Iig kan je dit bij Sensus instellen, geen idee of dit ook voor AAOS beschikbaar is.
Ik ga er ook naar kijken.
Iig kan je dit bij Sensus instellen, geen idee of dit ook voor AAOS beschikbaar is.
Ja, dat is ook mijn ervaring vwb de "vloeiendheid" van het verliezen van snelheid.Gouwe schreef: ↑15.09.2025 - 20:55 Dit weekend op en neer naar Normandië. Ik merk geen verschil tussen 1, 3 of 5 streepjes als het gaat de "vloeiendheid" van afremmen. Het enige verschil wat ik lijk te merken is het moment van ingrijpen. Hoe meer streepjes, hoe eerder hij ingrijpt om de juiste volgafstand te waarborgen.
De vloeiendheid van het afremmen wordt wel bepaald door het snelheidsverschil met je voorligger. Op een vrachtauto met 90 is de reactie minder vloeiend dan een auto die met een paar kilometer minder per uur voor je rijdt. Ding is kennelijk maar over een beperktere afstand in staat om te meten wat er voor de auto gebeurt.
Volgens mij zou eerder snelheid verliezen (= eerder van het gas af ipv direct remmen) best wel gemakkelijk door Volvo te programmeren moeten zijn.
Ja, (nauwkeurigheid van) hardware zal zeker een rol spelen.Gouwe schreef: ↑17.09.2025 - 15:07 De detectieafstand zal ook met de hardware te maken hebben en ik kan me ook voorstellen dat hoe groter de afstand hoe minder de nauwkeurigheid wordt. Als het al makkelijk te programmeren is, zal dat in jou voorstel betekenen dat de auto nog eerder gaat afremmen dan hij nu al doet en ik vind zeker met meer dan 1 streep op de snelweg het al veel te vroeg, zeker met een vrachtwagen voor je..... Er is dus altijd wel een trade-off.