
Renault 19 D
Renault Safraan 2.2
Volvo V40 2.0T
Volvo V50 T5
Volvo S60 D5
Volvo XC90 D5 Summum Mobility
Volvo XC70 D5 Summum
Peugeot 305
Renault 19 D
Renault Safraan 2.2
Volvo V40 2.0T
Volvo V50 T5
Volvo S60 D5
Volvo XC90 D5 Summum Mobility
Volvo XC70 D5 Summum
Hoop dat het wel wat langer goed blijft als enige tijd.turboproc schreef:Da's ook toevallig,
sinds eind december (2006) heb ik een S60 D5a met zo'n 235.000 op te de teller.
Na 2 dagen hetzelfde probleem. Terug naar de garage en na enig onderzoek een verstuiver vervangen.
Ging enkele dagen goed, maar daarna weer hetzelfde probleem: weer 2 verstuivers vervangen.
Ging weer enige tijd goed: druksensor in de common rail en nog een andere sensor vervangen.
Probleem was niet over: inspuitpomp gedemonteerd en getest. Bleek OK.
Uiteindelijk zag iemand het licht: alle betrokkenen zeiden dat het brandstoffilter het probleem niet kon zijn. De waarheid bleek anders.
Filter vervangen en sinds afgelopen woensdag geen probleem meer.
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
En wel al die verstuivers moeten afrekenen?turboproc schreef:Da's ook toevallig,
sinds eind december (2006) heb ik een S60 D5a met zo'n 235.000 op te de teller.
Na 2 dagen hetzelfde probleem. Terug naar de garage en na enig onderzoek een verstuiver vervangen.
Ging enkele dagen goed, maar daarna weer hetzelfde probleem: weer 2 verstuivers vervangen.
Ging weer enige tijd goed: druksensor in de common rail en nog een andere sensor vervangen.
Probleem was niet over: inspuitpomp gedemonteerd en getest. Bleek OK.
Uiteindelijk zag iemand het licht: alle betrokkenen zeiden dat het brandstoffilter het probleem niet kon zijn. De waarheid bleek anders.
Filter vervangen en sinds afgelopen woensdag geen probleem meer.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 03.12.2006 - 21:53
- Locatie: Den Haag
Geluk bij een ongeluk,
alle reparaties zijn onder garantie uitgevoerd. Dus los van het ongemak, de tijd en de kosten van vervangend vervoer, heeft het wel 3 nieuwe verstuivers en 2 nieuwe sensoren opgeleverd.
alle reparaties zijn onder garantie uitgevoerd. Dus los van het ongemak, de tijd en de kosten van vervangend vervoer, heeft het wel 3 nieuwe verstuivers en 2 nieuwe sensoren opgeleverd.
Passat 1.6 D
Peugeot 305
Renault 19 D
Renault Safraan 2.2
Volvo V40 2.0T
Volvo V50 T5
Volvo S60 D5
Volvo XC90 D5 Summum Mobility
Volvo XC70 D5 Summum
Peugeot 305
Renault 19 D
Renault Safraan 2.2
Volvo V40 2.0T
Volvo V50 T5
Volvo S60 D5
Volvo XC90 D5 Summum Mobility
Volvo XC70 D5 Summum