Verschillende topsnelheden

Philken
5th Gear member

J33Bee schreef: 15.10.2025 - 22:21 En puur hypothetisch; je importeert een Volvo met Heico ingerichte vMAX aanpassing naar NL? Voldoet het dan opeens niet meer, of juist wel omdat het in DE wettelijk is toegevoegd door de vorige eigenaar?
hoe het in NL zit weet ik niet, in B zijn ze verplicht(...) om alles wat 'eingetragen' is door de Tüv over te nemen op het keuringsbewijs dus in B zou dit mogelijk moeten zijn(maar de keuringinstituten in B vinden altijd wat om over te mekkeren(lees: je nog eens te laten terugkomen (en betalen) vooraleer ze alles vermelden)
maar voor mij is die 184km/u ruim voldoende, onlangs naar Weiden geweest(om de v60 t6 van de dochter) en geen enkele keer de neiging gehad/ nood gevoeld om boven mijn gezapige 130km/u te gaan én ook géén één Duitser of andere zware voet in de weg gereden
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad

you've been beaten by a bRick
wasbeer2006
5th Gear member

Ik dacht, zeker weet ik het niet dat de begrenzer naar bv 210 wel kan/mag omdat de auto daar op goedgekeurd wordt.
Maar gewoon eraf dus niet.

Volgens mij is de heico ook tot 210, iig niet zonder begrenzing.

Ook heb ik wel eens begrepen, maar kan het niet meer vinden dat een auto 250 laten rijden een best wel groot compromis is in het comfort en wegligging op normale snelheden en ook daarom er een begrenzer op zit.

210 zou ik ook prima vinden ook al heb ik dat in vier jaar maar een uur legaal kunnen rijden. Maar het gaat om het idee.
De andere kant is dat alle auto,s begrenzen op 150 toch een paar dode families had gescheeld in NL de laatste paar jaar.
-V60 B4 7dct R design wit
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”