Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.

Over de RTI navigatiesystemen van Volvo
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 7811
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Kick schreef: 29.07.2025 - 18:48 Ik denk dat er groot verschil is in auto's die nog onder garantie vallen en die waar dat niet het geval is.
Waarom zou daar verschil in zijn? Het euvel is door Volvo zelf veroorzaakt, dus wat heeft garantie een mee te maken.
Een merk als Volvo zou zich kapot moeten schamen om er ook maar over te denken de klant te laten bijdragen …
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Gebruikersavatar
MisterNick
2nd Gear member
Berichten: 130
Lid geworden op: 20.05.2024 - 10:40
Locatie: Deventer

Feit blijft dat je een product afneemt die nu gebrekkig is. Dit valt wellicht ook wel in de zogenaamde wettelijke garantie. Je mag namelijk aannemen dat een product wat je koopt redelijke termijn blijft werken zoals van dat soort producten gebruikelijk is. Het is zeer ongebruikelijk dat de navigatie in een auto al zo snel stuk gaat (zo zie ik het, zonder verkeersinformatie is de navigatie zo goed als onbruikbaar in het gebied waar ik woon). De navigatie is onderdeel van het product wat ik gekocht heb. Dan heb ik het nog niet eens over de mogelijke waardevermindering doordat de navigatie eigenlijk niet meer goed werkt en dus de navigatie schermen op het middendisplay en tussen de tellers zo goed als onbruikbaar worden voor veel mensen.

Dus als je de auto bij Volvo hebt gekocht raad ik aan te vechten voor een gratis oplossing voor het probleem. Ik lees op het Engelse volvo forum ook dat er zelfs iemand zo ver is gegaan als Volvo zelf bellen die vervolgens weer de dealer belde met hé zorg dat je dit fixt. Ik zou hier principieel nooit voor betalen. En het argument van wacht maar tot ergens in Q4 is ook gestoord wat mij betreft. Het heeft al maanden geduurd voordat deze tijdelijke oplossing er was, overigens maanden gevuld met slechte en onduidelijke communicatie. Ik zie het nog wel gebeuren dat het pas 2026 is voordat het echt opgelost is via een system upgrade. Tot die tijd is er een storing in de software van mijn auto en moet die gewoon binnen redelijke termijn kosteloos opgelost worden, al helemaal als er al een tijdelijke oplossing ligt.

Als de dealer moeilijk doet en het is je vaste dealer? Suggereren dat je dan wel naar een dealer gaat helpt daar mogelijk. De verloren terugkerende omzet als je verdwijnt is vele malen groter dan de kosten die paar tientjes van de update.
Volvo V60 T6 Twin Engine R-Design Fusion Red (2020)
Frits V70
5th Gear member
Berichten: 1541
Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
Locatie: Groningen

Volvo moet het gewoon kosteloos oplossen. Punt. Maar goed dat het geen airbags zijn...... Hebben ze mazzel mee.

46 pagina's vol hier. Volvo wake up!!
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5
XC60 D3
XC70 D4
XC60 T5 Polestar Engineered

Naar: XC70 T5 Nordic+ EN Saab 9-3 Cabriolet Vector 1.8t
Gebruikersavatar
Kick
5th Gear member
Berichten: 1740
Lid geworden op: 23.01.2011 - 15:43
Locatie: Aan boord van de Kasper Ohm

teebee schreef: 29.07.2025 - 20:50
Kick schreef: 29.07.2025 - 18:48 Ik denk dat er groot verschil is in auto's die nog onder garantie vallen en die waar dat niet het geval is.
Waarom zou daar verschil in zijn? Het euvel is door Volvo zelf veroorzaakt, dus wat heeft garantie een mee te maken.
Een merk als Volvo zou zich kapot moeten schamen om er ook maar over te denken de klant te laten bijdragen …
Ik heb hier gelezen dat de fix kosteloos was voor iemand die vertelde dat z'n auto nog onder garantie viel. Mijn auto is dat duidelijk niet en ik krijg te horen dat het mij 60 á 70 euro gaat kosten. Paar postings terug verteld iemand dat hij 51 euro moest betalen. Geen idee of zijn/haar auto onder garantie is maar ik denk (ik denk!) dat het niet zo is. Vandaar dat ik het vermoeden heb (ik zeg dus niet dat het zo is!) dat er een verschil is.

Overigens ben ik het met iedereen eens dat het een kosteloze fix zou moeten zijn.
XC60 2017 T5 Luminous Sand Polar+ Luxury Edition Automaat
V70 2016 Seashell Metallic T4 Dynamic Edition Automaat
V70 2006 Magic Pearl Blue 170pk Sport Edition II Automaat
S70 2.5 105 pk LPG/G3 Automaat
940 2.4 LPG/G3 Automaat
740 GL 2.5 diesel
244 LPG Automaat
240 GL 2.4 Automaat
240 superauto! Saved my life!
Gebruikersavatar
kawaman
5th Gear member
Berichten: 1086
Lid geworden op: 23.07.2008 - 15:32
Locatie: Apeldoorn

IzzyT6 schreef: 29.07.2025 - 20:26 Als je auto contractueel uit garantie is, zijn de kosten van een reparatie in opdracht van de eigenaar voor de eigenaar zelf.
Als je auto contractueel nog in garantie zit, zijn de kosten van een reparatie niet voor de eigenaar maar voor de partij die de garantie verleend heeft.
Klopt wat je hierboven vermeld, maar in dit geval is het niet je auto die kapot is maar iets wat buiten de auto kapot is gegaan.
Daarom zijn de reparatie kosten in mijn ogen ook voor Volvo of Inrix of voor wie of wat dan ook.
Eigenlijk zou hier een terugroep actie van toepassing moeten zijn en het zou Volvo sieren als ze het op die manier oplossen.
Erik

S60 T5 R-design
RobbieZ
1st Gear member
Berichten: 21
Lid geworden op: 02.04.2025 - 16:51

Frits V70 schreef: 29.07.2025 - 22:00 Volvo moet het gewoon kosteloos oplossen. Punt. Maar goed dat het geen airbags zijn...... Hebben ze mazzel mee.

46 pagina's vol hier. Volvo wake up!!
Ik denk niet dat er mensen van Volvo zijn of dealers die hier meelezen op dit forum
Gelukkig hebben we de foto's nog.
Volvo XC40 Inscription 2021
volvo318
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 08.01.2011 - 08:41
Locatie: Regio Amsterdam

Kick schreef: 30.07.2025 - 05:28
teebee schreef: 29.07.2025 - 20:50
Kick schreef: 29.07.2025 - 18:48 Ik denk dat er groot verschil is in auto's die nog onder garantie vallen en die waar dat niet het geval is.
Waarom zou daar verschil in zijn? Het euvel is door Volvo zelf veroorzaakt, dus wat heeft garantie een mee te maken.
Een merk als Volvo zou zich kapot moeten schamen om er ook maar over te denken de klant te laten bijdragen …
Ik heb hier gelezen dat de fix kosteloos was voor iemand die vertelde dat z'n auto nog onder garantie viel. Mijn auto is dat duidelijk niet en ik krijg te horen dat het mij 60 á 70 euro gaat kosten. Paar postings terug verteld iemand dat hij 51 euro moest betalen. Geen idee of zijn/haar auto onder garantie is maar ik denk (ik denk!) dat het niet zo is. Vandaar dat ik het vermoeden heb (ik zeg dus niet dat het zo is!) dat er een verschil is.

Overigens ben ik het met iedereen eens dat het een kosteloze fix zou moeten zijn.
Mijn XC60 2020 valt idd buiten de garantie. Vandaar de 51 euro moeten betalen. Op de factuur staat als omschrijving "Algemene vergoeding"
rene.saab
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 01.11.2019 - 19:26

46 pagina's vol hier. Volvo wake up!!
Ik denk niet dat er mensen van Volvo zijn of dealers die hier meelezen op dit forum
Ja hoor. Ik lees mee...;-) Specialist in Leeuwarden.
Volvo V60 T5 Inscription 2019 Denim Blue
Saab 9-3 Cabrio 2002 Midnight Blue
dikkiedikenko
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 20.03.2018 - 10:40

Contact gehad met de dealer. Tijdelijke oplossing staat gepland. Definitieve is vanaf kwartaal 4 beschikbaar in de update bij de beurt. Mijn dealer lost het gratis op. Service van de zaak. Zo kan het ook
V50 D5, Xc70 d5 AWD, XC60 D4 AWD polestar
RobbieZ
1st Gear member
Berichten: 21
Lid geworden op: 02.04.2025 - 16:51

rene.saab schreef: 30.07.2025 - 11:13 46 pagina's vol hier. Volvo wake up!!
Ik denk niet dat er mensen van Volvo zijn of dealers die hier meelezen op dit forum
Ja hoor. Ik lees mee...;-) Specialist in Leeuwarden.
Kijk.....dat is positief.
Dat kan altijd bijdragen aan oplossingen.
Anders blijft het klagen in de ruimte.
Gelukkig hebben we de foto's nog.
Volvo XC40 Inscription 2021
rene.saab
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 01.11.2019 - 19:26

RobbieZ schreef: 30.07.2025 - 15:21
rene.saab schreef: 30.07.2025 - 11:13 46 pagina's vol hier. Volvo wake up!!
Ik denk niet dat er mensen van Volvo zijn of dealers die hier meelezen op dit forum
Ja hoor. Ik lees mee...;-) Specialist in Leeuwarden.
Kijk.....dat is positief.
Dat kan altijd bijdragen aan oplossingen.
Anders blijft het klagen in de ruimte.
De beste oplossing volgens mij is doorrijden tot Q4 als de definitieve oplossing er is. Het TJ schrijft niet of deze oplossing softwarematig is of anders.
Er draait iets achter de schermen bij Volvo niet meer en dat proberen ze weer werkend te krijgen als ik ze mag geloven.

Gelukkig is er AppleCarplay/AndroidAuto.
Volvo V60 T5 Inscription 2019 Denim Blue
Saab 9-3 Cabrio 2002 Midnight Blue
RobbieZ
1st Gear member
Berichten: 21
Lid geworden op: 02.04.2025 - 16:51

rene.saab schreef: 30.07.2025 - 16:22
RobbieZ schreef: 30.07.2025 - 15:21
rene.saab schreef: 30.07.2025 - 11:13 46 pagina's vol hier. Volvo wake up!!
Ja hoor. Ik lees mee...;-) Specialist in Leeuwarden.
Kijk.....dat is positief.
Dat kan altijd bijdragen aan oplossingen.
Anders blijft het klagen in de ruimte.
De beste oplossing volgens mij is doorrijden tot Q4 als de definitieve oplossing er is. Het TJ schrijft niet of deze oplossing softwarematig is of anders.
Er draait iets achter de schermen bij Volvo niet meer en dat proberen ze weer werkend te krijgen als ik ze mag geloven.

Gelukkig is er AppleCarplay/AndroidAuto.
Beste rene.saab,
Ik ben erg benieuwd naar jouw mening over het volgende.
Zou een optie full screen AppleCarplay/AndroidAuto niet een goede zijn?
Gelukkig hebben we de foto's nog.
Volvo XC40 Inscription 2021
rene.saab
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 01.11.2019 - 19:26

RobbieZ schreef: 31.07.2025 - 11:05
rene.saab schreef: 30.07.2025 - 16:22
RobbieZ schreef: 30.07.2025 - 15:21

Kijk.....dat is positief.
Dat kan altijd bijdragen aan oplossingen.
Anders blijft het klagen in de ruimte.
De beste oplossing volgens mij is doorrijden tot Q4 als de definitieve oplossing er is. Het TJ schrijft niet of deze oplossing softwarematig is of anders.
Er draait iets achter de schermen bij Volvo niet meer en dat proberen ze weer werkend te krijgen als ik ze mag geloven.

Gelukkig is er AppleCarplay/AndroidAuto.
Beste rene.saab,
Ik ben erg benieuwd naar jouw mening over het volgende.
Zou een optie full screen AppleCarplay/AndroidAuto niet een goede zijn?
Applecarplay is altijd een betere optie vind ik persoonlijk. Ik heb geen ervaring met die boxjes voor full screen.
Volvo V60 T5 Inscription 2019 Denim Blue
Saab 9-3 Cabrio 2002 Midnight Blue
dikkiedikenko
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 20.03.2018 - 10:40

Bij de dealer geweest en heb weer groene lijntjes.
De monteur wist me te vertellen dat volvo werkt aan een update met fullscreen carplay/android auto. Zoals in de nieuwere modellen. Release datum is nog een vraagteken.
V50 D5, Xc70 d5 AWD, XC60 D4 AWD polestar
Gebruikersavatar
vvmark
2nd Gear member
Berichten: 239
Lid geworden op: 29.05.2014 - 11:37

Dat zou mooi zijn. Helemaal als de navigatie info via carplay dan ook nog tussen de tellers komt.
Huidig: Volvo v60 momentum pro 2020 denim blue
Hiervoor: Volvo v50 edition 2 my2009 barents blue
Gebruikersavatar
Kick
5th Gear member
Berichten: 1740
Lid geworden op: 23.01.2011 - 15:43
Locatie: Aan boord van de Kasper Ohm

dikkiedikenko schreef: 31.07.2025 - 15:19 Bij de dealer geweest en heb weer groene lijntjes.
De monteur wist me te vertellen dat volvo werkt aan een update met fullscreen carplay/android auto. Zoals in de nieuwere modellen. Release datum is nog een vraagteken.
Waar ben je geweest? Welk jaartal is je auto? En moest je iets betalen?
XC60 2017 T5 Luminous Sand Polar+ Luxury Edition Automaat
V70 2016 Seashell Metallic T4 Dynamic Edition Automaat
V70 2006 Magic Pearl Blue 170pk Sport Edition II Automaat
S70 2.5 105 pk LPG/G3 Automaat
940 2.4 LPG/G3 Automaat
740 GL 2.5 diesel
244 LPG Automaat
240 GL 2.4 Automaat
240 superauto! Saved my life!
Gebruikersavatar
MisterNick
2nd Gear member
Berichten: 130
Lid geworden op: 20.05.2024 - 10:40
Locatie: Deventer

dikkiedikenko schreef: 31.07.2025 - 15:19 Bij de dealer geweest en heb weer groene lijntjes.
De monteur wist me te vertellen dat volvo werkt aan een update met fullscreen carplay/android auto. Zoals in de nieuwere modellen. Release datum is nog een vraagteken.
Mhm als goedmakertje voor het gedoe met RTTI?
Volvo V60 T6 Twin Engine R-Design Fusion Red (2020)
dikkiedikenko
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 20.03.2018 - 10:40

Kick schreef: 31.07.2025 - 16:26
dikkiedikenko schreef: 31.07.2025 - 15:19 Bij de dealer geweest en heb weer groene lijntjes.
De monteur wist me te vertellen dat volvo werkt aan een update met fullscreen carplay/android auto. Zoals in de nieuwere modellen. Release datum is nog een vraagteken.
Waar ben je geweest? Welk jaartal is je auto? En moest je iets betalen?
ik ben bij harrie arendse in Almelo geweest. Daar is de auto ook in onderhoud. Daarom was het service. Ik heb een xc60 d4 uit 2017... model 2018.
V50 D5, Xc70 d5 AWD, XC60 D4 AWD polestar
Gebruikersavatar
MisterNick
2nd Gear member
Berichten: 130
Lid geworden op: 20.05.2024 - 10:40
Locatie: Deventer

dikkiedikenko schreef: 31.07.2025 - 16:46
Kick schreef: 31.07.2025 - 16:26
dikkiedikenko schreef: 31.07.2025 - 15:19 Bij de dealer geweest en heb weer groene lijntjes.
De monteur wist me te vertellen dat volvo werkt aan een update met fullscreen carplay/android auto. Zoals in de nieuwere modellen. Release datum is nog een vraagteken.
Waar ben je geweest? Welk jaartal is je auto? En moest je iets betalen?
ik ben bij harrie arendse in Almelo geweest. Daar is de auto ook in onderhoud. Daarom was het service. Ik heb een xc60 d4 uit 2017... model 2018.
Dat is dezelfde dealer die het ook kosteloos oplost voor mij
Volvo V60 T6 Twin Engine R-Design Fusion Red (2020)
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 7811
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

MisterNick schreef: 31.07.2025 - 16:27
dikkiedikenko schreef: 31.07.2025 - 15:19 Bij de dealer geweest en heb weer groene lijntjes.
De monteur wist me te vertellen dat volvo werkt aan een update met fullscreen carplay/android auto. Zoals in de nieuwere modellen. Release datum is nog een vraagteken.
Mhm als goedmakertje voor het gedoe met RTTI?
Vast…. Maar ongetwijfeld wel tegen betaling….
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie van Volvo”