Gisteren geprobeerd om mijn EX30 op te leden vanaf een "normaal" stopcontact.
Via Marktplaats had ik een originele Volvo kabel art. nr. 32257799 gekocht. Maar helaas, als je de stekker in het stopcontact stak brandde er op de "regelaar" eerst even wit licht en daarna rood. Ik heb contact gehad met de vorige eigenaar en daar werkte het perfect.
Ik vraag me nu af wat ik fout gedaan heb, of wat ik anders moet doen.
Lag het aan de stroomtoevoer van het stopcontact?
Later ontdekte ik dat ik in het scherm van de auto de maximum laadstroom kon instellen. Dat had ik niet gedaan. Bovendien de specificatie van de kabel geeft aan maximum 10A.
Misschien heeft iemand hier een oplossing?
Probleempje met thuisladen.
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6985
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Je moet een geaard stopcontact hebben. Zonder randaarde zul je een rood licht krijgen. Probeer eens een (ander) stopcontact in huis en gebruik sowieso geen verlengkabel, heb je dan geen rood licht? De 10A instellen in de auto heeft er niets mee te maken.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 24.03.2008 - 12:11
- Locatie: Groningen
Het was een geaard stopcontact en ik heb geen verlengkabel gebruikt.
Ik ga nog wel een ander stopcontact gebruiken kijken wat dat oplevert.
360 340 V70 V70 XC90 V70 V60PIH XC40 EX30
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 24.03.2008 - 12:11
- Locatie: Groningen
Zojuist weer geprobeerd, nu op een ander stopcontact van een ander huis. Ook hier geen resultaat. Er gaatr eerst een wit licht branden en daarna rood. Bij de aansluiting van de auto is het stroomsymbooltje wit licht.
Daarna geprobeerd met een kabel van een Citroën. Dan wordt er gewoon opgeloden. Het probleem zit dus kennelijk in de kabel, maar wat kan dat zijn?
Daarna geprobeerd met een kabel van een Citroën. Dan wordt er gewoon opgeloden. Het probleem zit dus kennelijk in de kabel, maar wat kan dat zijn?
360 340 V70 V70 XC90 V70 V60PIH XC40 EX30
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6985
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Dat de kabel stuk is en je mogelijk bent opgelicht?
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- -KJ-
- 5th Gear member
- Berichten: 1255
- Lid geworden op: 01.03.2016 - 20:22
Mogelijk is 1 van de pilotdraden gebroken waarmee communicatie tussen auto en lader plaatsvindt. Dat zijn dunne draden, veel dunner dan die waar de laadstroom doorheen gaat. Bij onvoorzichtig gebruik zijn het juist die draden die vaak kapot gaat. Op zich is dat wel door te meten als je de lader kunt openen.
Zie ook https://www.laadkabelfabriek.nl/technie ... -de-kabel/
Zie ook https://www.laadkabelfabriek.nl/technie ... -de-kabel/
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6985
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Dat is wat we je allemaal vertellen. Die kabel (met alle elektronica er in) is gewoon stuk en mogelijk was deze al stuk toen je hem kocht.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor