Hoi ik heb een volvo v40 t3 bj 2017
Ik heb velgen van 235-45-r18 orinele ixion velgen .
Ik weet dat de dikte van banden eigenlijk 40moet zijn . Magoed zullen ze gewoon inder de auto kunnen lijkt met tog wat is julie ervaring gr
Volvo v40 velgenmaaat
- NicoV40
- 4th Gear member
Het zal wel passen, enkel moet je rekening houden dat de snelheid op de meter enigzins zal afwijken van de echte snelheid. Even de gps (waze, Google maps, FM, ..) en dan weet je met welke afwijking je rekening moet houden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ex V40 classic rijder, nu P1 rijder
Volvo V50, MY2005, 2.0D met chippie
Volvo V60, MY2017, 2.0D D2 gechipt naar 177pk
Volvo 164, BY1972, B30A (dubbele carburatie)
Volvo V50, MY2005, 2.0D met chippie

Volvo V60, MY2017, 2.0D D2 gechipt naar 177pk

Volvo 164, BY1972, B30A (dubbele carburatie)

-
Volvolof
- 3rd Gear member
Dat is best een fors verschil. Standaard is 225/40 (dus 90mm hoge wang) 235/45 is 106mm dus 16mm extra (32mm diameter). Je auto wordt 16mm verhoogd. Ik denk dat het niet mooi staat en kans is op aanlopen bij het insturen.
Zou me niets verbazen als het van een v60 D6 komt. Dan wijkt ook de ET en breedte van de velg af. Ondanks dezelfde naam.
Zou me niets verbazen als het van een v60 D6 komt. Dan wijkt ook de ET en breedte van de velg af. Ondanks dezelfde naam.
- BkB
- 2nd Gear member
Het lijkt futiel, maar een verschil van meer dan 3% afwijking terwijl 1,5 % groter maximaal is.
Houdt er rekening mee dat wielsnelheidssensoren icm met het ABS anders zullen reageren (net als ESP en tractiecontrole).
Wanneer je betrokken raakt bij een verkeersongeval en er technisch onderzoek volgt, dan zal de verzekeraar schade niet dekken (jouw auto komt niet overeen met het verzekerde voertuig). Vooraf melden bij de verzekeraar kan, maar dan moet je een herkeuring laten uitvoeren en die zal negatief uitvallen.
Lijkt pietluttig allemaal, maar veiligheid gaat boven schoonheid.
Houdt er rekening mee dat wielsnelheidssensoren icm met het ABS anders zullen reageren (net als ESP en tractiecontrole).
Wanneer je betrokken raakt bij een verkeersongeval en er technisch onderzoek volgt, dan zal de verzekeraar schade niet dekken (jouw auto komt niet overeen met het verzekerde voertuig). Vooraf melden bij de verzekeraar kan, maar dan moet je een herkeuring laten uitvoeren en die zal negatief uitvallen.
Lijkt pietluttig allemaal, maar veiligheid gaat boven schoonheid.