Vandaag was het dan zover: met de voor mij nieuwe 245 uit 1984 naar de RDW voor de keuring. Halverwege begaf de auto het, nadat eerst verschillende meters uit uitgevallen waren. Gelukkig wilde bood een heel aardige meneer aan ons naar de RDW te slepen om toch de keuring te kunnen doen.
Daar is de accu bijgeladen en toen starte de auto weer. Het accu-lampje brand een beetje (lijkt eerder zachtjes gloeien dan echt branden). De auto bleef even draaien en toen was de accu weer leeg.
ANWB erbij gehad: diagnose - de dynamo werkt nog wel, maar de aansturing is niet goed (geeft geen signaal). Door even 2 zaken bij draaiende motor op de dynamo met elkaar te verbinden, laadt hij wel weer (althans als de motor blijft draaien, bij herstart is datzelfde trucje nodig).
Mijn vraag: heeft iemand soortgelijk probleem gehad en wat was de oplossing?
Zelf denk ik dat er iets niet goed zit in het circuit (corrosie op kabeltjes) of dat het accu-waarschuwingslampje (dat zo begrijp ik meerdere functies heeft) niet goed meer is.
Alle tips/suggesties welkom - ik realiseer me dat ik af en toe zal moeten sleutelen, maar dat ik de RDW niet zou halen op dag 1 had ik niet verwacht

Groet Geert