AAOS 3.6.4
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 27.11.2022 - 21:31
Ik heb inderdaad keurig de route ingevoerd in Google Maps en ik had verwacht dat AAOS het keurig zou verdelen over de 1000 gereden kilometers. Maar het liep dus toch iets anders. Ik weet niet of het bezineverbruik nu echt hoger was dan als de accu gelijkmatiger leeg zou worden gereden.
Volvo V60 t6 essential edition MY23
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 03.02.2014 - 16:29
bijzonder! ik heb het wel in mijn vorige auto (V60 MY22) gehad dat er een tijdje dit ook niet juist werkte ... ach ja... software updates... het blijft een soort van loterij.Bb1975 schreef: ↑24.07.2025 - 08:52 Ik heb inderdaad keurig de route ingevoerd in Google Maps en ik had verwacht dat AAOS het keurig zou verdelen over de 1000 gereden kilometers. Maar het liep dus toch iets anders. Ik weet niet of het bezineverbruik nu echt hoger was dan als de accu gelijkmatiger leeg zou worden gereden.
XC60 Core T6 MY26 vapour grey
-
- 1st Gear member
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 14.11.2019 - 15:24
Nee hoor niet zo vreemd als je mijn andere post mbt de rijeigenschappen of beter gezegd eigenaardigheden van mijn v60 ziet. Lane keeping uit kun je idd uitschakelen maar is nooit helemaal uit en zal altijd corrigeren/ trillen als de software hier noodzaak toe ziet. Zal het hele relaas achterwege laten maar er is qua software en bouwkwaliteit echt was mis bij Volvo.Jsh schreef: ↑23.07.2025 - 21:50Je v60 rijdt als een dweil???Chrisjuhh schreef: ↑23.07.2025 - 12:43Herkenbaar helaas. Nu vind ik mijn v60 persoonlijk al rijden als een dweil maar na de laatste updates is PA en lane keeping aid nog meer “dronken” dan het al was. Vaker de kluts kwijt stuurt ook vrij plots naar rechts ook bij inhalen andere voertuigen…Larsvanderkaa schreef: ↑20.07.2025 - 12:09 Vaak vind ik de updates prima! Deze update is een ander verhaal. Naast de trage navi is de adaptieve cruise en de pilot assist er echt op achteruit gegaan.
Auto reageert erg zenuwachtig op voorliggers, remt bruusk en accelereert dan weer kort. Ook inhalen van (vracht) auto’s op de snelweg gaat minder soepel dan voorheen! Remmen bij nadering en vervolgens wel dooraccelereren. Beetje Chinees effect zoals ook de Polestar 4 en de Zeekr 001 hebben).
De PA slingert werkelijk door de rijstrook heen en is zijn koersvastheid totaal kwijt. Ik vind deze nu onbruikbaar!
Meerdere vergelijkbare ervaringen?
Vreemde opmerking.
En laneassist kun je ook uitzetten als het je zo ergert.
Mja, negatieve verhalen doen het hier kennelijk beter.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 10.05.2025 - 16:01
Hier idem. Echt geen enkel maal een probleem gehad. Helemaal perfect!hnsclmns schreef: ↑20.07.2025 - 13:29 Dit weekend naar Italië gereden en goed kunnen navigeren. In Italië op de telefoon(iPhone) supermarkt gezocht en later een tankstation in de buurt. Zowel kaarten , Waze en ANWB onderweg gewoon op mijn bestuurdersdisplay gekregen.
Werkt echt goed.
Ben erg te spreken over de auto en software .
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 27.11.2022 - 21:31
Ik had vanochtend een rare ervaring met de achterruitverwarming (ja, die was hier even nodig in de Alpen). Toen ik die aanzette, verzwakte het signaal van de dab radio. Iemand dezelfde ervaring?
Volvo V60 t6 essential edition MY23
- jalex_h
- 6th Gear member
- Berichten: 2751
- Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
- Locatie: Midden nederland
Als het om de weergave van de maximale snelheid gaat, is deze update echt een aanfluiting. In Nederland verschijnt overdag regelmatig het symbool "Einde alle beperkingen" (dus dan zou je 130 mogen) of zelfs "Einde 130" (of te wel plankgas als je wilt). Let wel, gewoon in het midden van Nederland.
Tussen Brussel en Luxemburg daarentegen zou je niet harder dan 70 en sommige stukken zelfs 50 mogen rijden.
Tussen Brussel en Luxemburg daarentegen zou je niet harder dan 70 en sommige stukken zelfs 50 mogen rijden.
Ooit:
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.