melding Volvo over remprobleem?

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Chris vw
1st Gear member
Berichten: 35
Lid geworden op: 23.04.2024 - 16:35

Heb vandaag wat ervaren wat ik ook kan her produceren.

Je rijdt in one pedal drive met stapvoets optie uit. Je komt tot stilstand en autohold (groene A) gaat aan. Je raakt zeer kort je gaspedaal aan, en auto hold gaat eraf maar je blijft stilstaan. Echter na ong. 2 seconden gaat de auto langzaam rijden. Ongeveer 2 á 3 km per uur en stopt niet meer totdat je remt. Net getest hij bleef zo halve straat doorrijden.

Dit gebeurde vandaag terwijl er mensen voor mijn auto langs wilde lopen. Ik twijfelde. Raakte zeer kort gaspedaal aan zonder te gaan rijden. En terwijl mensen voor mijn auto lopen gaat m'n auto langzaam rijden.

Dit gebeurt ook in de D versnelling. Maar daar zou je nog kunnen zeggen je moet zelf remmen. Maar in de B stand kan de auto toch niet zomaar gaan rijden.

Kan iemand dit ook herproduceren?
Christa1978
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 27.01.2025 - 21:55

Ik heb dit jaar mijn Volvo xc90 uit 2023 weg gedaan omdat hij 2 keer gas gaf terwijl ik remde. Ook beeldmateriaal ervan. Volvo kan niks vinden.
En auto is mooi doorverkocht door Volvo.
Ik wil niet in een auto zitten die ik niet kan vertrouwen en die mss zelfs mensen aan kan rijden. Bizar hoe Volvo hiermee om gaat.
Chris vw
1st Gear member
Berichten: 35
Lid geworden op: 23.04.2024 - 16:35

Dealer geweest. Verklaring is dat door autohold en kort aanraken van gaspedaal denkt auto dat ik wil wegrijden van helling. Daardoor duurt het paar seconden omdat hij hem vasthoudt wn dan langzaam gaat rijden. Als autohold functie uit staat gaat gebeurt het niet.

Je kan je nog steeds afvragen of ze het niet hadden kunnen voorkomenals je vlak staat. Maar kan het dan wel beter plaatsen dat hij dit doet.
WillyWortel2
5th Gear member
Berichten: 1298
Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02

Daar kan ik Christa alleen maar gelijk in geven.
Voor mij is het teleurstellend dat Volvo zo luchtig op deze klachten reageert.

Ben wel benieuwd wat de opvolger is van deze Volvo.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14799
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

WillyWortel2 schreef: 18.07.2025 - 14:20
Voor mij is het teleurstellend dat Volvo zo luchtig op deze klachten reageert.
Tja WW: mijn ervaring klachten respons is dat de "luchtigheid" meestal van alle tijden is, en dat is mijn geval 1995-2025 en Volvocars je het gevoel geven dat je echt de enigste bent met zo een klacht of het moeizaam is de erkenning voor een fout of klacht te krijgen. Maar ja het heeft mij niet weerhouden al zolang merktrouw te zijn..
Het zal wel basis strategie zijn...en het is teleurstellend nu ook mondiaal er veel klachten zijn voor de laatste generatie volvo s bijv 90 serie
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
WillyWortel2
5th Gear member
Berichten: 1298
Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02

Ik ben niet rancuneus maar ik vergeet slecht. Volvo krijgt de rekening gepresenteerd van het verwaarlozen van klant contacten.
Zowel bij calamiteiten als bij het serieus nemen van de wensen van Volvo rijders schiet Volvo ernstig tekort.

2025 is het jaar dat voor Volvo beslissend wordt voor de toekomst. Het verlies kan alleen goedgemaakt worden door een forse omzet stijging. Daar heeft Volvo dan wel trouwe klanten bij nodig die blij zijn met de auto's die Volvo produceert.
Er zal een andere wind moeten gaan waaien in Zweden. Hoe goed de bedoelingen van Volvo ook mogen zijn: betrek de klant bij het uitzetten van nieuw beleid.

De snelheidslimiet komt ongetwijfeld voort uit het streven om nul dodelijke slachtoffers te bereiken onder inzittenden van Volvo personen auto's. Volvo gaat voorbij aan de beperkingen van het menselijk lichaam.
Bij ongevallen met dit soort snelheden kan geen airbag of gordel de inzittenden nog beschermen bij plotseling optredende vertraging door een aanrijding. Vitale lichaamsfuncties vallen uit wat leidt tot een dodelijke shock.

Lang geleden deed zich bij een bijzondere klassieke Mercedes in mijn werkplaats een merkwaardig probleem voor.
De klant had de auto gebracht. Ik opende de motorkap om wat details te bespreken van de werkzaamheden.
De motorkap werd gesloten, niets opvallends. Bij het uitvoeren van de werkzaamheden een dag later moest de motorkap geopend worden. Dat lukte niet. Trekken aan de kabel die het slot moest ontgrendelen leverde niets op.

Het slot was van onderen niet bereikbaar. De versnellingsbak zat in de weg. Geweld toepassen was uitgesloten gezien de waarde van de auto en de prijs van het spuitwerk. Het wiel opnieuw uitvinden is niet mijn streven.
Ik zocht het telefoonnummer op van het hoofdkantoor van Mercedes in Duitsland. De telefoniste begreep meteen naar welke afdeling zij me moest doorverbinden. Het eerlijke antwoord dat ik van de medewerker die hier over ging was:
"Deze kennis is bij Mercedes niet meer beschikbaar. " De auto was toen 45 jaar oud.

Er vielen me twee dingen op. De snelheid waarmee ik door de telefoniste werd doorverbonden met de juiste afdeling en de persoon die er over ging. Het eerlijke antwoord dat ik kreeg van de medewerker die precies wist om welk probleem het ging.

Ik werd niet lastig gevallen met vragen over mijn achtergrond of die van het bedrijf dat contact zocht met de fabriek.
Het probleem was duidelijk, alleen was er op dat moment niemand meer in de organisatie die de kennis bezat om mij een oplossing te bieden.
Ondanks de enorme omvang van de organisatie is het bedrijf zo ingericht dat klanten die zich met deze auto's bezig houden door Mercedes welwillend te woord gestaan worden.

Ik denk er nog wel eens aan terug. Het is een voorbeeld van een grote klantgerichte organisatie die ondanks de omvang in staat is klanten te woord te staan. De keren dat ik Volvo benaderde met een vraag op technisch gebied stelden mij teleur.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
WillyWortel2
5th Gear member
Berichten: 1298
Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02

Bover schreef: 18.07.2025 - 18:18
WillyWortel2 schreef: 18.07.2025 - 14:20
Voor mij is het teleurstellend dat Volvo zo luchtig op deze klachten reageert.
Tja WW: mijn ervaring klachten respons is dat de "luchtigheid" meestal van alle tijden is, en dat is mijn geval 1995-2025 en Volvocars je het gevoel geven……………..
.

Mijn ervaring met onder andere Mercedes is is dat het echt anders kan.
Volvo had met de V70 een ijzersterke positie.
Dat model versloeg de reputatie van Mercedes.
De kwaliteit van de vijf cilinder motoren is legendarisch.

Met toenemende milieu eisen liet Volvo dieselrijders als een bom vallen. Klanten met een diesel werden niet eens meer te woord gestaan. Volvo liet de diesel vallen.
Het einde van Volvo’s met een diesel motor werd aangekondigd en is inmiddels een feit.

De benzine motor zou dat lot snel daarna treffen. Volvo zette vol in op de EV.
Er deed zich wel een probleempje voor. De klanten volgden de keus van Volvo niet voldoende.
Volvo stelde het einde van de benzine motor uit en kwam zelfs met de hybride.

Dat ging niet zonder problemen. Die zijn inmiddels bekend. De voortschrijdende toepassing van software die ernstige problemen oplevert brengt het voortbestaan van Volvo in gevaar. Dit jaar zal beslissend zijn voor de toekomst van Volvo.
Begin maar met de wensen van klanten te respecteren.
Maak auto’s die de klant graag koopt. Leg software ontwikkelaars uit dat hun ontwerpen in één keer goed moeten zijn. Probeer het vertrouwen van klanten terug te winnen door de kwaliteit van software te verbeteren.
Er zijn autofabrikanten die bewezen hebben dat het kan.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13738
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Bij Volvo is software echt een dingetje gebleken., updates zijn vaak eerder een bedreiging dan n oplossing
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14799
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

ja gek he die software...ik bedoel het begon al met de RTI bewijzenring die bij de introductie, ergens begin 02 meen ik, wel revolutionair was qua design opkomend uit dashbord, echter toen al niet al te handig met bediening in die tijd.. Het kon ton al anders met bijv Garmin die Volvo toen ook adviseerde..

Blijft dat Volvo al vaak keuzes heeft gemaakt onafhankelijk van de koper en die pakte goed uit en werden omarmd zoals de ontwikkeling van Amazon jaren 80 naar naar de 70 serie tot 2015. Onbegrijpelijk dat men die serie uit het gamma heeft gehaald.

In bedrijven zitten vaak hardnekkige fouten of tunnelvisie die zo ingesleten zijn dat je bij de ellende van de EX90 uitkomt, daar komt bij dat bij bedrijven soms wat miscommunicatie plaats vindt als je een klacht hebt. ... Jammer toch het is/was zo een mooi merk en nogmaals " wat ben ik blij met mijn XC70 uit 2012..:).
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
wasbeer2006
5th Gear member
Berichten: 1335
Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45

Los of dit daar iets mee te maken heeft maar Volvo erkent eindelijk na 2 jaar dat ze een serieus probleem hebben en ze ontzettend goed weg komen dat er geen dode zijn gevallen, zover bekend.

https://topgear.nl/autonieuws/remmen-va ... -uit-2025/
-V60 B4 7dct R design wit
Frits V70
5th Gear member
Berichten: 1534
Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
Locatie: Groningen

wasbeer2006 schreef: 19.07.2025 - 09:20 Los of dit daar iets mee te maken heeft maar Volvo erkent eindelijk na 2 jaar dat ze een serieus probleem hebben en ze ontzettend goed weg komen dat er geen dode zijn gevallen, zover bekend.

https://topgear.nl/autonieuws/remmen-va ... -uit-2025/
Het filmpje is wel angstaanjagend. Onbegrijpelijk.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5
XC60 D3
XC70 D4
XC60 T5 Polestar Engineered

Naar: XC70 T5 Nordic+ EN Saab 9-3 Cabriolet Vector 1.8t
WillyWortel2
5th Gear member
Berichten: 1298
Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02

Het toepassen van ondeugdelijke software heeft nu geleid tot het mislukken van de introductie van twee nieuwe Volvo modellen.
Maak de software onderwerp van het verlenen van typegoedkeuring nu fabrikanten auto's afleveren met gebrekkige remsystemen waarbij de oorzaak ligt bij de software.

Bij Boeing doen ze dat nu ook na twee verongelukte 737 toestellen, uitstekend idee.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
Gebruikersavatar
EVV
5th Gear member
Berichten: 1438
Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20

WillyWortel2 schreef: 19.07.2025 - 09:56 Het toepassen van ondeugdelijke software heeft nu geleid tot het mislukken van de introductie van twee nieuwe Volvo modellen.
Maak de software onderwerp van het verlenen van typegoedkeuring nu fabrikanten auto's afleveren met gebrekkige remsystemen waarbij de oorzaak ligt bij de software.

Bij Boeing doen ze dat nu ook na twee verongelukte 737 toestellen, uitstekend idee.
Ik blijf er bij dat dit niet geheel Volvo aan te rekenen is, uiteindelijk is dit alleen bij een specifieke serie auto’s het geval met blijkbaar een nieuwe remunit. Als dit in de software van Volvo zou zitten zou het ook in andere types zitten met een andere remunit.

Dit is hooguit een samenspel tussen twee delen software waarbij de remunit blijkbaar iets doet wat niet verwacht of gespecificeerd is.
2024 V90 B4 Plus Bright
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14799
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

EVV als je ergens een product koopt is dat merk/fabrikant toch wel aansprakelijk voor serieuze mankementen . Dat toeleveranciers mogelijk onvoldoende kwaliteit leveren doet daar dan niets aan af dacht ik..:)
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13738
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Ondeugdelijkheid loopt er als n rode draad doorheen
wasbeer2006
5th Gear member
Berichten: 1335
Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45

Het is bovenstaande filmpje, een forumgenoot in een V60 weken terug ook in een afdaling in Italie.
Collega van mijn met een XC40 anderhalf jaar terug 2x met dezelfde auto, in keer naar reparatie en de dealer en Volvo deden daar redelijk makelijk over.

Volgens mij waren er op dit forum ook nog twee, dat zijn geen incidenten meer en dan anderhalf jaar later een bericht en niet eens een brief of belletje naar de eigenaren voor een mega probleem. Ik vind het nogal wat.....
-V60 B4 7dct R design wit
Gebruikersavatar
mees
6th Gear member
Berichten: 3971
Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Wat voor type XC40 was dat?
Draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
WillyWortel2
5th Gear member
Berichten: 1298
Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02

EVV schreef: 19.07.2025 - 10:48
Ik blijf er bij dat dit niet geheel Volvo aan te rekenen is, uiteindelijk is dit alleen bij een specifieke serie auto’s het geval met blijkbaar een nieuwe remunit. Als dit in de software van Volvo zou zitten zou het ook in andere types zitten met een andere remunit.

Dit is hooguit een samenspel tussen twee delen software waarbij de remunit blijkbaar iets doet wat niet verwacht of gespecificeerd is.
Verwacht je van een klant dat die gaat uitzoeken wie de ondeugdelijke componenten heeft geleverd waardoor de remmen weigeren?

Volvo is de fabrikant die voor deze auto's een typegoedkeuring heeft gekregen.
Volvo is verantwoordelijk voor alle optredende defecten ook al zouden die veroorzaakt zijn door componenten die door derden werden geleverd.
In dit geval is het nog duidelijker. De oorzaak moet gezocht worden in de software. Die is door Volvo ontwikkeld.
Case closed.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
Gebruikersavatar
Jers3n
5th Gear member
Berichten: 2384
Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16

Of het Volvo aan te reken is of niet maakt niet uit, Volvo heeft wel de verantwoordelijkheid hiervoor.
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”