Heeft jouw Diesel V50 ook een dubbel massavliegwiel (zoals bijvoorbeeld de 1.8 benzine)?
De garage waar ik de mijne heb laten vervangen vertelde mij het volgende:
- Er is een vliegwiel zonder bewegende delen (iets minder dempend, maar het zou volgens hun onderdelen systeem een goed werkend alternatief). Het voelbare verschil zou minimaal zijn.
- Er werd mij ook aangeboden de koppelingsplaten en drukgroep te vervangen zonder het massavliegwiel (als dat volgens hen nog 'goed' zou zijn). Ik heb uiteindelijk alles laten vervangen aangezien de arbeidskosten voor deze klus hoog zijn en ik het risico dit nog eens moeten betalen zo laag mogelijk wil houden. Ter info ik ben wel weer voor een dubbel massa vliegwiel gegaan omdat ik denk: het zit er niet voor niets

en ik rijd graag zo donortabel mogelijk
Ik vind het niet onlogisch klinken dat je koppelingsgevoel anders is na de reparatie in Spanje omdat daarbij natuurlijk het vliegwiel mee vervangen is en dat er (misschien veel) slijtage in je oude wiel zat lijkt mij aannemelijk na de hoeveelheid KM's. Het DMV (corrigeer mij als ik het verkeerd heb) zorgt ervoor dat trillingen en schokken die ontstaan door de motor gedempt worden. Dus dat het geheel anders aanvoelt vind ik niet gek.