Ik zou graag van jullie te weten willen komen wat de ervaringen zijn met de Polestar tuning.
Zoals ik recent bemerk maakt de motor bij wegrijden weinig toeren, schakelt goed en snel op en schakelt bij verlagen van de snelheid ook weer snel terug. Echter na een paar minuten rijden in de Polestar stand kan het makkelijk zijn dat er meer dan 3000 toeren gemaakt worden bij een snelheid van 30 km/u of hoger. 4000 toeren bij automatisch terugschakelen wanneer je van 80 naar bijv 60 gaat komt ook voor. Kortom. Wie ervaart onnodig hoge toerentallen bij rustig rijden en wat kan hier de oorzaak van zijn?
Zodra echter in hybride stand gereden word schakelt de automaat makkelijker terug zodat bij constante snelheid zo min mogelijk toeren worden gemaakt. In Polestar stand bij constante snelheid blijft de motor makkelijk heel lang veel te hoge toeren maken.
Hierdoor is zuinig rijden op benzine vrijwel niet mogelijk terwijl wel word aangegeven dat je super sportief kan rijden maar ook heel zuinig in de Polestar stand.
Wat zijn jullie ervaringen en wat kan ik doen?