Nee, die hebben alleen de naam gemeen.Ramon&Ramon schreef:is dat van dijk volvo????bedrijfswagens?
V70 wil een nieuwe distributieriem!
-
- 1st Gear member
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 02.02.2007 - 00:46
- Locatie: Amersfoort
2003 D5 Geartronic Edition II en.... een iMIV iPod multimedia adapter!
- Woger
- 2nd Gear member
- Berichten: 174
- Lid geworden op: 16.06.2006 - 15:57
- Locatie: Roosendaal
hmm..
Mijn grote beurt van maandag:
255.000km onderhoudsbeurt 287,90
pakking
filter olie diesel
filter
ru. sproeivloeis
ca. perform. 5W30 6x
klein-materiaal
verwerken chemisch afval 2.04
antivries conc. 0.5 1,62
servo @L 0,2 3,15
remvloeistof 0,1 1,33
slangklem 15-24 1 1,28
Totaal 297,32
incl btw 353,81
Mijn grote beurt van maandag:
255.000km onderhoudsbeurt 287,90
pakking
filter olie diesel
filter
ru. sproeivloeis
ca. perform. 5W30 6x
klein-materiaal
verwerken chemisch afval 2.04
antivries conc. 0.5 1,62
servo @L 0,2 3,15
remvloeistof 0,1 1,33
slangklem 15-24 1 1,28
Totaal 297,32
incl btw 353,81
S40 2.0 Lpi - 1996
V70 2.5D - 2000 - Fasttech
C70 Cabrio T5 - 1999
V70 2.5D - 2000 - Fasttech
C70 Cabrio T5 - 1999
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
ik zie maar 1 spanrol en ook geen waterpomp staan,dus voor de prijs die ze opgeven doen ze de helft niet,
en 88 euro arbeidsloon om een distributie te vervangen bij een 5cil diesel is gewoon onmogelijk.
werkt hij voor 10 euro per uur?
en 88 euro arbeidsloon om een distributie te vervangen bij een 5cil diesel is gewoon onmogelijk.
werkt hij voor 10 euro per uur?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 14.03.2007 - 19:57
Ik heb even navraag gedaan bij de Onderdelenzaak op de hoek. Ik heb een offerte voor de volgende onderdelen met 30% korting:
2 x riem, 3x spanrol, en waterpomp. 235 euro. Dus als garage van Dijk nog iets meer korting krijgt.....We gaan het 3 mei as. meemaken. En ik heb duidelijk gezegd dat ik een 2.5 TDI uit 1997 bezit!!
2 x riem, 3x spanrol, en waterpomp. 235 euro. Dus als garage van Dijk nog iets meer korting krijgt.....We gaan het 3 mei as. meemaken. En ik heb duidelijk gezegd dat ik een 2.5 TDI uit 1997 bezit!!
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
nu je de prijzen zelf hebt opgevraagd en dat zijn dan imitatie onderdelen waarvan de spanrollen nog weleens uit elkaar willen vallen,snap je zelf wel dat het voor de opgegeven prijs niet kan.
Het is minimaal een uur of drie werk als je het snel doet,maar dat redt je vaak niet.
de krukaskeerring die vaak lekken,laten ze zitten.
Veel succes,maar je laat je naar mijns inziens iets op de mouw spelden...
Het is minimaal een uur of drie werk als je het snel doet,maar dat redt je vaak niet.
de krukaskeerring die vaak lekken,laten ze zitten.
Veel succes,maar je laat je naar mijns inziens iets op de mouw spelden...
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
als je het allemaal beter weet moet je het simpel zelf doen!
een keerring vervangen is geen paar tientjes de keerring kost ongeveer 15 euro en het is twee uur werk..A80 euro bij de dealer..
een keerring vervangen is geen paar tientjes de keerring kost ongeveer 15 euro en het is twee uur werk..A80 euro bij de dealer..
Ja, dat soort cruciale onderdelen zijn bij mij wel origineel. Zal wel een tik zijn.
Idd aanmerkelijk wat duurder als imitaitie! Maar ik wil geen risico lopen.

Idd aanmerkelijk wat duurder als imitaitie! Maar ik wil geen risico lopen.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Er zijn altijd mensen die geen ervaring ermee hebben en het toch beter weten,dat zal altijd wel zo blijven vrees ik!
-
- 1st Gear member
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 02.02.2007 - 00:46
- Locatie: Amersfoort
HO HO HORamon&Ramon schreef: de krukaskeerring die vaak lekken,laten ze zitten.
Veel succes,maar je laat je naar mijns inziens iets op de mouw spelden...
Je kent deze garage helemaal niet en je staat al klaar met je vooroordeel.
Ik heb onlangs een V70 D5 aangeschaft van een handelaar en ja hoor na een maand olielekkage.
Weet je wat het was? Een verkeerd gemonteerde nokkenaskeerring. Ik heb 'm gezien, was er gewoon op de as geslagen en het rubber manchet zat dubbel onder de ring.
Deze auto is tot en met eind december in onderhoud geweest bij een OFFICIELE Volvo dealer.
Van Dijk heeft het gerepareerd. Voor EUR12,90 exc. BTW.
Ik weet niet wat je belang is maar uit je reacties te oordelen lijk je iets tegen onafhankelijke garages te hebben.
En mbt Genuine Volvo parts of imitatie... denkt iemand hier werkelijk dat Volvo zelf keerringen, lagers, riemen, spanrollen e.d. fabriceert?
Nee, die worden gefabriceerd door toeleveranciers die moeten voldoen aan Volvo specificaties. Dus zolang een imitatie onderdeel niet uit China komt of van Chinees staal of plastic is gemaakt, is er volgens mij geen enkel probleem.
Met de kanttekening dat mijn auto natuurlijk buiten garantie is. Binnen garantie zou ik wel naar een officiële dealer gaan.
Just my 2 cents.
2003 D5 Geartronic Edition II en.... een iMIV iPod multimedia adapter!
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Ik heb niets tegen onafhankelijke garages er zijn ongetwijfeld goeie bij!
Maar het gaat om het vervangen van een distributie riem incl onderdelen voor 375 euro van een v70 diesel uit 1997.
En voor die prijs kan dat gewoonweg niet.
Dat is waar het om gaat en wat de betreffende persoon er mee doet is aan hem zelf.
Maar het gaat om het vervangen van een distributie riem incl onderdelen voor 375 euro van een v70 diesel uit 1997.
En voor die prijs kan dat gewoonweg niet.
Dat is waar het om gaat en wat de betreffende persoon er mee doet is aan hem zelf.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
En wat betreft de imitatie onderdelen,zoek de autovakbladen er even op na!
Ook imitatie onderdelen die niet uit china komen zijn niet vergelijkbaar met origininele. Er is degelijk een kwaliteit verschil.B@rt_d@_M@n schreef:En mbt Genuine Volvo parts of imitatie... denkt iemand hier werkelijk dat Volvo zelf keerringen, lagers, riemen, spanrollen e.d. fabriceert?
Nee, die worden gefabriceerd door toeleveranciers die moeten voldoen aan Volvo specificaties. Dus zolang een imitatie onderdeel niet uit China komt of van Chinees staal of plastic is gemaakt, is er volgens mij geen enkel probleem.
Als het enigzins kan pak ik ook Niet Volvo onderdelen. Mede omdat ik vind dat Volvo probeert aan klantenbinding te doen, waarvan ik niet zo gecharmeerd ben.
En dan druk ik mij voorzichtig uit.

Trouwens die garage moet je houden. Een nokkenaskering vervangen voor 12,90 ex, is een koopje. Dat kost ± een beetje kering al.
Weet je zeker dat je niet nog een uurtarief-rekening binnen krijgt?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 02.02.2007 - 00:46
- Locatie: Amersfoort
Voor alle twijfelaars: [verwijderd]AlexV70 schreef: Trouwens die garage moet je houden. Een nokkenaskering vervangen voor 12,90 ex, is een koopje. Dat kost ± een beetje kering al.
Weet je zeker dat je niet nog een uurtarief-rekening binnen krijgt?
2003 D5 Geartronic Edition II en.... een iMIV iPod multimedia adapter!
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 14.03.2007 - 19:57
Lijkt me ook niet echt handig van garage van Dijk om "rommel"te monteren.
Kan hij vrij snel sluiten als alle mensen terug komen met stukgelopen spanrollen.
Mocht het ondanks een fabrieksfout dan toch nog misgaan dan is de leverancier van de spanrollen hiervoor verantwoordelijk.
Het gaat hier om een 97er V70. dus 10 jaar oud..lijkt me een beetje luxe om daar door een dealer a80 euro per uur aan te laten werken.
PS. bart da man rijdt inmiddels al weer 22 dagen en nog niet gehoord dat zijn distributie eraf ligt...
Kan hij vrij snel sluiten als alle mensen terug komen met stukgelopen spanrollen.
Mocht het ondanks een fabrieksfout dan toch nog misgaan dan is de leverancier van de spanrollen hiervoor verantwoordelijk.
Het gaat hier om een 97er V70. dus 10 jaar oud..lijkt me een beetje luxe om daar door een dealer a80 euro per uur aan te laten werken.
PS. bart da man rijdt inmiddels al weer 22 dagen en nog niet gehoord dat zijn distributie eraf ligt...
- Frumpy
- 5th Gear member
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
- Locatie: Haaglanden
Gates is marktleider op het gebied van distributieriemen en wordt door de onafhankelijke vakgarages gebruikt als vervanging van de "originele" Volvo riemen.
Je mag 1 keer raden waar Volvo zijn riemen vandaan haalt.
Bovenstaande prijs is helemaal niet onlogisch. Voor 275 Euro heb ik bij een Bovag Vakgarage voor de vorige S80 een onderhoudsbeurt incl. multi- en distributieriem gekregen.
Je mag 1 keer raden waar Volvo zijn riemen vandaan haalt.
Bovenstaande prijs is helemaal niet onlogisch. Voor 275 Euro heb ik bij een Bovag Vakgarage voor de vorige S80 een onderhoudsbeurt incl. multi- en distributieriem gekregen.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Bij een diesel kan het simpelweg niet voor dat bedrag,alleen als ze de spanrollen enz laten zitten,dan nog is het bijna niet te doen voor dat geld...
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
op die rekening zie ik maar 1 riem staan en ook geen spanrollen!En dus ook geen waterpomp.