Dakdragers spuiten/demonteren V70 3.2

Plaats reactie
nb_nathan
1st Gear member

Afbeelding

Afbeelding

Beste lezers, ik wil graag mijn dakdragers spuiten want ze zien er niet uit, kan ik de kapjes op het begin er zo af "klikken"?

En voor de rest wordt het afplakken of? Want volgens mij kan ik ze er alleen afhalen door de dakhemel de laten zakken en vanaf binnen los te schroeven.

Alle tips zijn welkom, bvd :)
redracer
4th Gear member

Ziet eruit alsof ze al eens gespoten zijn in de zilveren summum look .
Voorste en achterste deel is kunstof en middende is alu en zit inderdaad met bouten aan de binnenkant .

Wellicht dat een spuiter het wel kan zonder demontage .
nb_nathan
1st Gear member

redracer schreef: 22.10.2025 - 16:54 Ziet eruit alsof ze al eens gespoten zijn in de zilveren summum look .
Voorste en achterste deel is kunstof en middende is alu en zit inderdaad met bouten aan de binnenkant .

Wellicht dat een spuiter het wel kan zonder demontage .
Het is ook een summum.

Dat voorste en achterste kan ik er dus gewoon afhalen?

En (met demontage) niet aan te raden zelf te spuiten dan of..?
Rikky
2nd Gear member

Ik had precies hetzelfde. Eind vorig jaar de eerste hoek gespoten om te proberen en begin dit jaar de rest. Het resultaat is erg goed.
Gespoten met een spuitbus van de Action, Spectrum - Silver. De kleur is iets meer zilver maar past er perfect bij. Zeker voor een roofrail staat dit prima.

Ik heb bij mij alleen de hoekstukken gespoten en wat kleine plekjes bijgewerkt op de rails ertussen. De rail zelf was nog voor 95 procent goed.

Geschuurd met fijn schuurpapier korrel 320/400. De lak die er nog opzit is erg dun en er dus volledig afgeschuurd. Daarna secuur afplakken. Dit is lastig want je wil het kleine tussenrandje zwart houden. Maar goed te doen en eventuele overspray met klein schroevendraaiertje eraf gehaald met doekje met thinner.

Het is echt de moeite waard en achteraf veel eerder moeten doen zoals gewoonlijk ;)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V70 2.5T 2007 (mj2008)
redracer
4th Gear member

mooi 😄👍🏼
nb_nathan
1st Gear member

Rikky schreef: 24.10.2025 - 10:53 Ik had precies hetzelfde. Eind vorig jaar de eerste hoek gespoten om te proberen en begin dit jaar de rest. Het resultaat is erg goed.
Gespoten met een spuitbus van de Action, Spectrum - Silver. De kleur is iets meer zilver maar past er perfect bij. Zeker voor een roofrail staat dit prima.

Ik heb bij mij alleen de hoekstukken gespoten en wat kleine plekjes bijgewerkt op de rails ertussen. De rail zelf was nog voor 95 procent goed.

Geschuurd met fijn schuurpapier korrel 320/400. De lak die er nog opzit is erg dun en er dus volledig afgeschuurd. Daarna secuur afplakken. Dit is lastig want je wil het kleine tussenrandje zwart houden. Maar goed te doen en eventuele overspray met klein schroevendraaiertje eraf gehaald met doekje met thinner.

Het is echt de moeite waard en achteraf veel eerder moeten doen zoals gewoonlijk ;)
Kijk dit is goede informatie :), dat ziet er erg goed uit!

Maar waarom hoekstukken afplakken als je ze eraf kan halen?

En naast de action spuitbus nog een primer en blanke lak neem ik aan?
Rikky
2nd Gear member

Volgens mij kun je de hoekstukken er niet makkelijk afhalen. Ik had er niet eens naar gekeken en was gelijk begonnen met 1 hoek.

Geen primer gebruikt, zit er nu meer dan een jaar prima op. Ook geen blanke lak. Wel aan gedacht, maar ik wil geen 1K blanke lak erop die vergeeld. Dit voorjaar de koplampen gedaan met 2K blanke lak speciaal voor koplampen (met schitterend resultaat) toen wel even aan gedacht, maar niet gedaan.

Ik vind de finish die het nu heeft juist mooi bij de dakdragers passen en was voor mij ook meer snel de hele lelijke hoekstukken die het daarvoor waren omtoveren in zeer acceptabele.

Ik ben benieuwd naar jouw resultaat :)
V70 2.5T 2007 (mj2008)
nb_nathan
1st Gear member

Dat gaat nog wel even duren, wacht op wat mooier (lente) weer. Maar zal tzt een fotootje plaatsen. Dankjewel!
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”