hey iedereen , zijn er hier mensen die ook een v-60 T-8 plolestar enginered hebben en die hun voertuig nog verlaagd hebben , ligt deze iets lager dan de standaard T-8 ? ik weet hier veel te weinig van en ben ook op zoek naar meer inductie geluid ? hier heb ik de firma 24tuned al voor gevonden maar ook op site van Europeen tuning leveren ze hier 'n set voor . Graag jullie ervaring hierover
Alain
verlaging
- RZA
- 5th Gear member
- Berichten: 1370
- Lid geworden op: 10.02.2018 - 08:08
Ik heb een DO88 cold air intake gehad op m'n V90 (via European Tuning destijds - is misschien ook wat jij hebt gezien). Kwalitatief erg mooi spul, maar het inductiegeluid zelf viel me uiteindelijk tegen. Hoe langer ik het had des te meer het me begon tegen te staan. Er komt naar mijn mening gewoon geen lekker geluid uit die motoren. Misschien een K&N inlegfilter nemen? Geeft al ietsje meer een rauw randje aan het geluid.
Zie m'n topic hier: viewtopic.php?t=85014&start=40
Voor wat betreft de verlaging: Heico heeft mooie verlagingsveren maar lees dat deze niet geschikt zijn voor de Polestar Engineered.
https://www.heicosportiv.de/produkte/v6 ... edern-1632
Maar heb je een T8 met Polestar software, of een volledig uitgevoerde Polestar Engineered? Dacht dat de laatste öhlins heeft en de hoogte handmatig kan worden aangepast.
Zie m'n topic hier: viewtopic.php?t=85014&start=40
Voor wat betreft de verlaging: Heico heeft mooie verlagingsveren maar lees dat deze niet geschikt zijn voor de Polestar Engineered.
https://www.heicosportiv.de/produkte/v6 ... edern-1632
Maar heb je een T8 met Polestar software, of een volledig uitgevoerde Polestar Engineered? Dacht dat de laatste öhlins heeft en de hoogte handmatig kan worden aangepast.
- V90 T5 90th Anniversary Edition || Denim Blue || MY 2018 || Polestar Engineered
- Alfa Romeo 916 GTV 2.0 TS || Alfa Rosso || 2001
- Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
- MGF 1.8i || British Racing Green || 2000
- Alfa Romeo 916 GTV 2.0 TS || Alfa Rosso || 2001
- Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
- MGF 1.8i || British Racing Green || 2000
-
wasbeer2006
- 5th Gear member
- Berichten: 1395
- Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45
De dempers kunnen versteld worden in hardheid/progressie, volgens mij niet in hoogte.
Persoonlijk vind ik hem standaard wel mooi liggen
Persoonlijk vind ik hem standaard wel mooi liggen
-V60 B4 7dct R design wit
-
AlainV-60
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 13.04.2025 - 08:04
Hey iedereen , het is een originele polestar engineered dus met de ohlins maar heb daar de "bushing" zoals zij het noemen om de achterkant lager te krijgen aangekregen maar nog niet gemonteerd , ze beweren 2cm achteraan en vooraan kan je zelf regelen dus komt wel goed . is er iemand van jullie die dezelfde wagen heeft met de 405pk en de software (ecu) van Rica tuning heeft laten aanpassen om er zo 37pk bij te krijgen en het nodige koppel ?
grtjs Alain
grtjs Alain
-
kistigun
- 2nd Gear member
- Berichten: 213
- Lid geworden op: 30.04.2017 - 22:00
- Locatie: Weert
Hey Alain, de ohlins zijn voor in principe een schroefset. Maa Volvo adviseert om niet af te wijken van de vooraf ingestelde waardes. Als je achterkant verder verlaagd wil hebben moet je de spacers vervangen door dunnere spacers, standaard zit er op de PE 16mm spacers. Op Swedespeed staat ergens een topic over het verlagen van de V60 met daarin alle onderdeelnummers van alle verschillende spacers die Volvo heeft:
31406523 - 30mm
31406521 - 24mm
31406528 - 21mm
31429578 - 15mm
31429579 - 12mm
31429580 - 9mm
31429581 - 6mm
Going from a 30mm rear spacer to a 15mm lowers the car roughly 10-12mm. Per @EMRtek Source
Wat betreft de intake, er zijn diverse mogelijkheden. Kijk even op vivaperformance daar staan zo'n beetje alle mogelijkheden op. Ik heb zelf gereden met een katoenen inlegfilter van BSR en op dit moment met de DO88 intake. De laatste is inderdaad mooi afgewerkt maar doet met de kap erop niet veel voor het geluid, zonder kap wat meer. De gaspedaal reactie wordt er wel een stuk beter op.
Ik heb een T6 en rij nu een paar maanden met de Rica tune(442pk 715Nm) en ben er zeer tevreden over. Echter was bij mij de vermogenswinst substantieel hoger dan als je T8 hebt.
31406523 - 30mm
31406521 - 24mm
31406528 - 21mm
31429578 - 15mm
31429579 - 12mm
31429580 - 9mm
31429581 - 6mm
Going from a 30mm rear spacer to a 15mm lowers the car roughly 10-12mm. Per @EMRtek Source
Wat betreft de intake, er zijn diverse mogelijkheden. Kijk even op vivaperformance daar staan zo'n beetje alle mogelijkheden op. Ik heb zelf gereden met een katoenen inlegfilter van BSR en op dit moment met de DO88 intake. De laatste is inderdaad mooi afgewerkt maar doet met de kap erop niet veel voor het geluid, zonder kap wat meer. De gaspedaal reactie wordt er wel een stuk beter op.
Ik heb een T6 en rij nu een paar maanden met de Rica tune(442pk 715Nm) en ben er zeer tevreden over. Echter was bij mij de vermogenswinst substantieel hoger dan als je T8 hebt.
Volvo V60 T6 Twin Engine R-Design
Volvo V40 D4 Business R-Design
Citroën DS3 e-HDI 1.6 so chic
Fiat Grande Punto 1.4 16V T-jet
Citroën Saxo 1.4 VTS
Volvo V40 D4 Business R-Design
Citroën DS3 e-HDI 1.6 so chic
Fiat Grande Punto 1.4 16V T-jet
Citroën Saxo 1.4 VTS
-
AlainV-60
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 13.04.2025 - 08:04
hey Kistigun , bedankt alvast voor je antwoord
achteraan zitten nu geen spacers meer tussen en de auto zakt nog altijd niet , een kennis bij Volvo vertelde me dat de enige manier om lager te gaan is de busching veranderen , dit zijn de rubbers waar de spacers tussen zitten dus daar ga ik hopelijk wel het gewenste resultaat mee halen . 442 pk en 715 nm is meer dan hetgeen ik nu heb dus veronderstel dat je wagen wel snel is . Ikzelf heb echt niet de indruk dat ik met 405pk rondrijdt en daarom de vraag naar chipping . Ik veronderstel dat je ook een volledig nieuwe ECU hebt gekregen door de tuning ? grtjs
achteraan zitten nu geen spacers meer tussen en de auto zakt nog altijd niet , een kennis bij Volvo vertelde me dat de enige manier om lager te gaan is de busching veranderen , dit zijn de rubbers waar de spacers tussen zitten dus daar ga ik hopelijk wel het gewenste resultaat mee halen . 442 pk en 715 nm is meer dan hetgeen ik nu heb dus veronderstel dat je wagen wel snel is . Ikzelf heb echt niet de indruk dat ik met 405pk rondrijdt en daarom de vraag naar chipping . Ik veronderstel dat je ook een volledig nieuwe ECU hebt gekregen door de tuning ? grtjs















