Heb vandaag wat ervaren wat ik ook kan her produceren.
Je rijdt in one pedal drive met stapvoets optie uit. Je komt tot stilstand en autohold (groene A) gaat aan. Je raakt zeer kort je gaspedaal aan, en auto hold gaat eraf maar je blijft stilstaan. Echter na ong. 2 seconden gaat de auto langzaam rijden. Ongeveer 2 á 3 km per uur en stopt niet meer totdat je remt. Net getest hij bleef zo halve straat doorrijden.
Dit gebeurde vandaag terwijl er mensen voor mijn auto langs wilde lopen. Ik twijfelde. Raakte zeer kort gaspedaal aan zonder te gaan rijden. En terwijl mensen voor mijn auto lopen gaat m'n auto langzaam rijden.
Dit gebeurt ook in de D versnelling. Maar daar zou je nog kunnen zeggen je moet zelf remmen. Maar in de B stand kan de auto toch niet zomaar gaan rijden.
Kan iemand dit ook herproduceren?
melding Volvo over remprobleem?
-
- Starter
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 27.01.2025 - 21:55
Ik heb dit jaar mijn Volvo xc90 uit 2023 weg gedaan omdat hij 2 keer gas gaf terwijl ik remde. Ook beeldmateriaal ervan. Volvo kan niks vinden.
En auto is mooi doorverkocht door Volvo.
Ik wil niet in een auto zitten die ik niet kan vertrouwen en die mss zelfs mensen aan kan rijden. Bizar hoe Volvo hiermee om gaat.
En auto is mooi doorverkocht door Volvo.
Ik wil niet in een auto zitten die ik niet kan vertrouwen en die mss zelfs mensen aan kan rijden. Bizar hoe Volvo hiermee om gaat.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 23.04.2024 - 16:35
Dealer geweest. Verklaring is dat door autohold en kort aanraken van gaspedaal denkt auto dat ik wil wegrijden van helling. Daardoor duurt het paar seconden omdat hij hem vasthoudt wn dan langzaam gaat rijden. Als autohold functie uit staat gaat gebeurt het niet.
Je kan je nog steeds afvragen of ze het niet hadden kunnen voorkomenals je vlak staat. Maar kan het dan wel beter plaatsen dat hij dit doet.
Je kan je nog steeds afvragen of ze het niet hadden kunnen voorkomenals je vlak staat. Maar kan het dan wel beter plaatsen dat hij dit doet.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1295
- Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02
Daar kan ik Christa alleen maar gelijk in geven.
Voor mij is het teleurstellend dat Volvo zo luchtig op deze klachten reageert.
Ben wel benieuwd wat de opvolger is van deze Volvo.
Voor mij is het teleurstellend dat Volvo zo luchtig op deze klachten reageert.
Ben wel benieuwd wat de opvolger is van deze Volvo.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Tja WW: mijn ervaring klachten respons is dat de "luchtigheid" meestal van alle tijden is, en dat is mijn geval 1995-2025 en Volvocars je het gevoel geven dat je echt de enigste bent met zo een klacht of het moeizaam is de erkenning voor een fout of klacht te krijgen. Maar ja het heeft mij niet weerhouden al zolang merktrouw te zijn..WillyWortel2 schreef: ↑18.07.2025 - 14:20
Voor mij is het teleurstellend dat Volvo zo luchtig op deze klachten reageert.
Het zal wel basis strategie zijn...en het is teleurstellend nu ook mondiaal er veel klachten zijn voor de laatste generatie volvo s bijv 90 serie
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1295
- Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02
Ik ben niet rancuneus maar ik vergeet slecht. Volvo krijgt de rekening gepresenteerd van het verwaarlozen van klant contacten.
Zowel bij calamiteiten als bij het serieus nemen van de wensen van Volvo rijders schiet Volvo ernstig tekort.
2025 is het jaar dat voor Volvo beslissend wordt voor de toekomst. Het verlies kan alleen goedgemaakt worden door een forse omzet stijging. Daar heeft Volvo dan wel trouwe klanten bij nodig die blij zijn met de auto's die Volvo produceert.
Er zal een andere wind moeten gaan waaien in Zweden. Hoe goed de bedoelingen van Volvo ook mogen zijn: betrek de klant bij het uitzetten van nieuw beleid.
De snelheidslimiet komt ongetwijfeld voort uit het streven om nul dodelijke slachtoffers te bereiken onder inzittenden van Volvo personen auto's. Volvo gaat voorbij aan de beperkingen van het menselijk lichaam.
Bij ongevallen met dit soort snelheden kan geen airbag of gordel de inzittenden nog beschermen bij plotseling optredende vertraging door een aanrijding. Vitale lichaamsfuncties vallen uit wat leidt tot een dodelijke shock.
Lang geleden deed zich bij een bijzondere klassieke Mercedes in mijn werkplaats een merkwaardig probleem voor.
De klant had de auto gebracht. Ik opende de motorkap om wat details te bespreken van de werkzaamheden.
De motorkap werd gesloten, niets opvallends. Bij het uitvoeren van de werkzaamheden een dag later moest de motorkap geopend worden. Dat lukte niet. Trekken aan de kabel die het slot moest ontgrendelen leverde niets op.
Het slot was van onderen niet bereikbaar. De versnellingsbak zat in de weg. Geweld toepassen was uitgesloten gezien de waarde van de auto en de prijs van het spuitwerk. Het wiel opnieuw uitvinden is niet mijn streven.
Ik zocht het telefoonnummer op van het hoofdkantoor van Mercedes in Duitsland. De telefoniste begreep meteen naar welke afdeling zij me moest doorverbinden. Het eerlijke antwoord dat ik van de medewerker die hier over ging was:
"Deze kennis is bij Mercedes niet meer beschikbaar. " De auto was toen 45 jaar oud.
Er vielen me twee dingen op. De snelheid waarmee ik door de telefoniste werd doorverbonden met de juiste afdeling en de persoon die er over ging. Het eerlijke antwoord dat ik kreeg van de medewerker die precies wist om welk probleem het ging.
Ik werd niet lastig gevallen met vragen over mijn achtergrond of die van het bedrijf dat contact zocht met de fabriek.
Het probleem was duidelijk, alleen was er op dat moment niemand meer in de organisatie die de kennis bezat om mij een oplossing te bieden.
Ondanks de enorme omvang van de organisatie is het bedrijf zo ingericht dat klanten die zich met deze auto's bezig houden door Mercedes welwillend te woord gestaan worden.
Ik denk er nog wel eens aan terug. Het is een voorbeeld van een grote klantgerichte organisatie die ondanks de omvang in staat is klanten te woord te staan. De keren dat ik Volvo benaderde met een vraag op technisch gebied stelden mij teleur.
Zowel bij calamiteiten als bij het serieus nemen van de wensen van Volvo rijders schiet Volvo ernstig tekort.
2025 is het jaar dat voor Volvo beslissend wordt voor de toekomst. Het verlies kan alleen goedgemaakt worden door een forse omzet stijging. Daar heeft Volvo dan wel trouwe klanten bij nodig die blij zijn met de auto's die Volvo produceert.
Er zal een andere wind moeten gaan waaien in Zweden. Hoe goed de bedoelingen van Volvo ook mogen zijn: betrek de klant bij het uitzetten van nieuw beleid.
De snelheidslimiet komt ongetwijfeld voort uit het streven om nul dodelijke slachtoffers te bereiken onder inzittenden van Volvo personen auto's. Volvo gaat voorbij aan de beperkingen van het menselijk lichaam.
Bij ongevallen met dit soort snelheden kan geen airbag of gordel de inzittenden nog beschermen bij plotseling optredende vertraging door een aanrijding. Vitale lichaamsfuncties vallen uit wat leidt tot een dodelijke shock.
Lang geleden deed zich bij een bijzondere klassieke Mercedes in mijn werkplaats een merkwaardig probleem voor.
De klant had de auto gebracht. Ik opende de motorkap om wat details te bespreken van de werkzaamheden.
De motorkap werd gesloten, niets opvallends. Bij het uitvoeren van de werkzaamheden een dag later moest de motorkap geopend worden. Dat lukte niet. Trekken aan de kabel die het slot moest ontgrendelen leverde niets op.
Het slot was van onderen niet bereikbaar. De versnellingsbak zat in de weg. Geweld toepassen was uitgesloten gezien de waarde van de auto en de prijs van het spuitwerk. Het wiel opnieuw uitvinden is niet mijn streven.
Ik zocht het telefoonnummer op van het hoofdkantoor van Mercedes in Duitsland. De telefoniste begreep meteen naar welke afdeling zij me moest doorverbinden. Het eerlijke antwoord dat ik van de medewerker die hier over ging was:
"Deze kennis is bij Mercedes niet meer beschikbaar. " De auto was toen 45 jaar oud.
Er vielen me twee dingen op. De snelheid waarmee ik door de telefoniste werd doorverbonden met de juiste afdeling en de persoon die er over ging. Het eerlijke antwoord dat ik kreeg van de medewerker die precies wist om welk probleem het ging.
Ik werd niet lastig gevallen met vragen over mijn achtergrond of die van het bedrijf dat contact zocht met de fabriek.
Het probleem was duidelijk, alleen was er op dat moment niemand meer in de organisatie die de kennis bezat om mij een oplossing te bieden.
Ondanks de enorme omvang van de organisatie is het bedrijf zo ingericht dat klanten die zich met deze auto's bezig houden door Mercedes welwillend te woord gestaan worden.
Ik denk er nog wel eens aan terug. Het is een voorbeeld van een grote klantgerichte organisatie die ondanks de omvang in staat is klanten te woord te staan. De keren dat ik Volvo benaderde met een vraag op technisch gebied stelden mij teleur.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.