Laadproblemen XC40 2023
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 7122
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Je bedoelt dat je ook een probleem hebt met je Wallbox? Zoals ik het lees ligt het niet aan de auto maar aan de Wallbox.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
-
ArieHsg
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 23.02.2023 - 17:49
Om dit topic af te sluiten...
In mijn geval bleek het geen software probleem maar een relatief simpel hardware probleem: een slechte verbinding in de WallBox. Na het bericht van WallBox dat de Molex kabel vervangen moest worden ben ik wat verder gaan zoeken. Het blijkt de flexibele flatcable (40 draads?) te zijn die de verbinding vormt tussen twee printplaten in de Wallbox. Na loshalen en opnieuw aandrukken lijkt het probleem verholpen.
Vanuit Wallbox Spanje is een nieuwe flatkabel opgestuurd die in tegenstelling tot de bestaande kabel "latching " (vastklikkende) connectors heeft. Kabel is inmiddels vervangen (door via WallBox geregelde monteur). Aangezien deze monteur die dag op 7 adressen de kabeltjes moest vervangen lijkt het een vaker voorkomend probleem bij de wat oudere WallBox (mijne is van okt 2022). Al met al lang geduurd maar toch keurig opgelost door Wallbox.
In mijn geval bleek het geen software probleem maar een relatief simpel hardware probleem: een slechte verbinding in de WallBox. Na het bericht van WallBox dat de Molex kabel vervangen moest worden ben ik wat verder gaan zoeken. Het blijkt de flexibele flatcable (40 draads?) te zijn die de verbinding vormt tussen twee printplaten in de Wallbox. Na loshalen en opnieuw aandrukken lijkt het probleem verholpen.
Vanuit Wallbox Spanje is een nieuwe flatkabel opgestuurd die in tegenstelling tot de bestaande kabel "latching " (vastklikkende) connectors heeft. Kabel is inmiddels vervangen (door via WallBox geregelde monteur). Aangezien deze monteur die dag op 7 adressen de kabeltjes moest vervangen lijkt het een vaker voorkomend probleem bij de wat oudere WallBox (mijne is van okt 2022). Al met al lang geduurd maar toch keurig opgelost door Wallbox.















