Carplaybox achteruitrij detectie

Plaats reactie
JeroenMHB
Starter

Hallo,

Ik ben Jeroen en heb sinds 1 oktober een V60 T3 uit 2018 (fase I). In alle opzichten een fantastische wagen... Ik geniet er elke dag van, zowel in als buiten de wagen :)
IMG_6461.jpg
Ik heb een vraag waar jullie mij misschien verder mee zouden kunnen helpen.
Onlangs heb ik zonder problemen zelf een carplaybox ingebouwd. Deze werkt als een zonnetje alleen de achteruitrijcamera wordt tijdens carplay niet getoond als ik de R versnelling kies.
De leverancier wist mij te vertellen dat er bij een handbak (en dat is die van mij) een draad vanaf het achterlicht naar de box moet worden getrokken zodat er op 12v detectie is en zo de camera zichtbaar wordt. Blijkbaar gaat bij een handbak de R-versnelling detectie helaas niet via CAN. Een draad trekken zou kunnen maar zou er geen makkelijkere manier zijn..

Aangezien binnen de volvo menu's de camera wél inschakelt bij de R-versnelling zou er toch iets van detectie moeten zijn. Mijn vraag is of er voorin niet ergens een mogelijkheid is om deze detectie af te tappen om zo de 12v input van de carplaybox te triggeren.
Ik heb geen idee hoe eea werkt maar wellicht weet kan iemand op dit forum mij verder helpen.

Groeten,
Jeroen
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”