En we l#llen het maar weer recht...wasbeer2006 schreef: ↑20.11.2025 - 09:49 En het is niet alleen Volvo, het is bijna elk merk en erger nog vooral de premium merken. Ik heb in 4 jaar tijd 1 probleem gehad met de V60 en waarschijnlijk is dat iets geweest met een reset na het achteraf installeren van de trekhaak. want stroom eraf en na 10 minuten erop en nooit meer maar ook 1 foutmelding gehad met de V60.
Bijna elk merk... En als ik onafhankelijk internet ga zoeken kom je inderdaad bij andere merken software issues tegen. Zoek je wat beter, dan is Volvo, Volkswagen en Nissan koplopers.... en blijkt het bij andere merken echt wel mee te vallen.
Vergeet niet dat klanten steeds meer eisen stellen aan diverse extra's wat op en aan auto's zit. Wat ook allemaal moet kunnen communiceren. Neem een simpel voorbeeld: Een app waarmee je de auto op afstand kan bedienen. Standkachel, motorverwarming, raampje open, raampje dicht, alarm, status laden etc etc...
Het liefst blijven we binnen op ons luie reet zitten en nemen we niet de moeite om te bewegen richting de auto.
Vroeger deed je de motorkap open en trok ke de peilstok er uit. Nu neemt niemand meer de moeite omdat je gewaarschuwd wordt door je display.
Om maar een paar voorbeelden te noemen.
Dit soort systemen moet allemaal communiceren met elkaar.
Ik ben het niet vaak met WW2 eens, maar in één ding heeft hij wel gelijk: De moderne auto wordt complexer.
Maar dat is mijn inziens niet enkel vanwege de bemoeisystemen, maar deels aan de veeleisende klant te danken...
Overigens, ik rij nu een ander merk en deze 2 auto's hebben nergens last van. Maar dat terzijde....