Verschillende topsnelheden

Gebruikersavatar
Philken
5th Gear member
Berichten: 2356
Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
Locatie: Leeuwergem(B)

J33Bee schreef: 15.10.2025 - 22:21 En puur hypothetisch; je importeert een Volvo met Heico ingerichte vMAX aanpassing naar NL? Voldoet het dan opeens niet meer, of juist wel omdat het in DE wettelijk is toegevoegd door de vorige eigenaar?
hoe het in NL zit weet ik niet, in B zijn ze verplicht(...) om alles wat 'eingetragen' is door de Tüv over te nemen op het keuringsbewijs dus in B zou dit mogelijk moeten zijn(maar de keuringinstituten in B vinden altijd wat om over te mekkeren(lees: je nog eens te laten terugkomen (en betalen) vooraleer ze alles vermelden)
maar voor mij is die 184km/u ruim voldoende, onlangs naar Weiden geweest(om de v60 t6 van de dochter) en geen enkele keer de neiging gehad/ nood gevoeld om boven mijn gezapige 130km/u te gaan én ook géén één Duitser of andere zware voet in de weg gereden
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad

you've been beaten by a bRick
wasbeer2006
5th Gear member
Berichten: 1360
Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45

Ik dacht, zeker weet ik het niet dat de begrenzer naar bv 210 wel kan/mag omdat de auto daar op goedgekeurd wordt.
Maar gewoon eraf dus niet.

Volgens mij is de heico ook tot 210, iig niet zonder begrenzing.

Ook heb ik wel eens begrepen, maar kan het niet meer vinden dat een auto 250 laten rijden een best wel groot compromis is in het comfort en wegligging op normale snelheden en ook daarom er een begrenzer op zit.

210 zou ik ook prima vinden ook al heb ik dat in vier jaar maar een uur legaal kunnen rijden. Maar het gaat om het idee.
De andere kant is dat alle auto,s begrenzen op 150 toch een paar dode families had gescheeld in NL de laatste paar jaar.
-V60 B4 7dct R design wit
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 2238
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

Hier ook niet hoor. 150 op de ACC is ruim voldoende en dan kun je nog steeds inhalen. Je zit alleen zo snel tegen de begrenzer aan met zoveel vermogen als je dan even in wil halen en dan “schrik” je een beetje dat ie ineens inhoudt.
Daan n
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 15.10.2025 - 04:28

Ik zal het maar moeten ervaren
Morgen mag ik hem ophalen
Maar hij zou 5,4 sec aan de 100 zitten dus de 180 zal ook niet veel moeite moeten zijn
Hij hoeft van mij geen 250 te rijden want dat zal ik nooit en te nimmer gaan rijden
Maar als ik hem om 210 of 220 zou kunnen zetten
Gewoon dat ik de mogelijkheid zou hebben zou al genoeg zijn voor mij
Gebruikersavatar
Gouwe
7th Gear member
Berichten: 7006
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Wat maakt die 30 km dan nog uit? Als je elke week/meermaals per maand de Autobahn onveilig maakt snap ik het nog, maar als je net als ik een keer of 4 per jaar de AB wil gebruiken....... Veel plezier morgen en lekker van genieten van de power (tot aan de 180 dan :-)).
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
EVV
5th Gear member
Berichten: 1482
Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20

Ik rijd dagelijks een kort stukje Autobahn maar heb niet de behoefte er hard op te rijden. Ik heb één keer tot aan de begrenzing gereden maar uiteindelijk levert het dusdanig weinig tijdwinst op dat het niets uit maakt.
Ook merk je zo weinig van dat het hard gaat dat je het voor het gevoel ook niet hoeft te doen, verschil tussen 130 en 180 is er amper, de auto doet het zo makkelijk en rustig.
2024 V90 B4 Plus Bright
Afbeelding
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 4274
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

En juist dat maakt het op de lange afstand soms fijn om wat harder te kunnen gaan.
Als je op de juiste momenten in Duitsland rijdt begrijp ik heel goed dat de begrenzing een beetje frustrerend kan zijn.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 2238
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

Gouwe schreef: 16.10.2025 - 21:02 Wat maakt die 30 km dan nog uit? Als je elke week/meermaals per maand de Autobahn onveilig maakt snap ik het nog, maar als je net als ik een keer of 4 per jaar de AB wil gebruiken....... Veel plezier morgen en lekker van genieten van de power (tot aan de 180 dan :-)).
Hij woont in Noord Limburg, dus dan zit je va(a)k(er) ook meermaals op de Autobahn, dus ik snap het ergens wel :) maar inderdaad de 185 km/h is echt hard zat.
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 30900
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Als je regelmatig zo snel wilt rijden op de Autobahn is het beter om een ander merk te kopen zonder snel heidsbegrenzer.
XC60 T6 PIH Ultra Thema dark 2025
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 2238
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

lint schreef: 17.10.2025 - 09:35 Als je regelmatig zo snel wilt rijden op de Autobahn is het beter om een ander merk te kopen zonder snel heidsbegrenzer.
Eens, of naar het circuit. Wellicht niet geweten bij aanschaf :) toch is het bizar dat je zo snel in de begrenzer zit met een T6, ding heeft zoveel over. Misschien ergens maar goed ook dat ie op 185 km/h stopt ;)

Wel vreemd trouwens dat ZePerfs een 4,9 seconden 0-100 claimed? Of ik heb de verkeerde T6 te pakken, maar die site is een draak met alle troep die ze er omheen adverteren.
Daan n
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 15.10.2025 - 04:28

lint schreef: 17.10.2025 - 09:35 Als je regelmatig zo snel wilt rijden op de Autobahn is het beter om een ander merk te kopen zonder snel heidsbegrenzer.
Helemaal mee eens
Ik ben zeker geen snelheidsduivel
En misschien mis ik het ook helemaal niet
het heeft me zeker niet tegen gehouden om de auto te kopen
Ik had er 2 op het lijstje staan een van 2019 met een top van 230 en deze van 2020 met 180
Vandaar de vraag
Het komt misschien over alsof ik het een probleem vindt maar dat is niet zo
Het is waarschijnlijk de kleine rebel die vroeger alles harder moest laten lopen die niet van beperkingen houdt 😖
Maar ik weet nu dat het aan te passen is dus heb er vrede mee en de tijd zal het uitwijzen of ik het ga aanpassen of niet
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 4274
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

J33Bee schreef: 17.10.2025 - 09:40 Contacteer: Contacteer J33Bee
RapporteerCiteer
Ongelezen bericht 17.10.2025 - 09:40

lint schreef: ↑17.10.2025 - 09:35
Als je regelmatig zo snel wilt rijden op de Autobahn is het beter om een ander merk te kopen zonder snel heidsbegrenzer.
Eens, of naar het circuit. Wellicht niet geweten bij aanschaf toch is het bizar dat je zo snel in de begrenzer zit met een T6, ding heeft zoveel over. Misschien ergens maar goed ook dat ie op 185 km/h stopt

Wel vreemd trouwens dat ZePerfs een 4,9 seconden 0-100 claimed? Of ik heb de verkeerde T6 te pakken, maar die site is een draak met alle troep die ze er omheen adverteren.
Hybride rijders moeten zich ook netjes aan de snelheid (en hun verbruik) houden, anders zouden ze ook meer moeten betalen...;-)
https://www.nu.nl/klimaat/6372514/hybri ... r-uit.html
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Gebruikersavatar
Gouwe
7th Gear member
Berichten: 7006
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Mijn PIH haalt de WLTP cijfers niet, maar een ICE ook niet. Het verschil wordt voor een PIH sterker dan met een ICE bepaald door laad- en rijgedrag. Hier een mooi gemiddelde van ruim 1:30.
En dat betalen doet een PIH rijder al als deze de norm niet haalt: namelijk aan de pomp.
Wanneer beseffen we nu eens dat modellen op geen enkele wijze de werkelijkheid weergeven?
Ik zie dit soort maatregelen vooral als gedram van bureau- en moraalridders om de BEV ons door de strot te drukken (op basis van valse argumenten) en ondertussen lachen de Chinezen zich helemaal suf, die hebben geen last van dit soort maatregelen in eigen land en profiteren hier het hardste van ten koste van onze welvaart.........
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 2238
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

raspaardje schreef: 17.10.2025 - 11:33
Hybride rijders moeten zich ook netjes aan de snelheid (en hun verbruik) houden, anders zouden ze ook meer moeten betalen...;-)
https://www.nu.nl/klimaat/6372514/hybri ... r-uit.html
Onder de 100 km/h slaat ie af ;)
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”