Hi forumleden,
Zoals het onderwerp al doet vermoeden heb ok een storing. Gisteren avond de timer voor voorverwarmen op 0600 uur gezet. Vanmorgen kwam ik bij de auto, deze gaf aan dat voorverwarmen niet mogelijk was I.v.m. te lage accuspanning, dat terwijl de auto aan de lader hing en een volle accu heeft.
Na een aantal keer de auto starten sloeg de verbrandingsmotor aan. Elektrisch rijden was niet mogelijk. De melding werd zichtbaar incl een schildpadje. Nou heb ik op benzine gewoon naar werk kunnen rijden zonder andere bijzonderheden.
Vanmiddag nog steeds zelfde melding. Wat me wel opviel was dat de airco ook niet werkt. Iemand enig idee wat het kan zijn en hoe ik dit kan verhelpen?
Alvast bedankt!
Het aandrijfsysteem vereist service XC60 T8 MY22
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 7144
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Klinkt als dat er iets is met jou airco systeem waardoor de auto niet elektrisch wil rijden. Kan een bugje zijn, kan iets minder simpel zijn. Geen ervaring mee, maar mogelijk dat iemand hier op het forum een vergelijkbaar geval heeft gehad/kent.
En anders naar de dealer om het te laten uitlezen.
En anders naar de dealer om het te laten uitlezen.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 7144
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Zou best kunnen, maar dan had TS een brief van Volvo moeten hebben (tenzij hij een import auto heeft die niet vernederlandst is).
Over dit probleem loopt een topic op het forum: viewtopic.php?t=97806&start=120
Over dit probleem loopt een topic op het forum: viewtopic.php?t=97806&start=120
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
-
bazzz83
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 29.10.2019 - 17:20
Ik heb de auto bij een dealer gekocht in Duitsland en zelf ingevoerd. Meer Nederlands dan krijg ik hem volgens mij niet met mooie Nederlandse gele kentekenplaten
Bj 11-2021.
Storing blijft ook na een dagje stilstaan. Bij doortrekken geeft de verbrandingsmotoren wat schokken. Zal gevolg zijn van de storing gok ik.
Ik laat vrijdag weten wat volgens de dealer het probleem is. Tot die tijd sta ik wat vaker bij de pomp want het verbruik is ook wat gestegen (1:10)
Storing blijft ook na een dagje stilstaan. Bij doortrekken geeft de verbrandingsmotoren wat schokken. Zal gevolg zijn van de storing gok ik.
Ik laat vrijdag weten wat volgens de dealer het probleem is. Tot die tijd sta ik wat vaker bij de pomp want het verbruik is ook wat gestegen (1:10)
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 7144
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Zeker wel, langs de NL dealer en de auto daar laten invoeren in het NL'se systeem van Volvo, zogenaamd "Vernederlandsen" als administratief proces
Hier meer info: https://www.nieuwenhuijse.nl/werkplaats ... erlandsen/
Kun je vrijdag gelijk bij de dealer laten doen
Je noemt 1:10 wat gestegen? Wat is je normale verbruik dan als ik vragen mag?
Hopen dat het allemaal meevalt verder vrijdag.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
-
Rolling
- 1st Gear member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 25.02.2017 - 16:57
Hoeft niet, mijn V90 is ook kapot, maar stond geen terugroepactie op. Wel zelfde cel kapot. Wacht inmiddels al 2 maanden, geen zicht op wanneer onderdeel er is..Gouwe schreef: ↑16.09.2025 - 09:05 Zou best kunnen, maar dan had TS een brief van Volvo moeten hebben (tenzij hij een import auto heeft die niet vernederlandst is).
Over dit probleem loopt een topic op het forum: viewtopic.php?t=97806&start=120
-
bazzz83
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 29.10.2019 - 17:20
Had jij dezelfde storingen?Rolling schreef: ↑17.09.2025 - 19:31Hoeft niet, mijn V90 is ook kapot, maar stond geen terugroepactie op. Wel zelfde cel kapot. Wacht inmiddels al 2 maanden, geen zicht op wanneer onderdeel er is..Gouwe schreef: ↑16.09.2025 - 09:05 Zou best kunnen, maar dan had TS een brief van Volvo moeten hebben (tenzij hij een import auto heeft die niet vernederlandst is).
Over dit probleem loopt een topic op het forum: viewtopic.php?t=97806&start=120
Auto is al bekend bij de dealer, de pech gehad dat 2 weken na aankoop de (elektrische) standkachel kapot ging. Deze is overigens netjes door Rutten vervangen en betaald door de Duitse Car Garant.
Mijn normale gebruik zonder accu zat ik tussen de 1:12-1:14 gemiddeld. Ik heb zelden een zware voet
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 7144
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Het is bekend dat je met een PIH voor het verbruik heel erg afhankelijk bent van je rijpatroon (veel rondjes rond de kerk of juist alleen enkele reisafstanden van meer dan 200 km per keer) en je laadgedrag / mogelijkheden. Maar 1:12/14 betekent dat je of weinig laadt of veel langere afstanden rijdt.
Ik zelf haalde met 30K per jaar gemiddeld 1:18. Nu de XC90 minder rijdt en vooral rond de kerk rijdt (en ik sinds begin dit jaar een nieuwe accu heb laten plaatsen) haal ik gemiddeld ruim 1:30. Afgelopen weekend retourtje Frankrijk (ca. 1250km) met wat lokaal verkeer was het 1:13,5.
Ik zelf haalde met 30K per jaar gemiddeld 1:18. Nu de XC90 minder rijdt en vooral rond de kerk rijdt (en ik sinds begin dit jaar een nieuwe accu heb laten plaatsen) haal ik gemiddeld ruim 1:30. Afgelopen weekend retourtje Frankrijk (ca. 1250km) met wat lokaal verkeer was het 1:13,5.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
-
Rolling
- 1st Gear member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 25.02.2017 - 16:57
Ja, en niet meer willen laden.bazzz83 schreef: ↑17.09.2025 - 21:36Had jij dezelfde storingen?Rolling schreef: ↑17.09.2025 - 19:31Hoeft niet, mijn V90 is ook kapot, maar stond geen terugroepactie op. Wel zelfde cel kapot. Wacht inmiddels al 2 maanden, geen zicht op wanneer onderdeel er is..Gouwe schreef: ↑16.09.2025 - 09:05 Zou best kunnen, maar dan had TS een brief van Volvo moeten hebben (tenzij hij een import auto heeft die niet vernederlandst is).
Over dit probleem loopt een topic op het forum: viewtopic.php?t=97806&start=120
Auto is al bekend bij de dealer, de pech gehad dat 2 weken na aankoop de (elektrische) standkachel kapot ging. Deze is overigens netjes door Rutten vervangen en betaald door de Duitse Car Garant.
Mijn normale gebruik zonder accu zat ik tussen de 1:12-1:14 gemiddeld. Ik heb zelden een zware voet![]()
3 maanden ervoor de electrische standkachel vervangen ivm defect.
-
bazzz83
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 29.10.2019 - 17:20
Ok, ik hoop echt dat het niet de accu gaat zijn nu ik dit allemaal lees (vooral vervangingsduur).
Zondag avond heb ik de auto aan de lader gehangen, maandag toen ik de storing voor het eerst zag was de accu wel opgeladen. De klimaattimer geeft echter wel aan dat de accu capaciteit te laag is. Het is dus wel vrij zeker dat er in het elektrisch deel van de hybrid een probleem ligt.
Morgen rond 12 weet ik meer en zal ik het hier posten.
Zondag avond heb ik de auto aan de lader gehangen, maandag toen ik de storing voor het eerst zag was de accu wel opgeladen. De klimaattimer geeft echter wel aan dat de accu capaciteit te laag is. Het is dus wel vrij zeker dat er in het elektrisch deel van de hybrid een probleem ligt.
Morgen rond 12 weet ik meer en zal ik het hier posten.
-
bazzz83
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 29.10.2019 - 17:20
Nou, het probleem is, waar ik al bang voor was na het lezen van jullie reacties, een kapotte cel in het accu pakket. Cellen staan in de backorder en worden eind oktober verwacht. Ik, en met mij nog ruim tien anderen worden daarna ingepland.
@rolling, heb jij verder nog problemen ervaren met rijden in de afgelopen 3 maanden? Ik ben behoorlijk afhankelijk I.v.m. vervoer namelijk.
@rolling, heb jij verder nog problemen ervaren met rijden in de afgelopen 3 maanden? Ik ben behoorlijk afhankelijk I.v.m. vervoer namelijk.
-
bazzz83
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 29.10.2019 - 17:20
- The Mechanic
- 5th Gear member
- Berichten: 1605
- Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53
- fmulders
- 2nd Gear member
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 21.07.2021 - 10:20
Ik was er al bang voor, heel veel sterkte tijdens de wacht periode. Mijn T6 is van 10-2021 en ook import uit DE. Dat zit wel heel dicht bij elkaar...
Gelukkig heb je de echte zomer al achter de rug, want rijden zonder airco,... hoe deden we dat vroeger toch?
V60 D6 uit 2014 V90 T6 Inscription MY22
-
Rolling
- 1st Gear member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 25.02.2017 - 16:57
zuur, nee buiten meer verbruik geen issues al 10k km..bazzz83 schreef: ↑19.09.2025 - 11:32 Nou, het probleem is, waar ik al bang voor was na het lezen van jullie reacties, een kapotte cel in het accu pakket. Cellen staan in de backorder en worden eind oktober verwacht. Ik, en met mij nog ruim tien anderen worden daarna ingepland.
@rolling, heb jij verder nog problemen ervaren met rijden in de afgelopen 3 maanden? Ik ben behoorlijk afhankelijk I.v.m. vervoer namelijk.
Volgende week weer eens bellen naar Hedin.
- fmulders
- 2nd Gear member
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 21.07.2021 - 10:20
Nou, ik zei nog wel dat mijn V90 wel heel dicht in de buurt van dezelfde levertijd zit en ook uit DE is geïmporteerd,...
Gisteren melding: Aandrijfsysteem. Service vereist.
Ik merk verder eigenlijk nog helemaal niets. Accu was gewoon vol geladen en de auto reed ook normaal hybride. Onderweg nog eens geprobeerd bij te laden tijdens het rijden en dat werkte ook gewoon. Airco ook normaal.
Maar goed, zal maandag eens langs de dealer gaan om hem uit te laten lezen
Gisteren melding: Aandrijfsysteem. Service vereist.
Ik merk verder eigenlijk nog helemaal niets. Accu was gewoon vol geladen en de auto reed ook normaal hybride. Onderweg nog eens geprobeerd bij te laden tijdens het rijden en dat werkte ook gewoon. Airco ook normaal.
Maar goed, zal maandag eens langs de dealer gaan om hem uit te laten lezen
V60 D6 uit 2014 V90 T6 Inscription MY22















