Kistiguns V60 T6 TE R-Design

Plaats reactie
kistigun
2nd Gear member

Rij nu inmiddels een dikke maand met de tune van Rica en ben nog steeds zeer tevreden. Heb er al behoorlijk wat kilometers mee gereden woon werk verkeer maar ook volgepakt op de Duitse autobaan richting Oostenrijk voor de vakantie(helaas met dakkoffer dus heb geen topsnelheid kunnen uitproberen). In de Oostenrijkse bergen was het een zwaar genot om over de extra PK's te beschikken, het lijkt wel of ik in een compleet andere auto rij!

Nu hij lekker vlot is mis ik toch wel een sportievere wegligging dus heb ik de stoute schoenen aangetrokken en heb ik onderstaande set op de kop getikt:
Afbeelding

De set komt aankomende week binnen, dan nog even tijd zoeken voor montage. Er zit ook een originele veerpootbrug bij dus die kan ik mooi vergelijken met mijn ali expres veerpootbrug :)

Een mindere puntje is dat ik afgelopen week melding kreeg op mijn dashboard: "storing hybride systeem - service vereist" Dus volgende week moet de V60 naar de dealer voor controle, waarschijnlijk toch een kapotte module in de hybride batterij(ondanks de controle die is uitgevoerd naar aanleiding van de terugroepactie)
Volvo V60 T6 Twin Engine R-Design
Volvo V40 D4 Business R-Design
Citroën DS3 e-HDI 1.6 so chic
Fiat Grande Punto 1.4 16V T-jet
Citroën Saxo 1.4 VTS
RZA
5th Gear member

Oh nice! Zijn de Öhlins toch (van een V60 Polestar?)?
- V90 T5 90th Anniversary Edition || Denim Blue || MY 2018 || Polestar Engineered
- Alfa Romeo 916 GTV 2.0 TS || Alfa Rosso || 2001
- Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
- MGF 1.8i || British Racing Green || 2000
wasbeer2006
5th Gear member

Kijk dat zijn leuke projectjes! Ben benieuwd.
Dit soort dingen mis ik wel met een lease auto.......
-V60 B4 7dct R design wit
Anor
2nd Gear member

Wow dikke upgrade hoor .Mag ik vragen waar je deze set gevonden hebt? Ben n.l ook stiekem een beetje aan het rondneuzen ;)
raspaardje
6th Gear member

kistigun schreef: 25.09.2025 - 15:45 Rij nu inmiddels een dikke maand met de tune van Rica en ben nog steeds zeer tevreden. Heb er al behoorlijk wat kilometers mee gereden woon werk verkeer maar ook volgepakt op de Duitse autobaan richting Oostenrijk voor de vakantie(helaas met dakkoffer dus heb geen topsnelheid kunnen uitproberen). In de Oostenrijkse bergen was het een zwaar genot om over de extra PK's te beschikken, het lijkt wel of ik in een compleet andere auto rij!

Nu hij lekker vlot is mis ik toch wel een sportievere wegligging dus heb ik de stoute schoenen aangetrokken en heb ik onderstaande set op de kop getikt:
Afbeelding

De set komt aankomende week binnen, dan nog even tijd zoeken voor montage. Er zit ook een originele veerpootbrug bij dus die kan ik mooi vergelijken met mijn ali expres veerpootbrug :)

Een mindere puntje is dat ik afgelopen week melding kreeg op mijn dashboard: "storing hybride systeem - service vereist" Dus volgende week moet de V60 naar de dealer voor controle, waarschijnlijk toch een kapotte module in de hybride batterij(ondanks de controle die is uitgevoerd naar aanleiding van de terugroepactie)
Gaaf hoor? Zal een enorm verschil zijn! Een set die het extra gewicht wel aan kan en de bewegingen van de auto onder controle houdt.
Jammer van je accu, blijft toch jammer genoeg een dingetje.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
kistigun
2nd Gear member

RZA schreef: 26.09.2025 - 07:33 Oh nice! Zijn de Öhlins toch (van een V60 Polestar?)?
Klopt! komen van een V60 PE, was ongeveer 30k km mee gereden
Anor schreef: 27.09.2025 - 12:30 Wow dikke upgrade hoor .Mag ik vragen waar je deze set gevonden hebt? Ben n.l ook stiekem een beetje aan het rondneuzen ;)
Deze heb ik op Ebay gevonden, daar staan regelmatig setjes op. Ook de Brembo remmerij van de PE
raspaardje schreef: 27.09.2025 - 12:55 Gaaf hoor? Zal een enorm verschil zijn! Een set die het extra gewicht wel aan kan en de bewegingen van de auto onder controle houdt.
Vanmiddag de achterdempers gemonteerd, was er binnen 45 minuten mee klaar. Voor was een ander verhaal, ben er halverwege mee gestopt. Durfde de V60 niet op assteuenn van 2 ton te zetten. Van de week nog eens een poging wagen met 3 tons assteunen

De V60 moet dinsdag naar de dealer voor de batterij dus moest de Rica ECU omgewisseld worden voor de originele. Dit was even puzzelen maar was uiteindelijk redelijk eenvoudig.
RZA
5th Gear member

kistigun schreef: 28.09.2025 - 16:41
RZA schreef: 26.09.2025 - 07:33 Oh nice! Zijn de Öhlins toch (van een V60 Polestar?)?
Klopt! komen van een V60 PE, was ongeveer 30k km mee gereden
Anor schreef: 27.09.2025 - 12:30 Wow dikke upgrade hoor .Mag ik vragen waar je deze set gevonden hebt? Ben n.l ook stiekem een beetje aan het rondneuzen ;)
Deze heb ik op Ebay gevonden, daar staan regelmatig setjes op. Ook de Brembo remmerij van de PE
raspaardje schreef: 27.09.2025 - 12:55 Gaaf hoor? Zal een enorm verschil zijn! Een set die het extra gewicht wel aan kan en de bewegingen van de auto onder controle houdt.
Vanmiddag de achterdempers gemonteerd, was er binnen 45 minuten mee klaar. Voor was een ander verhaal, ben er halverwege mee gestopt. Durfde de V60 niet op assteuenn van 2 ton te zetten. Van de week nog eens een poging wagen met 3 tons assteunen

De V60 moet dinsdag naar de dealer voor de batterij dus moest de Rica ECU omgewisseld worden voor de originele. Dit was even puzzelen maar was uiteindelijk redelijk eenvoudig.
Snap ik wel. Had vorige keer de V90 op assteunen van 2ton (laat de krik altijd nog licht 'mee tillen' voor de zekerheid) en had zelfde gevoel. Ga ook 3tons nemen, die van Datona, met een rubberen laag erop zodat je geen metaal op metaal krijgt.
- V90 T5 90th Anniversary Edition || Denim Blue || MY 2018 || Polestar Engineered
- Alfa Romeo 916 GTV 2.0 TS || Alfa Rosso || 2001
- Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
- MGF 1.8i || British Racing Green || 2000
kistigun
2nd Gear member

Afgelopen weekend de veerpoten voor gewisseld, was een wat langere klus dan de schokdempers achter maar na drie uurtje klussen had ik het voor elkaar. Moet deze week hem wel nog even laten uitlijnen(of laten controleren) Merk wel dat de V60 een stuk strakker op de weg ligt.

Nu zou ik nog graag de spacers die onder de composiet veer zitten aan de achterzijde gaan wisselen. Er zitten nu 26mm spacers onder en onder de PE zit standaard 16mm, heb de spacers al in bestelling staan. Iemand hier ervaring mee om dit zelf te doen?
Citroën Saxo 1.4 VTS
J33Bee
5th Gear member

Philken heeft dit zelf volgens mij al meermaals gedaan. Ik heb uiteindelijk 6mm spacers laten plaatsen icm Heico verlaging, omdat alles weghalen icm de stock schokbrekers net iets teveel was. Wel benieuwd hoe "level" je uit gaat komen met de 16mm icm deze schokbrekers.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Philken
5th Gear member

ik heb de spacers van H&R eronder zitten, deze meten 9mm en geven een voor mij perfecte hoogte achteraan
achteraan is wel een PITA om te verwisselen... best de video van Heico bekijken(is wel een v90 maar zelfde werkwijze)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad

you've been beaten by a bRick
Hakkie1976
Starter

kistigun schreef: 25.09.2025 - 15:45

Hoe is dit bij jou afgelopen?
Ik kreeg vandaag dezelfde melding op het moment dat we wegreden om een weekje weg te gaan.
Gelijk uit laten lezen bij de dealer, advies om er niet mee op vakantie te gaan. ☹️ Dus nu met de Aygo... Maandag of dinsdag gaan ze mij bellen voor vervolg afspraak.
2020 V60 T6 R-design Denim Blue
kistigun
2nd Gear member

Hakkie1976 schreef: 18.10.2025 - 18:13
kistigun schreef: 25.09.2025 - 15:45

Hoe is dit bij jou afgelopen?
Ik kreeg vandaag dezelfde melding op het moment dat we wegreden om een weekje weg te gaan.
Gelijk uit laten lezen bij de dealer, advies om er niet mee op vakantie te gaan. ☹️ Dus nu met de Aygo... Maandag of dinsdag gaan ze mij bellen voor vervolg afspraak.
Ik heb 9 December een afspraak om module F te laten vervangen en de accu weer te laten balanceren Alles valt onder de garantie.
Citroën Saxo 1.4 VTS
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”